8.5 C
Campulung Muscel
26/01/2025

Investiţia podului de la Dâmbovicioara se prelungeşte peste termenul de finalizare anunţat de liberali: septembrie 2023

„În luna septembrie este termenul de finalizare a lucrărilor la podul de la Dâmbovicioara, pe DN 73, la kilometrul 78. Este o investiţie importantă, 33 milioane de lei. Sperăm ca, în luna septembrie, să finalizăm şi această lucrare.” Declaraţia îi aparţine secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Iani Popa, şi a fost lansată în cadrul conferinţei de presă a liberalilor, ţinută la Câmpulung, după „show-ul” cu vechitura CFR-ului pe ruta Schitu Goleşti – Câmpulung. Luna septembrie a trecut şi investiţia este tot în şantier, însă finalul nu mai poate întârzia mult. Podul executat în cadrul unei investiţii de-o spectaculozitate fără concurenţă în Muscel se apropie de etapa finală. Deja stadiul în care s-a conturat până în acest moment arată o lucrare impresionantă, executată într-un ritm mulţumitor. Cel puţin, dacă o comparăm cu amenajarea Bulevardului „Pardon”, pe care un constructor, care câştigă licitaţii pe bandă în Muscel, n-a fost în stare s-o încheie în doi ani, „sărind” peste anul de suspendare, cât a durat procesul politic cu care PNL a blocat şantierul. Investiţia din „inima” satului Podu Dâmboviţei a intrat în lucru în primăvara anului 2022. După un an şi jumătate, podul este, practic, construit, fiind circulat, deocamdată, de vehiculele constructorului.

  • Soluţia găsită la Dâmbovicioara are un aspect estetic cu caracter unicat în România

Autorizaţia de construire a fost emisă pe 17 ianuarie 2022, la solicitarea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi la un an distanţă de la desemnarea de către CNAIR a câştigătorului contractului de „Proiectarea şi execuţie în vederea realizării obiectivului: Pod peste râul Dâmboviţa, pe DN 73, km 78+519”. Pe 1 februarie 2021, câştiga la licitaţie investiţia de la Podu Dâmboviţei firma Maristar Com SRL, din Titu – Dâmboviţa. Durata contractului a fost stabilită la 15 luni, 5 luni pentru proiectare şi 10 luni pentru execuţia lucrărilor – durată calculată de la data începerii efective a lucrărilor -, cu o perioadă de garanţie a lucrărilor de 5 ani. Valoarea lucrărilor autorizate s-a cifrat la 38.471.547,90 lei (32.329.031,85 lei fără TVA, suma menţionată de secretarul de stat Iani Popa la conferinţa de presă a liberalilor).

În memoriul de prezentare a investiţiei de la Podu Dâmboviţei a fost inclusă şi o prognoză de trafic, realizată de Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică, din care reiese că, dacă la nivelul anului 2015 au fost înregistrate 7.113 vehicule, în 2045 se preconizează că numărul acestora va ajunge la aproape 24.000.

Pentru a se găsi varianta optimă de ocolire, s-au făcut trei simulări de traseu. A fost aleasă situaţia cea mai avantajoasă din punct de vedere social şi de mediu. Aceasta elimină traficul de tranzit din zona centrală a comunei şi îl îmbunătăţeşte semnificativ prin scurtarea drumului şi eliminarea unei serii de şase curbe.

Varianta aleasă a constat într-un pod cu o lungime totală de 170 metri, care traversează Râul Dâmboviţa printr-o deschidere de 100 metri, încadrată de două deschideri marginale de câte 35 metri. Deschiderea de 100 metri este asigurată dintr-un arc metalic, încastrat în malurile râului. În secţiunea transversală sunt prevăzute două arce metalice independente, cu secţiune casetată, fiind încastrate la extremităţi în radiere din beton armat. Arcele susţin un tablier metalic, realizat în secţiune din două casete metalice, având fiecare lăţimea de 2 metri şi înălţimea variabilă de la 1,60 la 1,80 metri.

Această soluţie va avea un aspect estetic cu caracter unicat în România, dar valoarea este mai ridicată şi a presupus o realizare pretenţioasă atât în faza de proiectare, cât şi în cea de execuţie.

Traseul propus ocoleşte, pe cât posibil, zonele locuite, aliniamentul păstrând distanţe cât mai mari posibil faţă de acestea, cu rol de a diminua impactul zgomotului şi al emisiilor în atmosferă, produse de viitorul trafic al drumului. Acolo unde, din motive tehnice şi de siguranţă a circulaţiei, drumul se apropie de casele de locuit, sunt prevăzute măsuri de protecţie împotriva zgomotului (panouri fonoabsorbante).

  • DN 73 Piteşti-Braşov, redeschis traficului greu

Pentru realizarea noului pod peste Râul Dâmboviţa a fost prevăzută devierea DN 73, ce se desprinde din traseul existent al DN 73, la km 78+300, ocoleşte satul Podu Dâmboviţei la sud, traversează albia râului Dâmboviţa la sud de amplasamentul podului existent la circa 375 de metri interax şi revine la km 79+400 în DN 73. Lungimea acestei variante de drum este de 760 de metri, care include şi lungimea podului.

Tablierul va asigura o parte carosabilă, cu lăţimea de 7,80 metri, încadrată de spaţii pietonale cu lăţimea utilă de 1,50 metri. Trotuarele sunt încadrate de parapet de siguranţă tip foarte greu şi de parapet pietonal. Pe pod este asigurat şi iluminat public. Pentru a asigura o trecere graduală de la sistemul rutier rigid de pe pod la sistemul rutier elastic de pe terasament sunt prevăzute plăci de racordare cu lungimea de 6 metri. Pentru a evidenţia supleţea şi caracterul de unicat al lucrării, podul va beneficia de iluminat ambiental.

Racordarea variantei de drum la DN 73 presupune amenajarea a două intersecţii în formă de „T”, cu bandă pentru viraj, prima la desprinderea din traseul DN 73, la km 78+300, iar a doua la revenirea în DN 73, la km 79+400. Pentru restabilirea accesului la proprietăţi şi limitarea exproprierilor, pe drumul de servitute, între kilometrul 0+063 şi kilometrul 0+098 a fost prevăzut un zid de sprijin din beton armat cu înălţimea de 2 metri. Prin lucrările executate se vor elimina restricţiile de tonaj şi de gabarit de pe DN 73, astfel redeschizându-se legătura dintre Piteşti şi Braşov pentru traficul greu.

 

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!