20.7 C
Campulung Muscel
21/07/2024

Expoziţie temporară la Muzeul Municipal: „ARO – Istoria unui brand dispărut”

Muzeul Municipal Câmpulung Muscel are plăcerea de a vă invita să vizitaţi expoziţia temporară a lunii octombrie: „ARO – Istoria unui brand dispărut”, dedicată în exclusivitate fabricii care a produs primul autoturism de teren românesc.

Expoziția este deschisă în cadrul Secției de Istorie și Artă Plastică și prezintă peste 70 de bunuri culturale aflate în patrimoniul muzeal precum: fotografii, medalii, plachete oferite de autoritățile statului sau delegațiile străine, piese și accesorii auto specifice modelelor M 461 și ARO 240.

Fiecare exponat are propria poveste, iar întreaga expoziție prezintă tot drumul parcurs de fabrică din momentul în care producea hârtie și până în ziua în care a asamblat ultima mașină de teren. 

Scurt istoric al ARO Câmpulung:

Din punct de vedere istoric, municipiul Câmpulung se evidențiază printre puținele localități ale țării care au deținut capacități industriale încă de la sfârșitul secolului al XIX-lea. În anul 1885 a fost constituită Fabrica de Hârtie Câmpulung ca secție a Fabricii de Hârtie Letea, din Prahova. Existența acestei fabrici a fost de scurtă durată, fiind afectată din plin de efectele crizei economice mondiale (1929 – 1933).

După 23 august 1944, activitatea industrială s-a reluat prin transferul de la Brașov a unei unități industriale înzestrată cu utilaje specifice producției de elice de avion și a unui efectiv de 400 lucrători.

După încheierea producției de război, fabrica s-a specializat în producția de: lacăte, broaște de uși, foarfeci de vie, mașini de gătit, centrifugi apicole și alte produse solicitate pe piață în perioada respectivă.

Prin legea din 11 iunie 1948, toate mijloacele de producție au fost naționalizate, devenind proprietatea statului și, astfel, fabrica de la Câmpulung a devenit Întreprinderea Mecanică de Stat Muscel și a primit drept sarcină de producție fabricarea de mașini pentru industria textilă, respectiv: ringuri și flyere.

Între anii 1948 – 1953, la această unitate industrială, s-au mai produs: pompe portabile și carosabile, vermorele, lanțuri Gall.

În anul 1953, la Câmpulung, au fost fabricate motociclete IMS-1953.

Primele cutii de viteză au fost produse la uzina musceleană în 1955, tot atunci fiind fabricate și primele motoare.

IMS-57, inspirat după vehiculul sovietic Gaz -69, a fost primul autoturism de teren fabricat la Câmpulung. IMS-57 a constituit o dovadă de îndemânare a inginerilor musceleni, pentru că multe părți din caroserie au fost realizate (empiric) pe un chituc de lemn.

„Pentru a afla întreaga Istorie a brand-ului ARO Câmpulung vă așteptăm cu mult drag să vizitați expoziția. Cu siguranță, exponatele din „colecția ARO” vă vor aduce în prim plan anii de glorie ai producției de automobile de teren, amintindu-vă, totodată, legenda tristă a dispariției ”Zimbrului Carpaților”.”, transmite managerul Alexandru Oprea.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!