25.5 C
Campulung Muscel
16/06/2025

Proiectantul asfaltării şi canalizării pe Grigore Alexandrescu, Valea Bărbuşii, Pârşenilor şi Leculeşti are la dispoziţie o lună şi jumătate

Spre deosebire de colegul care a lucrat proiectarea canalizării pentru „Anghel Saligny” într-o zi şi două nopţi

Seria documentaţiei intrate pe lista de investiţii a acestui an, suplimentar propunerilor aprobate în aprilie, continuă cu două SF-uri necesare unor proiecte finanţate cu bani europeni, prin GAL Câmpulung Muscel. Finanţarea studiilor de fezabilitate a fost asigurată prin rectificarea bugetului local, produsă pe 19 octombrie 2021, când s-au alocat 30.000 de lei pentru reabilitarea străzilor Grigore Alexandrescu, Valea Bărbuşii, Pârşenilor şi actualizarea SF-ului pentru strada Leculeşti şi 20.000 de lei pentru extinderea sistemului de canalizare pe aceleaşi străzi din zona urbană marginalizată Cazărmilor. Cele patru căi de acces periurbane sunt amplasate într-unul dintre cele trei teritorii acoperite de finanţarea europeană, gestionată prin intermediul Asociaţiei Grupul de Acţiune Locală Câmpulung Muscel, care are la dispoziţie 7 milioane de euro, pentru a fi investite în Grui, Pescăreasa şi Cazărmilor. SF-urile trebuie realizate cât mai curând, întrucât termenul de înaintare a celor două propuneri de investiţii prin GAL este 31 decembrie 2021. Timp berechet, dacă judecăm prin comparaţie cu ritmul de lucru al proiectantului care a lucrat SF-ul canalizării înaintate la Programul „Anghel Saligny”, care a avut la dispoziţie o zi şi două nopţi, din momentul contractării, ca să predea lucrarea beneficiarului.

Investiţia de asfaltare, apreciată la 2,3 milioane de lei

Vineri, 12 noiembrie 2021, Primăria Câmpulung a contractat serviciile firmei de proiectare Way Research SRL, din Bucureşti, la preţurile stabilite prin rectificarea de buget: 30.000 de lei pentru SF-ul asfaltării şi 20.000 de lei pentru cel al canalizării. SICAP face menţiunea că preţurile achiziţiilor realizate prin intermediul portalului destinat contractării de lucrări şi servicii de către instituţiile bugetare sunt fără TVA.
Banii pentru SF-uri au fost alocaţi în cadrul aceleiaşi şedinţe în care s-au aprobat nota conceptuală şi tema de proiectare pentru cele două lucrări. Primăria aduce în faţa câmpulungenilor următoarele argumente pentru alegerea celor patru artere propuse pentru asfaltare cu fonduri UE. „Populaţiei marginalizate din această zonă i se vor îmbunătăţi condiţiile de viaţă, la care se adaugă şi confortul sporit de care va beneficia, iar zona se va dezvolta inclusiv turistic. Cheltuirea alocării financiare pentru această investiţie, care este din surse europene nerambursabile şi nu are un impact prea mare asupra bugetului local, va demonstra interesul autorităţilor locale în dezvoltarea unitară a oraşului. Iar în viitoarea programare financiară, prin SDL aferentă GAL-ului, vom putea solicita alocări financiare care să continue programul de dezvoltare început.”, astfel îşi justifică autorităţile intenţiile de a investi în această zonă. Alt argument îl continue asigurarea unei infrastructuri rutiere moderne, care să permită circulaţia pietonilor şi a conducătorilor auto în condiţii de siguranţă.

În cazul nerealizării obiectivului, impactul negativ este rezumat astfel: „Lipsa unei infrastructuri rutiere creează populaţiei disconfort şi cheltuieli cu repararea autoturismelor avariate din cauza gropilor sau străzilor neasfaltate, populaţie care se poate întoarce în instanţă împotriva administraţiei, pentru că nu există nu există o infrastructură rutieră, conform standardelor în vigoare. Pietonii sunt în pericol pe aceste străzi neamenajate şi nereabilitate, deoarece, pe anumite porţiuni din străzi sau chiar străzi întregi, nu au amenajat trotuarul.” Al treilea risc îl constituie pierderea finanţării alocate prin fişa de intervenţie în care este inclusă asfaltarea celor patru străzi, „ceea ce va însemna că în viitoarea programare financiară 2021-2027 nu vor mai fi alocate resurse financiare în acest sens.”

Valoarea lucrărilor este estimată la 2.328.235 lei, însă SF-ul este cel care va stabili suma de la care porneşte preţul achiziţiei serviciilor constructorului. Vă amintim că Leculeşti beneficiază de o documentaţie de proiectare din mandatul trecut, când lucrările pe acest drum de ţară au fost apreciate la 42.412.670 lei, sumă care va fi actualizată prin SF-ul comandat la sfârşitul săptămânii trecute.

„În momentul demarării proiectului, pe cele patru străzi vor exista reţea subterană de apă potabilă şi canalizare menajeră şi reţea de gaze naturale.”, este condiţia pe care s-au angajat s-o respecte autorităţile. Sistemul de apă şi canalizare nu acoperă în totalitate cele patru drumuri, iar cel de gaze naturale este în faza de proiectare. Lungimea totală a căilor de acces incluse în acest proiect care îşi propune asigurarea unei infrastructuri rutiere moderne locuitorilor din zonă, dar şi persoanelor aflate în tranzit prin Câmpulung şi turiştilor, este de 2.800 metri liniari.

„Având în vedere că, în această zonă, se vor derula proiecte prin care se vor extinde reţeaua de gaze naturale şi reţeaua de canalizare, prin asfaltarea celor patru străzi, după ce se vor extinde reţelele de utilităţi, zona va avea o infrastructură nouă şi modernă.”, este dezideratul autorităţilor.

Canalizarea, estimată la aproape un milion de lei

Prin lucrarea de canalizare pe aceleaşi străzi, Primăria îşi propune „reducerea impactului asupra mediului prin eliminarea deversărilor menajere necontrolate în natură, care poluează solul şi pânza freatică”. Dacă nu realizează investiţia propusă, dezavantajele rămân pe mai departe următoarele: „Populaţia va trebui fie să investească în realizarea propriilor sisteme de canalizare, fie să continue să deverseze în emisar.

Dezvoltarea zonei din punct de vedere turistic va avea de suferit, având în vedere lipsa unor utilităţi publice importante şi, în acelaşi timp, de bază.” În acest caz, lucrarea este estimată la 997.815 lei, tot pentru 2.800 metri liniari de reţea. M.B.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!