09/11/2024

Peste 11 milioane de lei, valoarea podului pe care autorităţile vor să-l realizeze la Valea Pechii. Costurile depăşesc dublul celor din 2017

La sfârşitul anului trecut, aleşii de la Schitu Goleşti au aprobat cifrele investiţiei de reabilitare a podului peste Râul Târgului, din punctul Valea Pechii, pe DC 43 Schitu Goleşti (DN 73 – km 40+000 – Orăşelul Minier – Valea Pechii – Loturi (DJ 738) – km 0+500). Din devizul general a reieşit o valoare totală a proiectului de peste 11 milioane de lei, din care execuţia propriu-zisă este estimată la 9,6 milioane de lei. Aproape dublu faţă de valoarea de acum şapte ani, când administraţia publică locală a întocmit documentaţiile pentru trei căi de acces peste Râul Târgului. Pe 18 octombrie 2019, primarul Tudorel Vasile Miriţă a inaugurat-o pe prima dintre acestea: podul din punctul Costea, pe DC 43 din Valea Pechii, peste Valea Poienarilor. Contractul a fost executat de Metabet CF SA, din Piteşti, la preţul de 772.489,73 lei.

  • Costul podului a sărit de la 5 milioane de lei, valoarea reieşită din proiectul de acum şapte ani, la peste 11 milioane de lei   

Indicatorii tehnico-economici ai investiţiei într-un pod nou la Valea Pechii, aprobaţi de Consiliul Local pe 19 decembrie 2023, când a avut loc ultima şedinţă ordinară a anului trecut, se prezintă astfel. Valoarea estimată a investiţiei este de 11.232.218,56 lei, din care construcţiile şi montajul se cifrează la 9.642.718,75 lei. Alte repere extrase din deviz: lungimea totală a podului: 53,35 metri – 56,35 metri; lungimea suprastructurii: 48,85 metri; lăţimea părţii carosabile – 7 metri; lăţimea trotuarelor: 1,50 metri; clasa de încărcare: A30, V80; durata estimată de realizare a investiţiei: 12 luni.

Hotărârea prevede că „cheltuielile pentru lucrările care se vor deconta din suma alocată din bugetul local al comunei Schitu Goleşti vor fi cu titlu de cheltuieli neeligibile”.

Intenţiile autorităţilor locale sunt de a realiza acest obiectiv prin Compania Naţională de Investiţii. La una dintre dezbaterile anului trecut din Consiliul Local, primarul Miriţă a prezentat pe scurt istoricul investiţiei pentru realizarea căreia planurile au fost iniţiate încă de acum şapte ani. „Noi, în anul 2017, am avut trei proiecte de poduri, de fapt D.A.L.I. (n.r. documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii). Este vorba despre podul de la Costea, pe care l-am finalizat şi cu bani din bugetul local, iar celelalte două proiecte se referă la podul de la Valea Pechii şi podul de la Linioară. Este bine că podul de la Valea Pechii a intrat în linie dreaptă. Numai că este o D.A.L.I. făcută în anul 2017. Noi avem experienţa mai recentă a creşterilor substanţiale ale preţurilor materialelor de construcţii. Şi aţi văzut şi din solicitările celor de la C.N.I., din lunile aprilie şi iulie, să actualizăm devizul general, să actualizăm studiul geotehnic şi pe cel topografic ş.a.m.d.”, spunea edilul, vara trecută, când le-a explicat aleşilor necesitatea actualizării documentaţiei.

Autorităţile au reuşit să dea de proiectantul general care a lucrat documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru calea de acces din Valea Pechii, numai că firma nu mai există. „Dar l-am găsit pe proiectantul de specialitate din Bucureşti. Acesta ne-a făcut o ofertă, este cam consistentă, dar nu avem ce face. Acest obiectiv nu este nici măcar prevăzut pe lista noastră de investiţii, pentru că nu se ştia în luna februarie, când am aprobat bugetul, că urmează să demarăm şi această investiţie.”, a justificat primarul Miriţă necesitatea folosirii unei sume rezultate ca urmare a rectificării bugetului local pentru demararea documentaţiei pentru a o depune la C.N.I.

„Podul de la Valea Pechii va avea o lăţime de 5 metri pentru calea de rulare, ca să permită accesul a două maşini pe dublu sens şi două trotuare pietonale stânga – dreapta de câte un metru lăţime. Asta presupune inclusiv lărgirea celor două culei de la capetele de pod şi o pilă, pentru că ele nu sunt dimensionate la această lăţime.”, spunea şeful Executivului.

Finanţarea trebuie să acopere şi costurile soluţiei temporare de trecere pe care autorităţile trebuie să le-o asigure oamenilor cât durează construcţia. Totodată, se va face tot din aceiaşi bani un pod provizoriu, pentru că nu poţi lăsa toată Valea Pechii fără o cale de acces. Adică, eventual, să foloseşti numai Loturi sau Linioară, pentru că şi acolo sunt probleme. Pe acel deviz va fi şi un pod provizoriu. Soluţia este că se vor turna acolo două culei şi, probabil, şi o pilă suplimentară, poate că va fi şi o restricţie de tonaj. Se vor muta provizoriu acele grinzi metalice de pe pod cât timp va dura noua investiţie.”, a adăugat primarul Miriţă.

Acesta se aştepta la dublarea costurilor faţă de proiectul iniţial realizat în urmă cu şapte ani: „Dacă, în anul 2017, acest deviz şi această D.A.L.I. însemnau vreo 5 milioane, estimăm că acum o să ne coste 9-10 milioane sau chiar mai mult.” Chiar mai mult, după cum reiese din cifrele aprobate la sfârşitul anului trecut, când cheltuiala totală estimată se ridică la peste 11 milioane de lei.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!