După şapte luni, spunem a doua oară că au început lucrările de reabilitare a Bulevardului „Pardon”. Prima dată a fost chiar în zi de sărbătoare, de Înălţarea Sfintei Cruci, pe 14 septembrie 2020, când a fost şi prima zi a noului an şcolar. Lucrările au fost sistate de primăriţa Elena Lasconi, imediat cum şi-a intrat în atribuţii, nemulţumită de cum urma să arate zona istorică, una ştersă, gri, numai cu asfalt şi borduri grosolane.
După ce a fost refăcut proiectul, cu acordul firmelor câştigătoare a investiţiei, Contch Barengott, Group Concif şi Ratelen Construc, altfel vor arăta Bulevardul şi străzile limitrofe, Negru Vodă şi Republicii. Adică, asfaltul va dispărea definitiv şi va fi înlocuit cu piatră cubică, iar bordurile care vor fi folosite pentru delimitarea zonei pietonale de cea auto sunt discrete, având maxim cinci centimetri înălţime.
Ca lucrarea să fie cât mai durabilă, se vor înlocui toate sistemele de utilităţi, care sunt îngropate pe bulevard sau pe cele două sensuri de circulaţie auto. Astfel, lucrările debutează cu schimbarea reţelei de apă, care este îngropată pe sub pastila pietonală.
Ieri, 8 aprilie, firmele constructoare au început să aducă conductele care le vor înlocui pe cele de acum câţiva zeci de ani, şi care se spărgeau frecvent, de aceea bulevardul era peticit din metru în metru după fiecare avarie.
De abia a putut să ajungă platforma cu tuburile din polietilenă de maşinile parcate aiurea în faţa Băncii Transilvania, şi pe un sens şi pe celălalt, fiind nevoie de intervenţia Poliţiei Locale pentru a fluidiza traficul. Într-un final, tirul a parcat pe bulevard, unde muncitorii Ratelen au descărcat ţevile pe un pat de lemn, pe care-l amenajase anterior. Isabela Filip