37.4 C
Campulung Muscel
16/07/2024

Reconstituirea raliului din 1935, organizat sub egida Casei Regale, a adus la etapa câmpulungeană 22 de vehicule de epocă de toată frumuseţea

Etapa Câmpulung Muscel a „Old Cars Rally – Cupa Carpaţilor”, eveniment derulat între 10-11 iunie, pe un traseu care reconstituie raidul din 1935, organizat sub egida Casei Regale, a adus în oraşul nostru zeci de pasionaţi de maşinile de epocă. 22 de vehicule considerate istorice, de toată frumuseţea, au luat ochii celor care au aflat de Raliul de Regularitate pentru Vehicule Istorice şi Youngtimere, care a inclus şi municipiul nostru. Vineri, 10 iunie 2022, startul s-a dat din Târgovişte, în prezenţa preşedintelui Consiliului Judeţean şi a primarului, iar sosirea, la finalul primei zile a competiţiei, s-a produs la Muzeul Automobilului Românesc. Aici, Emil Hagi le-a pregătit oaspeţilor un mic moment festiv în sala de evenimente, în cadrul căruia le-a oferit câte o diplomă de participare şi un suvenir care să le amintească de trecerea prin Câmpulung în 2022. Pauza dintre cele două secvenţe importante ale raliului s-a consumat la Complexul Hotelier „Ciobănaşul”, unde a avut loc masa festivă şi o şedinţă tehnică, înaintea plecării de a doua zi pe traseul Câmpulung, Bran, Râşnov, Predeal, Târgovişte. La debutul zilei a doua din cadrul Campionatului de Raliuri de Regularitate pentru Vehicule Istorice, a fost prezentă şi primăriţa Elena Lasconi, care a făcut oficiul startului împreună cu Nicu Apostol, preşedintele Clubului Vehiculelor de Epocă, şi Emil Hagi, deţinătorul Muzeului Automobilului Românesc.  

  • Cursa din 1935, recreată sub denumirea „Cupa Carpaţilor”, şi-a schimbat startul şi sosirea din Sinaia în Târgovişte  

Începută din Târgovişte, „Cupa Carpaţilor” a inclus o etapă la Voina, de unde oaspeţii s-au îndreptat către Muzeul Automobilului Românesc, unde s-a încheiat prima zi a raidului. Participarea a fost una consistentă, constând în 22 de maşini din toată ţara înscrise în concurs care, preţ de o oră, au poposit la Centrul Cultural de la Apa Sărată, unde au fost întâmpinate cu căldură. Şi sorbite cu nesaţ din priviri de cei care au avut bucuria să fie părtaşi sosirii la Câmpulung a convoiului cu iz regal.

Ţinuta evenimentului ne-a fost explicată de Nicu Apostol, preşedintele Clubului Vehiculelor de Epocă. „Este un raliu de regularitate cu automobile de epocă. Este reeditarea raliului din 1935, organizat sub egida Casei Regale. Startul se dădea din Sinaia. Pe vremea aceea, se organizau trei evenimente automobilistice importante în Sinaia, cu start din Sinaia: proba de viteză în coastă, care se făcea pe urcarea de la Cota 1400, expoziţia de eleganţă cu automobile de epocă şi acest traseu pe care îl facem şi noi, acum, ca reeditare a cursei din 1935.”, relata Nicu Apostol.

Fiind foarte aglomerată Valea Prahovei, startul se dă din Târgovişte, nu din Sinaia, parcurgându-se traseul Târgovişte – Câmpulung Muscel – Rucăr – Bran şi înapoi pe Valea Prahovei, cu sosirea în Sinaia. „Acum, startul şi sosirea sunt în Târgovişte.

Ne bucurăm că suntem la Câmpulung Muscel, pentru că este o vatră a automobilismului românesc şi suntem bucuroşi să avem sosirea chiar la Muzeul Automobilului Românesc. Se simt o emulaţie şi o atracţie către aceste evenimente cu maşini de epocă.”,  a afirmat preşedintele Clubului Vehiculelor de Epocă.

Cele 22 de maşini de epocă înscrise în competiţie au ajuns cu bine la Câmpulung, vineri, 10 iunie 2022, după un traseu destul de complicat, care n-a inclus doar şoseaua naţională, ci şi drumuri judeţene, unele plăcute, altele neplăcute. „Am urcat până la Cabana Voina, de unde ne-am întors prin Mioarele, Poienari, un traseu destul de interesant, chiar dacă drumul, mai ales pe la Mioarele, n-a fost grozav.”, spunea Nicu Apostol.

  • Un eveniment cu caracter non sportiv, care necesită multă pricepere şi perseverenţă”

În a doua zi de concurs, sâmbătă, 11 iunie 2022, startul s-a dat din Piaţa Primăriei, traseul fiindu-ne prezentat tot de către preşedintele Clubului Vehiculelor de Epocă. După parcurgerea urcării de la Mateiaş, traseu recunoscut de etapă de raliu, maşinile au străbătut Cheile Dâmbovicioarei, după care s-au îndreptat către Şirnea. „Un drum deosebit de interesant – spunea Nicu Apostol -, pentru că este un drum sinuos pe acele dealuri, foarte îngust şi necesită multă pricepere din partea conducătorilor auto.” Următoarele destinaţii pe hartă: Bran, Râşnov, urcarea pe Valea Râşnovului, până la Pârâul Rece, unde s-a produs sfârşitul de etapă. Acolo a fost programată o pauză de o oră şi jumătate, pentru masă şi odihnă, după care participanţii la raliu urmau să se îndrepte din nou pe traseul Predeal – Sinaia, iar de la Sinaia, înapoi la Târgovişte.

