-4.5 C
Campulung Muscel
17/02/2025

Se pot înființa consorții administrative

Camera Deputaților a adoptat cu 212 voturi “pentru” Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ. Legea merge acum la Senat care este for decizional.

Actul normativ menționat reglementează regimul juridic al consorțiilor administrative, care reprezintă un jalon în PNRR, în contextul reformelor ce vizează creșterea capacității administrației publice locale și de accelerare a realizării investițiilor. Principalul obiectiv este acela de reducere a disparităților regionale în România, în special cele urban/rural. Comisia pentru Administrație Publică și Amenajarea Teritoriului, al cărei președinte este Simona Bucura Oprescu, a fost comisie raportoare la acest proiect de lege.

  • Cum funcționează un consorțiu

Consorțiile administrative presupun asocierea sau cooperarea între localități. În acest sens vor fi emise hotărâri ale fiecărui consiliu local în parte. De regulă, consorțiile se vor forma pentru ca localitățile mici să fie ajutate de cele mari. Proiectul permite însă și formarea de consorții doar între localități rurale. Prin acordul de asociere, localitățile care nu dispun de personal specializat mandatează, prin hotărâre a autorităților deliberative, unul sau mai mulți membri să le sprijine în realizarea atribuțiilor. Sprijinul vine sub formă de personal delegat. Acest personal va fi plătit de localitatea sa, dar va primi și de la localitatea în care este detașat o indemnizație lunară echivalentă cu 20% din salariul de bază propriu. Prin intermediul consorțiilor administrative pot fi exercitate atribuții în domenii precum: amenajarea teritoriului, urbanismului și autorizarea lucrărilor de construcții, inițierea și realizarea de investiții cu fonduri naționale sau externe juridic, financiar, achiziții publice și gestiune a resurselor umane, administrarea taxelor și impozitelor locale. Consorțiul administrativ nu are personalitate juridică. Aceste consorții vor asigura realizarea unor activități în localitățile cu capacitate administrativă insuficientă, vor stimula fenomenul asociativ la nivelul administrației publice locale și transferul de expertiză și practici unitare.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!