27.1 C
Campulung Muscel
24/07/2024

Fără un şef straşnic al Serviciului Dezvoltare Urbană, Investiţiile – Achiziţiile nu vor funcţiona cum trebuie

Primăria îşi încearcă norocul cu o recrutare la Proiecte Europene, unde are voie, conform organigramei valabile pe 2021, să angajeze cinci persoane special pentru implementarea investiţiilor finanţate din fonduri externe nerambursabile. La începutul anului, grila de personal a fost concepută cu zece posturi înfiinţate într-un domeniu în care administraţia se prezintă dezastruos. Funcţiile cu pricina au fost create prin controversata, îi putem spune, de vreme ce a generat atâtea procese, Hotărâre nr.16 din 28 ianuarie 2021, prin care s-au aprobat organigrama şi statul de funcţii ale acestui an.

Norma a avut la bază, printre altele, o adresă din primăvara anului trecut a Instituţiei Prefectului Argeş – conduse pe atunci de Emanuel Soare -, potrivit căreia numărul maxim de posturi pe UAT Câmpulung, raportat la o populaţie de 35.515 persoane, era de 300. Pentru Poliţia Locală era acceptat un maximum de 37, pe care autorităţile l-au redus la 28. Iar pentru implementarea de proiecte cu finanţări atrase, personalul putea fi de cel mult 10 persoane.

Pornind de la acest nivel transmis de Prefectură, Executivul condus de Elena Lasconi a conceput un nou Compartiment de Proiecte şi Fonduri Europene, în care urmau să activeze: un inspector, post nou înfiinţat, şi zece inspectori – personal contractual -, pentru implementarea proiectelor europene, şi acestea tot posturi nou înfiinţate prin votul din ianuarie. Ele veneau în completarea celor doi inspectori existenţi în grila compartimentului.

Când s-a aprobat bugetul acestui an, care lua în calcul fondul de salarii aferent acestor funcţii, tot cu cele zece poziţii noi în domeniul accesării de programe UE a fost prezentat Consiliului Local. Se întâmpla pe 21 aprilie, deşi, cu 12 zile înainte, Emilia Mateescu, prefectul de la acea vreme, trimisese Primăriei un document prin care comunica situaţia actualizată a numărului de posturi de la fonduri. Număr care se reducea de la zece la cinci. Modificarea era impusă de actualizarea numărului de locuitori ai Câmpulungului la 32.454, care genera o scădere a totalului de salariaţi (angajaţi şi neangajaţi) admişi în 2021 la 295. Tăierea celor cinci s-a reflectat asupra Compartimentului Fonduri Europene, unde era greu de crezut că s-ar fi găsit zece inşi capabili şi dispuşi să lucreze pe lefurile plătite de Primărie.

Astfel, compartimentul s-a redus de la 13 locuri la 8, prin desfiinţarea a 5 create special pentru proiectele UE. Au fost eliminaţi din schemă doi inspectori debutanţi şi trei cărora, la angajare, li s-ar fi cerut experienţă în domeniu.

În prezent, autorităţile caută un inspector, care să aibă măcar un an vechime în această activitate. Concursul este în derulare şi rămâne de văzut dacă va genera buluc pentru un salariu de 3.335 lei, bani în mână, în condiţiile în care, în sectorul privat, astfel de specialişti câştigă mulţumitor. Cel mai probabil, Primăria se va pricopsi tot cu oameni fără experienţă, cu care va trebui să aibă răbdare, aşa cum se întâmplă şi cu cei produşi de concursurile ţinute în acest mandat, care mai au până ajung să strălucească.

Vă amintesc că target-ul autorităţilor era de trei angajări, în 2021, numai pentru proiecte europene. Punând la socoteală şi cea mai importantă funcţie a Serviciului Dezvoltare Urbană, în subordinea căruia funcţionează Fondurile Europene, angajările erau în număr de patru. Dezideratul primăriţei, la prezentarea proiectului de buget, era ca, în luna august, cel târziu, Serviciul de Dezvoltare Urbană să aibă un şef. Funcţia a fost înfiinţată de Liviu Ţâroiu, care n-a apucat să facă această angajare dificilă, după cum recunoştea şi el, întrucât niciun inginer cu experienţă nu şi-ar lăsa locul de muncă într-o firmă care îl plăteşte corespunzător pentru 4.400 de lei, salariul net aferent acestui job cu bătaie de cap garantată.

Acest specialist probabil că nu va fi găsit niciodată, deşi era absolut necesară această angajare pentru coordonarea Investiţiilor şi Achiziţiilor. Este de neînţeles maniera în care lucrează oamenii implicaţi în procedura de achiziţii ai Primăriei, cel mai recent exemplu fiind contractarea serviciilor de proiectare pentru studiul de fezabilitate al reţelei de canalizare pregătite pentru Programul „Anghel Saligny”. Achiziţia s-a finalizat pe 3 noiembrie, iar, pe 5 noiembrie, SF-ul era expediat consilierilor şi presei. Măi să fie! Dacă acum s-a putut o proiectare „fulger”, de ce nu se fac aşa toate documentaţiile Primăriei? Într-o zi să contractezi, iar a doua zi să ai lucrarea gata?! Este adevărat că nu puteau să posteze tranzacţia în SICAP nici mai devreme de 28 octombrie, căci abia atunci Consiliul Local a dat undă verde realizării SF-ului, odată parcursă prima etapă, cea a aprobării notelor conceptuale şi a temelor de proiectare. Şi-atunci noi ce să înţelegem? Că proiectantul era de când pe teren şi făcea lucrarea care, cel mai probabil, era finalizată la data la care s-a încheiat contractul cu acesta. Am voie să cred asta?

Între angajările propuse în acest an era şi şeful Serviciului Juridic – alt om cheie care lipseşte -, însă funcţia rămâne neocupată pe mai departe. Scriind despre jurişti, mi-am amintit că, în luna iulie, conform comunicării făcute la prezentarea bugetului, trebuia să revină din concediul de maternitate consilierul juridic al Consiliului Local. Era propus a se alătura colectivului Primăriei şi un şef al Serviciului Politici Publice, împreună cu trei angajaţi noi la acest serviciu nou şi el. În sfârşit, altele sunt urgenţele, nu Politicile Publice, care mai pot aştepta. Singura achiziţie notabilă în materie de personal este arhitectul şef, o persoană pregătită, care, în afara atributelor profesionale, are şi calitatea de a fi din afara Câmpulungului.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!