10.7 C
Campulung Muscel
27/05/2024

În parcarea cu plată, locuri libere, în timp ce strada către parc este sufocată de maşini

Creşterea încasărilor din taxarea parcărilor nu echivalează cu civilizarea aspectului străzilor centrale, pe care circulaţia este îngreunată de lăsarea maşinilor de-o parte şi de alta a trotuarelor. Atunci când trotuarele nu sunt „încălecate”, pur şi simplu”, de şoferii care pretextează că… mai întâi să li se asigure locuri şi apoi să comentăm! Constantin Brâncoveanu, de pildă, care a preluat traficul de pe bulevard, închis nu se ştie până când, căci la cum se mişcă constructorul, nicio şansă să încheie până la Zilele Câmpulungului, este în permanenţă înţesată de maşini staţionând lângă trotuar. Această arteră paralelă străzii Negru Vodă a preluat şi traficul, şi parcările de pe principală, prin urmare arată ca la nebuni! Se înaintează foarte greu, la fel ca pe cealaltă paralelă, Matei Basarab, unde găseşti acelaşi puhoi în zona Poliţiei, Evidenţei Persoanelor şi Cadastrului. Este adevărat că nu sunt locuri de parcare de ajuns, dar şi dacă ar fi – şi vor fi sigur cu plată -, nu va dispărea obiceiul lăsării autoturismului unde este gratis.

  • Omul vrea parcare gratis şi în „buza” locului unde are treabă

Primăriţa Elena Lasconi ne-a prezentat de curând o evidenţă a încasărilor din parcările cu plată ale Primăriei, din care reiese o creştere vizibilă a sumelor comparativ cu anul trecut. Până la 31 decembrie 2021, automatele de parcare au produs pentru instituţie venituri de 12.792 de lei, cu menţiunea că, din ianuarie, până în septembrie inclusiv, şoferii au avut la dispoziţie patru parcometre. Din octombrie, numărul aparatelor a crescut la nouă. În primele luni ale anului 2022, suma s-a triplat. În ianuarie, februarie şi martie, Primăria a încasat cu ajutorul parcometrelor 39.185 lei. Se poate şi mai bine, dar ţinând cont că este un început şi pentru Poliţia Locală să pună osul la creşterea veniturilor Primăriei, să avem răbdare cu agenţii însărcinaţi cu verificarea tichetului de parcare de pe maşini.

Şi, totuşi, în continuare foarte mulţi şoferi ocolesc parcările cu plată, alegând varianta convenabilă a blocării trotuarelor, la concurenţă cu proprietarii de case care îşi lasă maşinile, de toate dimensiunile, în faţa curţilor. Trântite, fireşte, pe trotuar, pe lângă care de-abia ai loc să te strecori! În acest caz, chiar sunt de condamnat poliţiştii locali că nu iau, într-o zi, oraşul la pas ca să atenţioneze câmpulungenii comozi, care preferă să-i deranjeze pe pietoni decât să se deranjeze ei băgând maşina în curte. E mai uşor s-o ai gata de plecare decât să faci o manevră de bun simţ, care contribuie la un trafic civilizat.

Că tot se vaită „poporul” că n-are unde parca şi, parţial, are dreptate. Noi am trecut de mai multe ori pe lângă parcarea din spatele Casei de Cultură „Tudor Muşatescu”, despre care nu vom face afirmaţia că este una îndestulătoare, căci nu este. Dar, cu toate că nu impresionează ca dimensiune, tot timpul am găsit locuri disponibile în incinta respectivă, în timp ce pe marginile străzii Nicolae Iorga n-aveai loc să laşi să cadă un ac. Atât de mare era aglomeraţia şi pe o parte, şi pe alta, deşi unii şi-ar fi găsit loc în parcare. Asta se întâmplă, în primul rând, ca omul să nu plătească şi, în al doilea rând, să nu piardă timpul intrând şi ieşind din parcare.

De fapt, ce vor orăşenii noştri? Să aibă unde parca în „buza” cafenelei, a magazinului, a locului la care are nevoie să ajungă. El nu vrea parcare la câteva sute de metri, ca să transpire mergând pe jos. Acesta este necazul câmpulungeanului care, şi când vor apărea investiţiile în parcări – plătite, bineînţeles -, le vor ocoli în favoarea staţionării la întâmplare. Din două motive: sunt cu bani şi sunt „departe”.

Zonele în care sunt amplasate parcometre sunt următoarele: vizavi de „Marama Musceleană”, în Piaţa Jurământului, lângă Statuie, în faţă la „Gladiola”, în apropierea Pargasat, în spatele Primăriei, în zona Nicolae Iorga – Istrate Rizeanu, în spatele Casei de Cultură „Tudor Muşatescu”, trei în zona Pieţei Centrale (unul pe latura nordică, altul pe cea sudică, iar al treilea, în spatele pieţei). În Consiliul Local va fi introdusă o propunere ca maşinile anumitor instituţii să poată parca fără să plătească, dat fiind specificul activităţii lor. Primăria are un proiect pentru a monta peste 1.000 de camere video în oraş. „E.M.”

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!