11 C
Campulung Muscel
22/05/2024

Expediţionarul Ştefan Leca a anunţat că plănuieşte ocolul Australiei cu ARO

După o absenţă considerabilă, Emil Hagi s-a aflat din nou în fericita postură de a spune „bun venit” unui număr impresionant de participanţi la Retro Parada Primăverii 2022, un eveniment auto, organizat de Muzeul Automobilului Românesc de la Câmpulung, în colaborare cu Retromobil Club România şi Asociaţia Multiculturală „Nicu Hagi”. Acţiunea de duminică, 8 mai 2022, intitulată „Expediţii cu ARO în lumea largă”, a marcat trei momente istorice pentru fabrica musceleană: Trans Africa 1970-1971, Ocolul Lumii 2001-2002, Trans Africa 2021. Mihaela, Emil şi Alexandru Hagi au organizat, aşa cum şi-au obişnuit publicul iubitor de ARO, o manifestare impecabilă, care a cuprins o expoziţie de fotografie tematică şi un simpozion dedicat celor trei expediţii cărora muzeul câmpulungean le-a acordat atenţia cuvenită în calendarul de evenimente al anilor trecuţi. Simpozionul a fost precedat de parada automobilelor în incinta generoasă a Centrului Cultural Apa Sărată, în care parcă niciodată n-am văzut atât de multe maşini de colecţie la un loc.

Trans Africa 2021, un omagiu adus expediţiei Trans Africa 1970-1971
Emil Hagi le mărturisea invitaţilor săi că şi el, şi cei care îi împărtăşesc pasiunea şi dorul de ARO şi-ar dori permanentizate astfel de evenimente la Câmpulung. Retro Parada Primăverii are loc în 28 de localităţi din România. „Când am organizat prima ediţie, în urmă cu cinci ani, Câmpulung era al 24-lea loc în care s-a desfăşurat acest eveniment. A fost o întrerupere cauzată de pandemie, dar să sperăm că am depăşit momentul şi iată-ne din nou împreună. Ne bucurăm să avem oaspeţi din rândul colecţionarilor, restauratorilor şi pasionaţilor de maşini vechi la Muzeul Automobilului Românesc din Câmpulung, unde a fost leagănul autoturismului de teren românesc. Din păcate, în acest moment, au rămas leagănul şi pasiunea care ne uneşte. Mă bucur de o mare participare la această ediţie şi ţin să mulţumesc în mod deosebit celor care au venit de la Piteşti, Târgovişte, Bucureşti, ca să fie alături de noi. Este o onoare pentru Muzeul Automobilului Românesc şi pentru Câmpulung. Spre deosebire de alte locuri în care se desfăşoară Retro Parada Primăverii, la Câmpulung am încercat, de fiecare dată, să abordăm câte o temă din istoria automobilului românesc.”, a fost introducerea realizată de gazda Emil Hagi pentru subiectul „Expediţii cu ARO în lumea largă”.
Tema propusă de organizatori a abordat performanţe atinse de-a lungul timpului la volanul unor maşini fabricate la Câmpulung. La Retro Parada câmpulungeană a fost prezent şi Paul Stoiculescu, reprezentantul Retromobil pentru judeţul Argeş, alături de alţi colegi din club.
Cele trei expediţii au fost marcate atât prin alocuţiunile invitaţilor, cât şi printr-o expoziţie de fotografii realizate în timpul lor. Trans Africa 1970-1971, un eveniment arhicunoscut, a avut parte de acţiuni separate în programul muzeului, fiind invitaţi la acel moment martori ai unui capitol de referinţă al uzinei. „Din păcate, protagoniştii expediţiei din ’70-’71, care mai sunt în ţară şi care mai sunt în viaţă, respectiv venerabilii profesori universitari Nicolae Coman şi Sever Popa, de la Cluj, nu sunt prezenţi. Dar, anul trecut, la 50 de ani după marea lor performanţă, i-am onorat printr-un eveniment organizat tot de Muzeul Automobilului Românesc la Cluj, la ei acasă, pentru a nu-i obliga să facă o deplasare la Câmpulung.”, spunea Emil Hagi. În schimb, Trans Africa 2021 a fost un impuls extraordinar al unor clujeni, concretizat într-o aventură cu IMS, într-o perioadă în care, în Muscel, lumea pare că uită de ARO. „Poate a fost o coincidenţă, poate aşa a vrut Dumnezeu ca, la 50 de ani după performanţa din ’70-’71, prietenii noştri, Adela şi Ion Pogăcean, să facă o expediţie pe roţi de la Cluj până în Sudul Marocului.”, a menţionat Emil Hagi.

Leca pune la cale expediţia „ARO cucereşte Australia”
Expoziţia a avut o secţiune rezervată ecourilor expediţiei lui Ştefan Leca, „Ocolul Pământului în 80 de zile”, la volanul unui ARO, începută pe 1 Decembrie 2001, de Ziua României. Ocolul în jurul lumii, care ar fi trebuit să se încheie în februarie 2002, a avut sfârşitul în ianuarie 2004, după doi ani, din motive pe care expediţionarul le-a pus pe seama dificultăţilor financiare ale uzinei.
Pentru a familiariza publicul cu tema lansată, fostul director Sergiu Marcu a realizat o prezentare a începutului expediţiilor auto în lume. Ştefan Leca şi Ion Pogăcean au povestit apoi câteva amintiri din voiajele lor cu ARO, din care n-au lipsit peripeţiile care au dat savoare relatărilor acestora. Asupra acestor evocări ne vom opri în ediţiile viitoare, întrucât abundenţa informaţiilor transmise de invitaţii lui Emil Hagi merită o detaliere separată.
Vom dezvălui doar planurile lui Ştefan Leca, în jurul căruia timpul a „îndulcit” controversele legate de lungirea călătoriei de la 80 de zile la doi ani. „Vă aştept să urmăriţi expediţia pe care o pregătesc, „ARO cucereşte Australia”. Deşi Uzina ARO nu mai există, eu voi pleca din faţa Uzinei ARO, pentru că ea există în inima multora dintre dumneavoastră. Voi ajunge până în Australia şi voi face ocolul Australiei, pentru că este singurul continent care n-a fost atins şi abia atunci ARO va completa istoria în jurul lumii.”, a fost anunţul surprinzător al lui Ştefan Leca. Magda BĂNCESCU

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!