18.5 C
Campulung Muscel
22/06/2024

Bugetul Câmpulungului, rectificat cu bursele şcolarilor şi salariile concediaţilor de la Poliţia Locală

În bugetul Câmpulungului a intrat peste un milion de lei, ca urmare a rectificării bugetului de stat, cu efectul rectificării celui al municipiului, produsă la şedinţa Consiliului Local din 30 septembrie 2021. Banii au fost deja împărţiţi nevoilor locale, cea mai importantă constituind-o bursele elevilor, care vor fi acoperite din acest sprijin primit de la bugetul central. Tot din această sursă sunt asigurate şi salariile poliţiştilor locali reangajaţi, după cum a hotărât instanţa care, încă din primăvară, a suspendat măsura de reorganizare a Poliţiei Locale din a cărei grilă au fost eliminaţi 13 agenţi de pază.

Municipiul a primit bani pentru bursele copiilor

Rectificarea aprobată la şedinţa Consiliului Local din 30 septembrie 2021 stabileşte cum vor fi consumaţi aceşti bani:
=80.000 lei ajung la Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Câmpulung şi se vor împărţi astfel: 70.000 lei – cheltuieli de personal şi 10.000 lei – bunuri şi servicii;
=240.000 lei sunt destinaţi Serviciului Poliţia Locală, din care 200.000 lei reprezintă cheltuieli de personal, iar diferenţa de 40.000 lei, bunuri şi servicii. Mai precis, echipament individual, pentru care se suplimentează suma prevăzută cu această dotare, despre care şeful Poliţiei Locale, Dragoş Nicolae, precizează că nu s-a mai achiziţionat de aproximativ doi ani;
=330.080 lei sunt direcţionaţi către Învăţământ, pentru plata stimulentelor financiare cuvenite şcolarilor şi liceenilor, în baza Hotărârii Consiliului Local nr. 146/14 decembrie 2020, privitoare la aprobarea numărului şi cuantumului burselor şcolare care se vor acorda din bugetul local al Câmpulungului elevilor din învăţământul preuniversitar de stat, cu frecvenţă, în anul şcolar 2020-2021;
=292.000 lei sunt alocaţi Protecţiei Mediului şi reprezintă suma cu care este subvenţionată de la bugetul local taxa de salubritate pentru persoanele care au beneficiat de scutire;
=150.000 lei sunt trecuţi în contul Serviciului de Dezvoltare Urbană, pentru bazinul de înot.

Primăria a trebuit să le asigure salariile paznicilor reangajaţi

200.000 de lei, din suma direcţionată către Poliţia Locală, susţin salariile care trebuie plătite la acest serviciu, după ce instanţa Tribunalului Argeş a pronunţat Sentinţa civilă nr.269 din 21 aprilie 2021, emisă în Dosarul nr.2382/109/2021. Este dosarul deschis ca urmare a cererii depuse la instanţă de consilierii locali Liviu Ţâroiu, Mirabela Manea şi Ciprian Neculăescu, aleşii contestatari ai reorganizării care „tăia” 13 posturi de agenţi de pază ai Poliţiei Locale. Acţiunea PSD-iştilor a avut succes la judecata pe fond, fiindu-le admisă de judecător, care a anulat din H.C.L. nr.16/2021, privitoare la organigrama şi statul de funcţii pe 2021, partea referitoare la reorganizarea Poliţiei Locale. Totodată, executarea măsurii reorganizării a fost suspendată de instanţă, până la definitivarea fondului prin decizia Curţii de Apel. Unde, deocamdată, n-a ajuns riposta municipalităţii.

