Retro Parada Primăverii de la Câmpulung, găzduită de Muzeul Automobilului Românesc, eveniment organizat în parteneriat cu Retromobil Club România, a avut ca temă principală în 2024: 80 de ani de la relocarea Secţiei Elice şi Armament a Fabricii de Avioane IAR Braşov la Câmpulung Muscel. Începutul aventurii IMS – ARO.
Familia Hagi s-a bucurat şi la această ediţie udată din belşug de ploaie de o participare bogată a pasionaţilor de maşini istorice, atât româneşti, cât şi străine. Înainte de căsătoria programată duminică, la prânz, primăriţa Elena Lasconi i-a salutat pe oaspeţii Câmpulungului, cărora le-a urat să revină cât de des reuşesc.
A fost prezent la Câmpulung unul dintre veteranii Retromobil Club România, Dragoş Racoveanu, care, împreună cu Sorin Muntz, este un prieten vechi al Muzeului Automobilului Românesc. Emil Hagi spunea că braşovenii i-au făcut o surpriză în această dimineaţă, aducându-i la muzeu o bucătărie de campanie. „Sperăm ca la un eveniment viitor să ne putem aduna cu toţii în jurul ei la o acţiune cu preparate tradiţionale româneşti. Domnul Dragoş Racoveanu, brănean fiind, ne va sprijini cu pastrama de berbec şi celelalte. Dacă a adus bucătăria, va trebui să aducă şi restul, căci aşa îi este felul şi îl cunoaştem foarte bine. Îi mulţumim foarte mult.”, l-a prezentat Emil Hagi pe unul dintre seniorii Retromobil.
Îi vom prezenta şi pe ceilalţi oaspeţi ai muzeului, datorită cărora a fost posibilă această ediţie a Retro Paradei câmpulungene, cu menţiunea că, pe parcursul ediţiilor viitoare, vor fi detaliate prezentările susţinute în cadrul temei evenimentului de către inginerul Sergiu Marcu, un constant colaborator al lui Emil Hagi la realizarea simpozioanelor de peste an.
Iată care au fost participanţii la ediţia 2024 a Retro Paradei Primăverii de la Câmpulung:
- Sorin Muntz – ARO 241, 1974;
- Mihai Pop – Dacia 1310, 1995;
- Alin Cîcetoiu – ARO 244 Andoria, 1995;
- Alin Cîcetoiu – ARO 243, 1992;
- Mihai George (proprietar Cătălin Copăescu) – ARO 328, 2002;
- Radu Mihai Daniel Toma – Olcit Club, 1982;
- Mădălin Beliţă – Olcit Club 12 TRS, 1993;
- Stelian Ghile – Dacia Nova GT, 1998;
- Andrei Dumitrescu – Dacia 1310 L, 1998;
- Iulian Ionuţ Vasile – Dacia 1310 CNI, 1993;
- Ionuţ Gheorghe – ARO 243, 1987;
- Nelu Badea – ARO 243, 2004;
- Mihai Ionuţ Popa – ARO 10.4, 1996;
- Dorin Durdeu – ARO 10.4, 1990;
- Laurenţiu Şauleanu – Renault 19 Chamade, 1990;
- Marian Claudiu Aron – Trabant 1990;
- Marcel Diaconescu – Trabant 601, 1986;
- Valentin Stelian Pitiş – Volkswagen, 1970;
- Adrian Cyoco Găbrian – Trabant, 1988;
- Marius Milea – Golf MK 2, 1991;
- Mihai Filip (proprietar Cătălin Copăescu) – ARO 10.4 DRT, 1998;
- Adrian Roşu – Fiat 850, 1966;
- Lucreţia şi Virgil Neacşu – ARO Dragon, 2001;
- Mihai Laurenţiu – ARO 246, 2003;
- Eugen Cotenescu – ARO 10.4 DRT, 1998;
- Ion Onofre – Dacia 1300, 1979;
- Casian Duţă – Dacia 1310, 2003;
- Florin Gavrilă – Trabant 1.1, 1990;
- Cătălin Gavrilă – Renault 9, 1988;
- Ion Barbu – IMS M461, 1969;
- Mandra Tamaş – ARO 243, 1990;
- Petru Arsene – ARO 11.9, 2000;
- Cătălin Baltac – ARO 244, 2000;
- Ştefan Postolachi – ARO 10.4, anul 1991;
- Emil Chiru – ARO 243 L27, 1988;
- Răzvan Ionuţ Butoi – ARO 244, 1996;
- Rafael Mitu – ARO 10.4, 1992;
- Radu Brănescu – ARO 320;
- Iulian Aldoiu – IFA Trabant 1.1, 1990;
- Cătălin Bădicu – ARO 244, 1998;
- Andrei Olivotto – Dacia 1410, 2003;
- Alexandru Petre Rolea – Dacia 1310, 2004;
- Andy Oprea – Dacia 1310, 1998;
- Diana Lucia Tică Diaconu – Oltcit, 1995;
- Mihai Girmacea – Dacia 1310, 1985;
- Ştefan Neacşu – Dacia 1310, 1984;
- Mădălin Ilie – Dacia 1310, TX;
- Marius Milea – Volkswagen Golf MK 2, 1991;
- Rodica Elena Niţu – Trabant 601, 1978;
- Cătălin Răpiţeanu – Trabant 601 L, 1984;
- Mihai Drăghia – ARO Spartan 1993;
- Edi Radu – Trabant 1.1, 1998;
- Ionel Niţu – Trabant 1.1, 1990;
- Cornel Burete – Vanesica Fresh;
- Mircea Istrate – Dacia 1300, 1975.