La aproape doi ani distanţă de momentul în care Consiliul Local Câmpulung a dat primul vot pentru realizarea unei şosele de centură a Câmpulungului, subiectul revine în forul legislativ municipal. Tot ca o formalitate legată de colaborarea municipalităţii cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în cadrul căreia va fi elaborat studiul de fezabilitate pentru „Varianta de ocolire Câmpulung”. Pe 28 decembrie 2021, aleşii municipali au acordat un aviz de principiu pentru includerea unei investiţii într-o centură a Câmpulungului, cu o lungime de 7,8 kilometri şi un cost estimat la acel moment de 18,8 milioane de euro, în Master Planul General de Transport al României, respectiv în Planul Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030. Figurând în cele două documente ale Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, lucrarea va fi realizată în cadrul unui program de finanţare externă. O jumătate de an mai târziu, pe 29 iulie 2022, la Câmpulung a fost adoptată o Hotărâre de Consiliu, prin care s-a aprobat Protocolul de Colaborare dintre UAT Câmpulung şi C.N.A.I.R., protocol privitor la întocmirea SF-ului pentru centura municipiului.
- Protocolul cu CNAIR, în baza căruia se întocmeşte SF-ul, completat printr-un act adiţional
La începutul săptămânii, consilierii municipali, reuniţi într-o şedinţă extraordinară, au primit, în regim de urgenţă, un proiect de hotărâre privitor la tema „Variantei de ocolire Câmpulung”. Mai precis, acestora li s-a solicitat să fie de acord cu modificarea şi completarea protocolului cu C.N.A.I.R., în baza căruia se realizează studiul de fezabilitate. Hotărârea adoptată, luni, 23 octombrie 2023, face referire şi la stabilirea contribuţiei financiare a Câmpulungului în momentul depunerii de către C.N.A.I.R. a solicitării de finanţare, respectiv în momentul stabilirii categoriilor de cheltuieli eligibile în Programul Operaţional Transport 2021-2027.
Noua normă adoptată de consilierii locali este generată de data limită a perioadei de eligibilitate a cheltuielilor aferente Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, care finanţa documentaţia „centurii”. P.O.I.M. „expiră” la 31 decembrie 2023.
La dezbaterea din 23 octombrie 2023, city-managerul Ioana Marcu a explicat revenirea asupra hotărârii aprobate în vara anului 2022. „Anul trecut, în iulie, am semnat protocolul, prin care noi vom fi prinşi în axa P.O.I.M. pentru elaborarea studiului de fezabilitate. P.O.I.M. se încheie la sfârşitul anului şi nu am apucat să absorbim toţi banii, aşa că ne mutăm pe axa P.O.T. Programul Operaţional Transport 2021-2027. Este o anexă care spune că vom muta proiectul pe noua programare de finanţare.”, a arătat administratorul public în ce constă modificarea protocolului, care a impus adoptarea unei noi hotărâri de Consiliu şi a încheierii unui act adiţional la documentul din 2022.
Actul adiţional este justificat de imposibilitatea încadrării cheltuielilor în perioada de valabilitate a P.O.I.M., care ajunge la final la 31 decembrie 2023. Transferarea documentaţiei, pentru asigurarea finanţării, în Programul Operaţional de Transport 2021-2027, a condus la reluarea subiectului. În ziua şedinţei de Consiliu Local, 23 octombrie 2023, la Primăria Câmpulung a sosit o adresă din partea Ministerului Transporturilor, prin care a transmis autorităţilor locale o propunere de act adiţional la protocolul în temeiul căruia se întocmeşte SF-ul centurii Câmpulungului.
„Scopul proiectului „Elaborare studiu de fezabilitate (SF) pentru obiectivul de investiţii „Varianta de ocolire Câmpulung” este acela de a elabora documentaţia tehnico-economică aferentă obiectivului de investiţii de infrastructură rutieră de interes local/judeţean, ce urmează a fi depus spre finanţare în perioada de programare 2021-2027 şi anume pentru „Varianta de ocolire Câmpulung”, se menţionează în protocolul care va fi o anexă a contractului de finanţare, care se va încheia în scopul întocmirii SF-ului.