•Primarul de la Godeni se află la a treia colaborare cu acest constructor, care a prins şi contractele de extindere a sistemului de alimentare cu apă şi de asfaltare a drumului Olteanu
•Investiţia anului 2021 o constituie infrastructura de drumuri, a cărei reabilitare costă 9 milioane de lei. Proiectul a fost întocmit de constructorul devenit “de-al casei” la Godeni
10.348.519,20 lei este valoarea totală a investiţiei în infrastructura de drumuri locale a comunei Godeni, care va fi pusă la punct cu fonduri guvernamentale. Bugetul de stat va finanţa investiţia cu 9.796.406,12 lei, în completarea acestei sume aflându-se o contribuţie de la bugetul local, de 552.113,08 lei. La sfârşitul lunii februarie, aleşii locali au acordat un vot asupra indicatorilor tehnico-economici reieşiţi din devizul general actualizat al lucrării propuse. Finanţarea ei va fi asigurată prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, Subprogramul „Modernizarea satului românesc”. Cheltuielile neeligibile impuse de implementarea proiectului şi cele de întreţinere şi/sau reparare se suportă din veniturile proprii, după cum s-au angajat autorităţile de la Godeni, pregătite să intre cu localitatea în şantier. Ca să înţelegeţi dificultatea cu care înaintează procedurile de finanţare a investiţiilor din teritoriu, vom spune că lucrarea era conturată, la nivelul de dosar pregătit să fie înaintat Ministerului Dezvoltării Regionale, încă de la începutul anului 2018. Cum reacţiile din partea finanţatorului au fost pozitive, către sfârşitul anului, primarul Ion Pădureanu a organizat licitaţia pentru desemnarea executantului. Pe 22 februarie 2021, la doi ani şi două luni distanţă de momentul încheierii contractului de execuţie, lucrarea este aşezată pe costurile rezultate din licitaţie.
Una dintre firmele lui Răuţoiu şi-a dorit contractul de aproape 9 milioane de lei
La finele lui octombrie 2018, autorităţile de la Godeni au dat startul procedurilor de desemnare a executantului lucrării de „Îmbunătăţire a infrastructurii de drumuri locale în comuna Godeni”. Contractul impunea adjudecatarului licitaţiei ca, pe lângă execuţie, acesta să asigure serviciile de proiectare în faza de proiect tehnic şi detalii de execuţie. Lucrarea se va derula pe o lungime de 9.625 metri. Zona de interes a obiectivului este reprezentată de satele Malu (1.557 m), Godeni (1.612 m), Coteşti (2.327 m) şi Capu Piscului (4.129 m).
Pe 17 decembrie 2018, contractul a fost câştigat de SC CG Construcţii Drumuri Curtea de Argeş SRL, cu o ofertă de 8.671.463,30 lei. Firma câştigătoare, reprezentată de Ionela Tudorie, a fost concurată de Conteh Barengott, din Târgovişte, prin patronul George Răuţoiu, înscris la licitaţie ca ofertant unic, şi RPM Construcţii Drumuri, din Piteşti, reprezentată de Liviu Vasile Istocescu.
În 2021, investiţia este aşezată pe costurile reieşite din licitaţia din 2018
La mai bine de doi ani de la acest moment, s-a aprobat devizul general actualizat la data de 4 februarie 2021, proiectat de SC G&M Road Building Engineering SRL. Vă prezentăm câteva repede din documentul cu costurile lucrării:
Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică: 507.180 lei
8Studii de teren: 5.950 lei (bugetul local);
8Documentaţii suport şi cheltuieli pentru obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii: 5.000 lei (bugetul local);
8Expertizare tehnică: 8.330 lei (bugetul local);
8Proiectare: 303.450 lei:
-studiu de fezabilitate/documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii şi deviz general: 59.500 lei (bugetul local);
-documentaţii tehnice necesare în vederea obţinerii avizelor/acordurilor/autorizaţiilor: 35.700 lei (bugetul local);
-verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie: 5.950 lei (bugetul local);
-proiect tehnic şi detalii de execuţie: 202.300 lei (bugetul local);
8Organizarea procedurilor de achiziţie: 5.950 lei (bugetul local);
8Consultanţa (managementul de proiect pentru obiectivul de investiţii): 83.300 lei (bugetul local);
8Dirigenţia de şantier: 95.200 lei.
Cheltuieli ale investiţiei de bază: 8.846.786,53 lei
8Construcţii şi instalaţii: 8.846.786,53 lei (bugetul de stat).
Alte cheltuieli: 994.552,67 lei
8Organizare de şantier: 64.940,94 lei (bugetul de stat);
8Comisioane, taxe, cote legale, costuri de finanţare: 44.933,08 lei (bugetul local);
8Cheltuieli diverse şi neprevăzute: 884.678,65 lei (bugetul de stat).
Din totalul investiţiei, de 10.348.519,20 lei, construcţiile şi montajul presupun costuri de 8.911.727,47 lei.
G&M Road Building Engineering s-a instalat la Godeni ca la ea acasă
Prezenţa firmei piteştene G&M Road Building Engineering, în calitate de proiectant al investiţiei de 9 milioane de lei, ne produce senzaţia unei legături trainice a primarului Pădureanu cu acest constructor. Care, de data aceasta, figurează ca autor al proiectului. În vara anului 2018, SRL-ul a câştigat contractul de reabilitare a drumului comunal Olteanu, cu o ofertă de 2.081.683,63 lei, reprezentând preţul cel mai mic, la o diferenţă de aproape 17.500 lei faţă de cât estimase proiectantul. O jumătate de an mai târziu, s-a produs o modificare de valoare, din cauza salariilor muncitorilor din construcţii. În ianuarie 2019, aleşii au actualizat devizul investiţiei finanţate de Ministerul Dezvoltării Regionale. Cofinanţarea locală ajungea la 81.241,26 lei, la o valoare totală a investiţiei de 2.505.652,26 lei, din care construcţii plus montaj, 2.120.689,68 lei.
Traseul străbătut de respectiva cale de acces este cuprins între satul Godeni (limita drumului comunal Valea Sucetului) şi municipiul Câmpulung (prin Mărcuş), pe o lungime de 4 kilometri. Drumul Olteanu este foarte important pentru localitate, pentru că, asfaltându-se şi circulându-se în condiţii decente pe el, sătenii reduc distanţa până la Câmpulung.
Contractul pentru drumul Olteanu era al doilea câştigat de G&M Road Building Engineering, firma care a abandonat, la Câmpulung, lucrarea de reabilitare a podului din Tabaci, forţându-l pe Liviu Ţâroiu să anuleze licitaţia. În primăvara anului 2017, aceeaşi firmă din Piteşti a câştigat, în faţa celorlalte 13 rivale interesate, contractul de extindere şi reabilitare a sistemului de alimentare cu apă în satul Godeni, graţie preţului cel mai scăzut. G&M Road Building Engineering a oferit 2.277.461,10 lei, la distanţă de 281.483,96 lei de suma cu care lucrarea a fost scoasă la licitaţie. Şi în acest caz, cifrele au fost actualizate la începutul anului 2019, ca urmare a creşterii salariului minim plătit pe şantiere. Autorităţile locale contribuiau cu 236.727,70 lei, în timp ce bugetul de stat suporta „grosul” de 2.688.402,84 lei, la un total general de 2.925.130,53 lei.
Magda BĂNCESCU