Întrucât suspendarea hotărârii de Consiliu, în baza căreia erau concediaţi cei 13 agenţi de pază, era executorie, autorităţile au fost obligate să revină de îndată la schema completă a serviciului şi să-i reangajeze pe paznicii care nu s-au pensionat.
După ce magistratul de la Piteşti s-a pronunţat, Consiliul Local a fost obligat să adopte Hotărârea nr.77 din 29 aprilie 2021 cu privire la adaptarea organigramei şi a statului de funcţii al primarului municipiului Câmpulung la cele hotărâre de instanţă. Altfel spus, se revenea la situaţia anterioară reorganizării de personal din 28 ianuarie 2021, când Poliţia Locală funcţiona cu 18 agenţi de pază, nu cu cinci, câţi rămăseseră, după disponibilizarea a 13 dintre ei.

Reorganizarea Poliţiei Locale, aprobată pe 28 ianuarie 2021, presupunea eliminarea mai multor compartimente, care funcţionau cu un singur angajat. Nu şi a angajaţilor. „Dispăreau” Compartimentul în domeniul Protecţiei Mediului, Compartimentul în domeniul Activităţilor Comerciale şi Compartimentul Disciplinei în Construcţii şi Afişaj Stradal. Cei trei poliţişti locali din cadrul lor – Viorela Bâlă, Emanuela Georgeta Bratu şi Auraş Ghiţă – urmau să fie transferaţi la un compartiment nou, Autorizări şi Control Comercial. Tot aici trebuiau să fie aduşi de la Compartimentul Autorizări şi Autorizaţii de Funcţionare al Primăriei Carmen Bădulici şi Liviu Popescu. Se desfiinţa şi cel de-al patrulea compartiment, cel în domeniul Evidenţei Persoanelor, al cărui unic post era, oricum, vacant. Postul, în schimb, rămânea valabil ocupării lui în viitor, fiind mutat într-un compartiment nou, Monitorizarea Domeniului Public şi Privat.
Compartimentul Circulaţie pe Drumurile Publice, care devenea serviciu, se reducea de la 12 oameni la 8. Tot la Circulaţie ajungea, ca şef de serviciu, actualul conducător al Poliţiei Locale, Dragoş Nicolae. O reducere, prin mutarea posturilor, se producea şi la Compartimentul Ordine Publică, Linişte Publică şi Paza Bunurilor, unde din 20 rămâneau 4. Iar în titulatură nu se păstra decât „Ordine Publică” şi asta pentru că paza puternic restructurată, de la 18 posturi la 5, era mutată la un compartiment nou înfiinţat: Dispecerat şi Supraveghere Video.

Se înfiinţa şi un Compartiment de Monitorizare a Domeniului Public şi Privat, tot cu cinci posturi, dintre care unul nou. Recapitulând structura Poliţiei Locale, devenită direcţie, aceasta arăta astfel: =Director executiv; =Serviciul Circulaţia pe Drumuri Publice: şef serviciu + 7 poliţişti locali; =Compartiment Ordine Publică: 4 poliţişti locali; =Compartiment Monitorizare a Domeniului Public şi Privat: 5 poliţişti locali; =Dispecerat şi Supraveghere Video: 5 agenţi de pază; =Autorizări şi Control Comercial: 3 poliţişti locali + 2 inspectori.
De la un total de 37 de salariaţi, Poliţia Locală se reducea la 28. De ce nu 24, după eliminarea celor 13 posturi de paznici? Din cauza celor două posturi nou înfiinţate şi a celor doi inspectori transferaţi din Primărie la Poliţia Locală.

Toate aceste schimbări prezentate au fost oprite de Tribunalul Argeş, până când procesul PSD-iştilor va beneficia de un verdict şi la Curtea de Apel Piteşti. Separat de litigiul consilierilor social-democraţi au dat în judecată municipalitatea, pentru pierderea locului de muncă, paznicii: Laszlo Beck-Ursea, Marian Rizoiu, Marius Alin Boarţă, ale căror contestaţii la deciziile de concediere din 25 martie 2021 se judecă începând cu 9 noiembrie 2021, Cătălin Vasile Neacşu, în cazul căruia primul termen al procesului este pe 26 ianuarie 2022, şi Ştefan Cosmin Stroescu, a cărui cerere nu are primul termen fixat şi, probabil, intenţia nu mai este de actualitate.
Magda BĂNCESCU

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!