Legat de aceeaşi problemă, personalul Primăriei, care nu excelează la capitolul pregătire şi amabilitate, primăriţa şi-a propus să-i instruiască, pentru a fi la curent cu noutăţile în domeniile în care activează. În timpul petrecut la Primărie, Lasconi a constatat că sectorul în care se simte, poate, cel mai mult nevoia de pregătire este Compartimentul Investiţii – Achiziţii. Acolo, carenţele depăşesc ceea ce noua lideră a instituţiei consideră o rămânere în urmă a colectivului implicat în procedura de selecţie a partenerilor privaţi şi de încheiere a contractelor pe bani publici. E mai mult de atât. Angajaţii de la Investiţii, lăsaţi să facă ce-au vrut în mandatele trecute, nu-şi asumă acţiunile. Iar de la lipsa de asumare s-a ajuns să se prăpădească sume consistente, aşa cum au fost cei 35.000 de euro plătiţi pe documentaţia podului din Tabaci, propus la reabilitare, la jumătatea mandatului trecut, cu bani din bugetul Câmpulungului. După licitaţie, când să se treacă la fapte… podul pe care Liviu Ţâroiu voia să-l repare cu taxele şi impozitele câmpulungenilor era, de fapt, al Consiliului Judeţean.
Iar cei de la Investiţii au tendinţa de a continua pe aceeaşi linie a lipsei de asumare a răspunderii şi sub actualul primar. Care, însă, susţine că nu le permite acelaşi comportament. „Şefii de servicii nu şi-au asumat. Până acum, Departamentul de Achiziţii – Investiţii, care este foarte important într-o Primărie, era sub primar, n-avea niciun şef, nicio responsabilitate. Eu nu semnez nicio hârtie până când nu este asumată. O semnez doar că am luat la cunoştinţă. Trebuie să-ţi asumi. În calitate de ce ai întocmit acea hârtie? În calitate de expert, de inspector, în ce calitate ai semnat acea hârtie? A fost foarte greu ca mulţi dintre ei să înţeleagă, dar nu-i condamn, pentru că au funcţionat altfel. Care sunt obiectivele departamentului pentru următorul an. Trebuie să lucrăm altfel, dar nu pentru că vreau eu neapărat, ci pentru că în felul acesta nu funcţionează lucrurile.”, insistă Lasconi.
Scopul este de a pregăti oamenii, susţine aceasta, reluând la conferinţa de presă anunţul potrivit căruia va întreprinde cursuri de achiziţii pentru toţi angajaţii din Primărie. „Indiferent ce job au. Ca să înţeleagă mecanismul, procedurile. Sunt tot felul de chestiuni lipsă, de greşeli pe care le-au făcut, atât cei care lucrează la Investiţii – Achiziţii, cât şi cei de la Contabilitate şi mai mulţi. O să trăim o zi în care n-o să mai fie atâţia oameni la Investiţii – Achiziţii, pentru că va fi un soft. Dar, până atunci, trebuie să avem nişte proceduri foarte clare, care acum nu sunt implementate şi oamenii nu ţin cont de ele, pentru că au funcţionat altfel.”, a mai spus aceasta. M.B.