20 C
Campulung Muscel
18/07/2024

Primăria a depus la PNRR încă un proiect de aproape 3 milioane de lei, pentru dotarea autobuzelor şi microbuzelor electrice cu sistem de plată cu cardul a biletului

  • La fosta Şcoală 6 va funcţiona autobaza de transport a Primăriei Câmpulung, care va scăpa de operatorul privat de maxi-taxi       

În această primăvară, Primăria Câmpulung s-a înscris în PNRR cu două proiecte de mare folos comunităţii şi, în special, cetăţenilor care s-au săturat de deplasarea cu maxi-taxi. Administraţia publică va scăpa de operatorul privat la adresa căruia curg reclamaţiile pasagerilor, nemulţumiţi de preţul călătoriei, dar, mai ales, de condiţiile de transport, şi îşi va înfiinţa propriul serviciu de transport. El va fi dotat cu autobuzele şi microbuzele cumpărate cu bani europeni şi va avea sediul la fosta Şcoală nr.6, al cărei imobil a fost aprobat ca autobază şi posibil sediu al ADP. Acum câteva luni, au fost înaintate la PNRR proiectul pentru autobuze şi microbuze electrice, „cuplate” cu staţii de încărcare a vehiculelor electrice, şi cel pentru staţii de aşteptare inteligente. Joi, 13 octombrie 2022, Consiliul Local a fost convocat în regim extraordinar pentru a aproba un al treilea proiect legat de planurile de transport ecologic la Câmpulung ale municipalităţii: achiziţionarea de echipamente ITS (e-ticketing). Adică echipamente care oferă posibilitatea călătorilor de a plăti cu cardul preţul deplasării.   

  • Proiectul care va permite plata cu cardul a biletului de călătorie este în valoare de aproape 600.000 euro   

Ieri după amiază, consilierii municipali, întruniţi într-o şedinţă extraordinară, au aprobat participarea Municipiului Câmpulung în cadrul proiectului „Dezvoltarea sistemului de transport public ecologic prin achiziţionarea de echipamente ITS (e-ticketing)”, în vederea finanţării acestuia în cadrul apelului de proiecte PNRR, Componenta 10 – Fondul Local (a doua rundă de atragere de fonduri).

Valoarea maximă eligibilă a proiectului este de 2.923.617,13 lei, respectiv 593.905,20 euro, din care 2.456.821,12 lei reprezintă cheltuieli eligibile asigurate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, la care se adaugă TVA în valoare de 466.796,01 lei, cheltuieli asigurate din bugetul de stat. Aşadar, ca la toate celelalte proiecte depuse la PNRR, Primăria Câmpulung nu are nicio contribuţie financiară.

„Mâine (n.r. 14 octombrie 2022), se redeschide Componenta C10 pe care noi am depus autobuzele, microbuzele şi staţiile de aşteptare şi acum vom depune – întrucât nu am fost refuzaţi pentru autobuze – un proiect prin care fiecare autobuz să fie dotat cu o bornă prin care poţi plăti direct cu cardul şi fiecare staţie să emită în mod automat carduri. De asemenea, sistemul GPS, care va fi pe autobuze şi va arăta în timp real un sunt şi cât mai durează până ajung în staţie, este un sistem special pentru transport.”, a rezumat city-managerul Ioana Marcu esenţa hotărârii supse votului Consiliului Local.

Pentru solicitantul acestor fonduri, Primăria Câmpulung, este „necesară şi oportună dezvoltarea infrastructurii pentru transportul verde – ITS la nivelul municipiului prin soluţii de taxare, inclusiv sistem de bilete integrat pentru călători e-ticketing, cu următoarea structură:

  • Componenta în autobuz: validator dual (16 bucăţi – câte două în autobuze şi câte unul în microbuze), computer de bord (12 bucăţi – câte unul pentru fiecare vehicul), switch comunicaţii şi tablou electric (12 bucăţi – câte unul pentru fiecare vehicul), automat de vânzare şi reîncărcare îmbarcat (4 bucăţi – câte unul pentru fiecare autobuz);
  • Componenta în staţii: automat de eliberare, vânzare şi reîncărcare pentru carduri şi bilete (3 bucăţi – amplasate în staţiile cele mai aglomerate);
  • Infrastructura (locaţie eliberare carduri – o bucată; terminal de control – şase bucăţi; punct de descărcare date – o bucată; licenţă software e-ticketing – o bucată; centru de date, inclusiv sistem back-up date (hardware şi software) – o bucată).”

