25.1 C
Campulung Muscel
18/06/2024

Parcarea privată de la BCR, cu plată, stă goală, în timp ce şoferii sufocă o stradă cu „oprire interzisă”. Nu există Poliţie Municipală şi Locală!

Pe strada Istrate Rizeanu, tronsonul cuprins între Biserica „Sfântul Nicolae” – Vila Iacomin şi intersecţia cu Fraţii Goleşti, Constantin Brâncoveanu şi podul de la Chimic, n-ar trebui să vedem maşini parcate din două motive. În primul rând, regulile de circulaţie prin Câmpulung, reflectate prin indicatoarele rutiere montate, interzic parcarea pe acest tronson de stradă marcat, şi din jos, şi din sus, cu semnul „Oprirea interzisă”. Dacă Poliţia Locală ar fi instituţie serioasă, nu o batjocură care ne papă banii degeaba, ar curge amenzile cât e ziua de lungă, până descurajează definitiv intenţia posesorilor de maşini de a parca ilegal. În al doilea rând, pe această bretea cocoţată în vârful unei ierarhii cu arterele de calvar din municipiu, a fost amenajată o parcare din cale-afară de spaţioasă, care poate satisface fără probleme nevoia şoferilor de a-şi lăsa maşina în centru cât timp îşi rezolvă o problemă sau cât timp sunt la serviciu. După cum am observat, urmărind mai multe zile la rând situaţia traficului de balamuc de pe această legătură a centrului cu „centura” şi paralele centrului, cei cu maşini parchează într-o nesimţire sub semnul care le interzice oprirea, în timp ce ditamai zona amenajată în acest scop zace goală de când a fost dată în funcţiune.

  • Cele două Poliţii au abandonat cu totul traficul haotic din municipiu

Cumpărătorii clădirii BCR au realizat o parcare civilizată într-o zonă cu o nevoie permanent reclamată de cei care nu renunţă la maşină atunci când trebuie să se deplaseze printr-un centru cu circulaţie de coşmar. Strada Istrate Rizeanu se aglomera şi când erau deschise „braţele” rutiere ale bulevardului, dar de când se mocăie oamenii lui Răuţoiu să făţuiască un crâmpei de alee centrală, te pedepseşti singur intrând pe această rută cu parcări haotice şi trafic infernal. Pe o porţiune a străzii a fost eliminată posibilitatea staţionării pe marginea ei, prin plantarea bolarzilor pe mijloc. Ce se întâmplă, însă, până în acest obstacol impune sancţiuni salariale pentru angajaţii Poliţiei Locale care, pur şi simplu, nu-şi fac treaba.

Aceşti salariaţi plătiţi din buzunarul nostru n-ar trebui să se mişte din zonă, unde să împartă amenzi în stânga şi-n dreapta, până îi dezvaţă pe impertinenţi să-şi bată de normele de circulaţie. Este semn, respectă-l! Nu-l respecţi, plăteşti! Dar cine să plătească, dacă cel mai ineficient serviciu din grila de angajaţi a Primăriei, unul îmbuibat salarial, beneficiar de normă de hrană, vouchere de vacanţă, sporuri şi te miri ce alte beneficii, doarme în papuci?! La orice oră ar merge în zonă, găsesc contravenienţi cu duiumul. Dar nu merg şi, dacă o fac, se văd că nu-i văd. Înţelegem că, pe timpul lui Ţâroiu, aveau ordin să nu deranjeze electoratul. Dar acum ce scuză au ca să nu acţioneze? Lenea, dezinteresul, obişnuinţa de a nu acţiona. Practic, prin inacţiune, Poliţia Locală este cea care încurajează debandada din trafic, permiţând ca fiecare să facă ce vrea.

Dacă agenţii Primăriei nu sunt în stare de o treabă simplă, s-ar putea ocupa poliţiştii de la Municipală, pentru a disciplina, rutier vorbind, zona. Dar n-o fac nici ei.

Inclusiv proprietara vilei din colţul intersecţiei găseşte frecvent autoturisme în dreptul porţii pe care are o plăcuţă cu avertismentul „Parcarea interzisă”. De plăcuţa ei nu mai pot neobrăzaţii care îi blochează accesul cu maşinile lăsate la întâmplare!

  • Pentru 6 lei pentru 24 de ore, taxa în parcarea privată, nişte needucaţi blochează o stradă cu „Oprirea interzisă”  

În precedentele relatări despre obiceiul ignorării celor două indicatoare „Oprirea interzisă”, au sărit ca opăriţi, mai mult ca sigur, cei care îşi lasă autoturismele acolo unde nu au voie, pretextând că nu li se asigură locuri de parcare. Uite că acum un privat asigură locuri gârlă într-o parcare cu plată, de care şoferii fug ca de necuratul. Câmpulungul are, de acum 14 ani, experienţa parcărilor private goale, când bulevardul era liber şi frumos. Asta pentru că nu se îndura mai nimeni să plătească taxa, care era o nimica toată.

Când vine vorba de a plăti, şoferul nu mai smiorcăie că n-are unde parca. Parcarea privată nu s-a inventat la Câmpulung, care, extrem de încet, se aliniază practicii din oraşele civilizate ale ţării. Peste tot în lume, parcarea se plăteşte, fiind o normalitate să se achite ca pentru orice alt serviciu. Indiferent că îl oferă Primăria sau o firmă particulară, parcarea reprezintă un serviciu şi este normal, repetăm, să se plătească pentru el.

Cine nu se îndură de câţiva lei pe zi să-şi lase maşina acasă! Lucru care este de dorit să se întâmple într-un centru micuţ ca al nostru, cu artere paralele pe care circulaţia te scoate din minţi.

Mai spunem că tarifele pentru parcarea privată nu sunt împovărătoare. Pentru spaţiul din vecinătatea BCR, proprietarii percep plata unui abonament lunar în sumă de 200 de lei. Asta înseamnă 6 lei pentru 24 de ore, preţul unei pâini, ca să scapi de grija lăsării maşinii în „buricul târgului”. Bine, bine, vor spune mulţi, dar noi nu avem nevoie de parcare toată ziua. Bun atunci, ne adresăm celor care au serviciul în zona cu pricina, la care sigur ajung cu maşina. Văzând cum bate vântul prin parcarea BCR-ului, nu ne reţinem următoarea întrebare: unde parchează angajaţii băncii? Pe marginea străzii cumva?

Proprietarul aplică acest sistem al abonamentului lunar pentru început, până va găsi o variantă şi pentru parcarea de-o zi. Şi Primăria, când va amenaja parcări subterane sau supraterane, tot cu plată vor fi, pentru că aşa trebuie să fie. „E.M.”

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!