„Este o competiţie foarte interesantă. Nu este un raliu sportiv. Conform Federaţiei Internaţionale de Vehicule de Epocă, este un eveniment cu caracter non sportiv, care necesită multă pricepere şi perseverenţă.”, mai spunea Nicu Apostol.

  • Membrii Clubului Vehiculelor de Epocă au venit să vadă Muzeul de la Apa Sărată la o săptămână de la inaugurare

Aşadar, la o lună distanţă de Retro Parada Primăverii, familia Hagi a primit din nou oaspeţi, cărora le place să tragă la Muzeul Automobilului Românesc, un punct de atracţie pentru colecţionarii de maşini istorice. De altfel, câţiva membri ai Clubului Vehiculelor de Epocă au fost printre primii care l-au felicitat pe Emil Hagi după inaugurarea muzeului, pe 19 iulie 2014.

La numai o săptămână după deschiderea Muzeului Automobilului Românesc, deţinătorii lui au primit vizita acestora. „A fost pentru noi o surpriză, un moment de maximă încurajare, fiind la început, şi de emoţie, că un club cu asemenea palmares şi asemenea membri ne-a onorat la începuturile noastre. N-o să uităm niciodată onoarea pe care ne-aţi făcut-o, atunci şi acum, şi vă aşteptăm cu mare drag să ne treceţi pragul, cu ocazia raidurilor, dar şi în particular, cu familia, copiii şi prietenii. Este o onoare şi pentru oraşul nostru să găzduim, într-un anume fel, o etapă de raliu de astfel de maşini îndrăgite la Câmpulung.”, şi-a amintit Emil Hagi acele secvenţe de acum opt ani.

Ca experienţă personală de participant la un raliu de regularitate, are una singură, din 2013, când Retromobil a organizat un raid Bucureşti – Chişinău. „Ştiu ce îndârjiţi eram să realizăm punctajul.”, spunea Emil Hagi. Mircea Ursache, cel care a contabilizat timpii fiecărei maşini în parte, a fost cel care a înmânat diplomele de participare concurenţilor, pentru care cele mai importante erau distincţiile primite după întocmirea clasamentului final.

Cât despre administratorii Muzeului de la Apa Sărată, aceştia mai au în calendarul anului 2022 două evenimente certe: raidul de Zilele Municipiului şi Retro Parada Toamnei.

Iată în continuare cine au fost participanţii şi ce maşini au etalat la „Cupa Carpaţi”:

1.Ruxandra Enăceanu Tudoraş / Eduard Tudoraş: Trabant 601, fabricat 1981, categoria H;

2.Daniel Tutunaru / Daniela Tutunaru: Renault 19GTS, fabricat 1989, categoria H;

3.Cristian Gabriel Stănoiu / Emilena Naicu: Porsche 924, fabricat 1981, categoria H;

4.Mihai Vulpe / Răzvan Catană: Dacia break, fabricat 1989, categoria H;

5.Cătălin Iorga / Elena Stanciu: Mercedes 190E, fabricat 1991, categoria H;

6.Adrian Anton Georgescu / Florina Liliana Georgescu: Renault 5 Alpine Turbo, fabricat 1983, categoria H;

7.Marian Someşan / Maria Antonia Someşan: Honda Civic, fabricat 1987, categoria H;

8.Caius Tomiţă / Georgeta Tomiţă: Dacia 1310, fabricat 1986, categoria H;

9.Ion Ciumaş / Violeta Mirela Ciumaş: Renault 12TS, fabricat 1979, categoria G;

10.Dan Costea / Mihai Todea: Opel Omega A, fabricat 1992, categoria H;

11.Mihai Hatis / Mihaela Hatis: Ford Capri Mk1, fabricat 1970, categoria F;

12.Nicolae Brad / Lucian Fulga: BMW 524 TD E28, fabricat 1983, categoria H;

13.Radu Lixăndroiu / Dorin Lixăndroiu: Fiat Barcheta, fabricat 1995, categoria Y;

14.Georgi Andonov / Iordanka Andonova: Mercedes 200E, fabricat 1992, categoria H;

15.Victor Mihai Săndulescu / Georgeta Laura Săndulescu: Mercedes 2.3 W124, fabricat 1991, categoria H;

16.Ion Săndulescu / Mihaela Săndulescu: Mercedes 2.3 W124, fabricat 1992, categoria H;

17.Ionuţ Badea: Renault 15, fabricat 1972, categoria G;

18.George Mihalcea / Răzvan Răduţ: Renault 17, fabricat 1973, categoria G;

19.Ion Alexandru / Isabela Alexandru: Mercedes 250 TD W124, fabricat 1993, categoria Y;

20.Mihai Ion / Maria Ion: Dacia 1300, fabricat 1976, categoria G;

21.Otto Renczik / Alin Furo: VW 1300 Model 11, fabricat 1970, categoria F;

22.Florin Soare / Virgil Păun: Volvo, fabricat 1969, categoria F.

Magda BĂNCESCU

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!