Sistemul propus va fi asociat investiţiilor care se vor realiza prin proiectele cu autobuzele, microbuzele electrice şi staţiile de aşteptate SMART, pentru care au fost depuse cererile de finanţare pe 20 mai 2022, pentru primul, şi pe 24 mai 2022, pentru al doilea.

Intenţia de realizare a unui transport ecologic este în legătură cu alt proiect în curs de implementare la nivel local, după cum motivează Executivul necesitatea de a se înscrie în program cu noua iniţiativă. „În lista de investiţii publice a Municipiului Câmpulung se află obiectivul intitulat „Reabilitarea străzii Nedeleşti”, cu o valoare de 2.707.450 lei. După reabilitare, această stradă va lega comuna Valea Mare Pravăţ de municipiul Câmpulung pe o nouă rută. Momentan, traficul auto nu este posibil pe această arteră, drumul fiind extrem de accidentat, iar locuitorii sunt nevoiţi să ocolească o distanţă de până la 5 km din această cauză. Ulterior reabilitării, ne propunem să înfiinţăm un traseu de transport public comunitar pe acest drum.”, menţionează cei din Executivul Primăriei.

Şi un alt proiect cu care este corelat cel de transport ecologic: „În domeniul digitalizării, Municipiul Câmpulung are în implementare proiectul „Ecosistem digital interconectat şi GIS integrat în cadrul UAT Municipiul Câmpulung”, în valoare de 4.145.044,39 lei, pentru care a obţinut finanţare nerambursabilă în cadrul POCA 2014-2020.”

  • Câmpulung, în colaborare cu Valea Mare Pravăţ, a depus deja două proiecte pentru transportul ecologic şi a constituit şi o A.D.I.

Pe 20 mai 2022, Primăria Câmpulung a depus la PNRR proiectul „Dezvoltarea sistemului de transport public ecologic prin achiziţionarea de autobuze şi microbuze electrice şi staţii de încărcare”, în valoare de 24.861.407,17 lei, în colaborare cu Valea Mare Pravăţ. Valoarea investiţiei pentru fiecare dintre cei doi parteneri arată astfel:

#Municipiul Câmpulung: 4 autobuze electrice – 11.387.977,27 lei; 8 microbuze electrice – 11.716.026 lei; 10 staţii de încărcare – 1.464.503,25 lei;

#Comuna Valea Mare Pravăţ: 2 staţii de încărcare – 292.900,65 lei.

Pe 24 mai 2022, a urmat proiectul „Dezvoltarea sistemului de transport public ecologic prin achiziţionarea de staţii de aşteptare SMART”. Valoarea maximă eligibilă este 571.768 euro cu TVA, din care 493.799,54 euro, partea ce revine Câmpulungului. Autorităţile noastre se obligă să asigure spaţii adecvate pentru amplasarea a 19 de staţii de aşteptare, precum şi costurile necesare pentru punerea lor în funcţiune.

Valoarea totală de 3.349.423,75 lei este defalcată astfel pe fiecare partener: Câmpulung – 2.892.648,15 lei, Valea Mare Pravăţ – 456.739,60 lei. În cazul Câmpulungului, cele 19 staţii de aşteptare SMART au un cost total estimat la 2.632.669,15 lei, la care se adaugă o cheltuială de 260.015 lei, construcţiile şi montajul. Pentru vecinii de la Valea Mare Pravăţ, costurile proiectului se prezintă astfel: 415.684,60 lei – cele 3 staţii de aşteptare SMART, 41.055 lei – construcţiile şi montajul.

La sfârşitul lunii iunie, aleşii din cele două localităţi au aprobat asocierea lor în vederea constituirii unei A.D.I. denumită Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Trans Muscel”, persoană juridică de drept privat şi de utilitate publică. Municipiul Câmpulung, prin Consiliul Local, are calitatea de membru fondator. Pe 29 iunie 2022, s-a mai aprobat darea în folosinţă gratuită către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Trans Muscel”, pe toată durata existenţei sale, a spaţiului aflat în proprietatea publică a municipiului Câmpulung, din strada Cuza Vodă, nr.30. Este vorba despre fosta Şcoală Generală nr.6, de la marginea Vişoiului, unde va avea sediul social A.D.I. „Trans Muscel”. Aici va funcţiona autobaza Câmpulungului şi, tot legat de aceeaşi clădire, sunt intenţii de a transfera în această parte a municipiului şi sediul ADP Câmpulung. Această A.D.I. va avea un operator de transport, care va presta serviciul pe teritoriul Câmpulungului şi al comunei Valea Mare Pravăţ.

Magda BĂNCESCU

 

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!