25.1 C
Campulung Muscel
18/06/2024

Carolista Teodora Muşel, între cei mai buni elevi din ţară, la Olimpiada Naţională de Pedagogie – Psihologie

Veşti bune de la Colegiul Naţional Pedagogic „Carol I”! Teodora Muşel, elevă în clasa a XII-a B, pregătită de profesoara Coralia Palade, s-a clasat pe locul II pe ţară la etapa naţională a Olimpiadei de Pedagogie – Psihologie, la disciplina Psihologia Educaţiei. Premiul al doilea la nivel naţional reprezintă un succes pentru şcoala musceleană şi este dovada calităţii actului de învăţământ la prestigiosul liceu câmpulungean, unde sunt instruiţi tineri de valoare. Performanţa Teodorei Muşel constituie un motiv de bucurie nu numai pentru profesorii şi colegii săi, ci pentru toţi câmpulungenii, care n-au cum să nu simtă mândrie că reputatul colegiu din municipiu continuă tradiţia şi menirea de a forma pedagogi buni. Astăzi, Teodora Muşel a împărtăşit cu noi emoţia unui rezultat excelent pentru şcoala care o pregăteşte, având-o alături pe profesoara sa, Coralia Palade.

  • Teodora Muşel îşi va continua pregătirea la Facultatea de Psihologie

Etapa naţională a Olimpiadei de Pedagogie – Psihologie s-a desfăşurat la Drobeta Turnu Severin. În ciuda fragilităţii fizice şi a impresiei de fire interiorizată pe care o transmite Teodora Muşel, carolista noastră a dat dovadă de foarte multă stăpânire de sine în momentul în care a urcat pe scena competiţiei şcolare, fiind sigură de cunoştinţele sale. Liceana de la „Carol I” a gestionat foarte bine şi relaţia cu colegii cei noi, concurenţi la etapa naţională, care pe ea a propulsat-o între cei mai buni din ţară. „A fost şi un copilot nemaipomenit!”, spunea despre eleva sa, pe care o pregăteşte de patru ani, profesoara Coralia Palade, care a mers pentru prima dată la Drobeta Turnu Severin, însoţită doar de Teodora.

„Mi-a plăcut foarte mult această experienţă şi aş dori să continuu în această direcţie, deoarece îmi plac foarte mult copiii şi disciplina în sine, Psihologia Educaţiei. Am ajuns să prind drag de această disciplină datorită doamnei Coralia Palade, căreia îi mulţumesc. Fiind strâns legată de practica pedagogică, mi-am dat seama că realizarea acestor conexiuni între teorie şi practică se produce perfect în cadrul acestei discipline şi, de aceea, cred că am şi ales-o.”, a explicat Teodora Muşel opţiunea pentru materia în care s-a perfecţionat până la nivelul de olimpică naţională.

Eleva Colegiului „Carol I” s-a simţit confortabil cu subiectele olimpiadei tocmai datorită faptului că se bazează pe practică. „Etapa B a fazei naţionale se axează cel mai mult pe ideea de corelare a teoriei cu practica. Fiind foarte mult înclinată spre practica pedagogică şi plăcându-mi ceea ce fac, mi s-a părut firesc.”, relata Teodora despre esenţa competiţiei. Rezultatul meritoriu o va ajuta pe Teodora în pregătirea superioară viitoare, deoarece s-a orientat către Facultatea de Psihologie a Universităţii din Bucureşti.

  • Olimpiada de Pedagogie – Psihologie, o competiţie cu format unic în ţară

Potrivit profesoarei Coralia Palade, Olimpiada de Pedagogie – Psihologie are, în acest moment, un format unic în ţară. „Prima probă, proba A, este proba teoretică, pe care elevii au susţinut-o în şcolile lor, în judeţele lor, cu subiecte venite de la nivel naţional. Lucrările scanate au fost trimise centrului de evaluare de la Ministerul Educaţiei, iar cei care au trecut de 85 de puncte la această probă A s-au prezentat la proba B, de la Drobeta Turnu Severin. În această probă, aşa cum a spus şi Teodora, elevii au trebuit să prezinte elementele de practică. Din lucrarea pe care au elaborat-o ei, comisia a ales un paragraf, o secvenţă – de fapt, au avut două alese şi, prin tragere la sorţi, le-a revenit una dintre ele – şi au trebuit să justifice toate explicaţiile teoretice pe care le-au prezentat în lucrarea scrisă, din nou cu documentare ştiinţifică şi exemple de practică pedagogică. Este un format pe care, anul trecut, l-am experimentat pentru prima dată.”, ne povestea profesoara Coralia Palade despre tipicul acestei olimpiade care, încă din primul an al aplicării lui, a fost un succes.

  • Când munca dascălului se îmbină cu vocaţia, dăruirea şi perseverenţa elevului, apar rezultate frumoase

„Toţi profesorii de Pedagogie de la liceele pedagogice din ţară au apreciat foarte mult acest format, valorificându-se din plin toată experienţa practicii pedagogice pe care o fac. Ştim cu toţii că practica pedagogică este un lucru extraordinar care se întâmplă în liceele pedagogice. Iată că olimpiada valorifică experienţa lor.”, a adăugat aceasta.

Potrivit profesoarei Coralia Palade, reuşita elevei sale este consecinţa firească a ceea ce se întâmplă în mod obişnuit la Colegiul Pedagogic „Carol I”. Şi anume transmiterea de către dascăli a cunoştinţelor teoretice absolut necesare pentru ceea ce înseamnă formarea profesională a elevilor. „Dar, cu siguranţă, atunci când partea de formare profesională iniţială, pe care o realizăm în şcoală, se îmbină cu vocaţia, dăruirea şi perseverenţa elevului, apar nişte rezultate.”, mai spunea prof. Coralia Palade.

Aceste calităţi repetate în performanţele şcolii conduc la atingerea rolului de educator al Colegiului „Carol I” pentru generaţiile care aleg acest profil. Cât despre Teodora Muşel, obişnuiţi fiind cu ţinuta ei de sărbătoare, frumosul costum popular muscelean, pe care l-a purtat la fiecare eveniment al şcolii, aproape să n-o recunoaştem în vestimentaţia obişnuită a unei liceene. Alăturăm acestei relatări o imagine cu Teodora în ipostaza de interpret popular şi promotor al folclorului muscelean, pentru a vă bucura ochii şi inima la vederea unei tinere minunate şi talentate, care ne dă speranţa că, datorită ei şi copiilor care aleg şcoala şi valorile naţionale, România are un viitor.

Felicitări, Teodora, şi succes în cariera viitoare!

Magda BĂNCESCU

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!