-2.7 C
Campulung Muscel
07/02/2025

Aproape 50 de note de 10 la simularea Bacalaureatului

Conform calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei, pe 14 aprilie 2022, a avut loc în unităţile de învăţământ comunicarea rezultatelor obţinute de elevii care au participat la simularea probelor scrise – la nivel naţional – din cadrul examenelor de finalizare a ciclurilor gimnazial şi liceal. Evaluarea Naţională, care s-a desfăşurat între 4 şi 6 aprilie, şi Bacalaureatul, ale cărui probe s-au derulat între 28 şi 31 martie. Datele celor două simulări au fost centralizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean Argeş.
Rezultatele de la examenul de Bacalaureat au fost defalcate pe cele trei probe scrise.
La prima probă, de Limba şi Literatura Română, procentul de promovare, note mai mari sau egale cu 5, a fost de 70,11%. Patru elevi au obţinut nota 10, iar pe segmentul de notare 5 – 10, s-a înregistrat un număr de 2.752 note. Rată de prezenţă a fost de 76,75% (3.925 elevi).
La proba obligatorie a profilului, procent de promovare a ajuns la 62,30%. La aceasta au ajuns 3.844 elevi, adică 75,16% dintre cei care s-au înscris. 36 elevi au obţinut nota 10, iar 2.395 au avut note între 5 şi 10.
Proba la alegere a profilului şi specializării a adus la testare 3.705 elevi (72,44% din numărul celor care s-au înscris). Verificarea la aceste materii a dus la un procent de promovare de 62,80%. Dintre cei prezenţi, 7 de elevi au obţinut nota 10, iar 2.327 note între 5 şi 10.
Elevii din clasa a VIII-a au susţinut probele Evaluării Naţionale între 4 şi 6 aprilie, la Limba şi Literatura Română şi Matematică.
La Limba şi Literatura Română nici un elev nu a obţinut nota 10. Notele a 3.636 de elevi au fost în segmentul 5-10, rezultând o promovare de 74,43%. Rata de prezenţă a fost 93,74% (4.068 elevi).
La Matematică, au avut note mai mari sau egale cu 5 – 66,25% dintre cei prezenţi. La această materie, 7 de elevi au obţinut nota 10, iar 3.218 au avut de la 5 la 10. La probă au ajuns 4.061 elevi, prezenţa fiind de 93,20%.
Rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare. La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui legal, notele pot fi trecute în catalog.
„Obiectivele simulării sunt familiarizarea elevilor cu exigenţele pe care le implică examenele de finalizare a ciclurilor gimnazial şi liceal şi stabilirea/conştientizarea nivelului real de pregătire în vederea îmbunătăţirii rezultatelor la aceste examene.”, a transmis inspectorul şcolar general, Alina Ramona Manea.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!