8.8 C
Campulung Muscel
12/05/2025

Un piroman care a incendiat o punte veche a grăbit repararea ei. Deşi planurile erau pentru un pod nou peste Râul Dâmboviţa

Firma Orizont SA, din Câmpulung, înregistrată cu sediul social pe strada Gruiului, este alegerea primarului Paul Ion Marin pentru execuţia unei lucrări cerute cu insistenţă de cetăţeni: puntea pietonală peste Râul Dâmboviţa, în satul Slobozia, punctul Coceşti. Achiziţia directă a serviciilor s-a realizat pe 4 iulie 2019, când şeful Executivului de la Stoeneşti a optat pentru constructorul din municipiu. Acesta va fi plătit pentru lucrare cu 66.878 lei. 

De parcă nu era destul halul de degradare în care se găsea traversarea peste râu, la sfârşitul lunii mai, un om fără minte a găsit de cuviinţă să incendieze posibilitatea de acces folosită de săteni. „Cineva a încercat să dea foc punţii de la Coceşti! Câtă răutate poate să existe! Mă întreb dacă acea persoană a dormit bine azi noapte?”, atrăgea atenţia Florina Chirilă, pe pagina de socializare cu cei mai mulţi vizitatori şi comentatori ai realităţilor de la Stoeneşti. Fotografia cu zona afectată de foc a declanşat imediat opiniile consătenilor, care au avut şi alte explicaţii decât fapta intenţionată a vreunuia care a protestat faţă de puntea şubredă, incendiind-o pentru ca Primăria să construiască una nouă. Unii şi-au dat cu părerea că a fost arsă din cauza unui chiştoc de ţigară aruncat la întâmplare, alţii că a fost trăsnită. Că putea fi de la o petardă, dacă se întâmpla după sărbători, dar nu s-a întâmplat atunci, ci pe 28 mai. 

Opozanţii primarului social-democrat au prins numaidecât ideea şi au anunţat, pentru următoarea întrunire în plen, în luna iunie, că vor ridica subiectul în faţa Executivului. „După ce că, în 20 de ani de administraţie, nu s-a făcut nimic pentru aceşti oameni, drumurile în zona respectivă arată mai mult ca albiile unor râuri secate, apă potabilă nu au, măcar să se urgenteze începerea construcţiei noii punţi peste Dâmboviţa! Din ce am fost informaţi, în fiecare dimineaţă, 20 de elevi ai Şcolii Stoeneşti se pun în pericol prin traversarea ei în drumul spre şcoală!”, susţin aleşii de la PNL, care indică şi sursa de finanţare a lucrării, ca să nu mai existe motive să fie amânată: cei 2,8 milioane de lei, excedentul anului precedent. În afara construcţiei punţii peste Dâmboviţa, la Slobozia, liberalii au şi alte propuneri pentru primarul Paul Marin, finanţate din rezerva anilor trecuţi: reţeaua de apă în satul Piatra, amenajarea drumului în zona Slobozia – Coceşti, asfalt şi canalizare la Bădeni, zona de Nord a satului, rezolvarea problemelor legate de apă în satele Slobozia şi zona Coteneasca, iluminat public în zonele neacoperite de reţea. 

În afara politicienilor, care sunt motivaţi să ia atitudine şi de un firesc interes electoral, lumea de rând cere o cale de trecere trainică, pentru a-şi şti copiii în siguranţă. Deşi copiii s-ar bucura dacă s-ar pune în practică soluţia livrată de unul dintre glumeţii satului: înlocuirea punţii cu o tiroliană. „Stabilitatea punţii este precum cea a unui hamac: se deplasează după o lege a fizicii pe care o stăpâneşte doar un om în stare de ebrietate. Dar asta-i România, până nu cade copilul tău de acolo, merge şi aşa.”, se alătură ideilor expuse pe subiectul podeţului Laurenţiu Ioan Iosifescu. Dialogul cu zeci de păreri, dintre care cele mai multe pledau pentru un pod nou, a fost încheiat tot de cea care l-a provocat. „Dacă pe Valea Bădenilor s-a făcut un pod pentru şase-şapte familii, aici de ce nu s-ar putea face o amărâtă de punte pentru 30 de familii?”, se întreabă Florina Chirilă. 

Dilema acesteia şi a utilizatorilor punţii a primit din partea autorităţii executive un răspuns, să-i zicem, favorabil, în sensul că, deşi nu se ridică un pod nou, solid, cum şi-ar fi dorit oamenii, se repară actuala traversare. 

Pentru şedinţa Consiliului Local din 1 iulie 2019, Executivul a pregătit un material, prin care a supus atenţiei aleşilor indicatorii tehnico-economici şi documentaţia întocmită în faza de proiect tehnic – detalii de execuţie pentru obiectivul „Reabilitarea punţii pietonale peste Râul Dâmboviţa.” Proiectantul a estimat lucrarea la 100.000 lei cu TVA, bani care vor fi suportaţi din excedentul bugetar al anului 2018. 

„Scopul proiectului este înlocuirea vechii punţi de acces pietonal de la DJ 725 la locuinţele din cătunul Coceşti. Puntea existentă este foarte veche şi nu mai prezintă siguranţă pentru circulaţia pietonală. Ea deserveşte un cătun al satului Slobozia (Coceşti), scurtând accesul pietonal cu aproximativ 1,5 km. Pe această punte trec zilnic 15 elevi ai Şcolii Gimnaziale nr.1 Stoeneşti, precum şi persoanele care locuiesc în cătunul Coceşti. Investiţia se face la propunerea locuitorilor din zonă. Întrucât din proiectul pentru investiţia „Proiectare şi execuţie punte pietonală peste Râul Dâmboviţa, în satul Slobozia”, aprobat într-o şedinţă anterioară, valoarea estimată a lucrărilor era foarte mare (aproximativ 1.000.000 lei), propunem să aprobaţi reabilitarea acesteia.”, explică primarul Paul Marin de ce s-a renunţat la planul iniţial, de construcţie a unei noi treceri peste râu. 

Din nou şi această decizie de înlocuire a unei investiţii cu alta, sub dorinţele locuitorilor din zonă, a produs un val de comentarii în spaţiul virtual. Unii o contestă, alţii o susţin, încrezători că diferenţa de 900.000 lei, „salvată” prin renunţarea la un pod nou, va fi direcţionată către alte lucrări. „Nu ştiu cine a estimat că puntea nouă ar costa 200.000 euro, poate a ales ca material un inox, în ideea în care pe Dâmboviţa va curge apă sărată în viitor şi va coroda puntea! Ar fi cazul să se dea dovadă de mai multă responsabilitate în astfel de ocazii. Punctez faptul că deschiderea între malurile râului nu este mare, implicit nu este nevoie de un pilon intermediar în albia râului, deci Apele Române nu trebuiesc contactate. Se poate face o lucrare în regie proprie, prin cooptarea unui inginer constructor, care să calculeze această punte, împreună cu fundaţiile şi pilonii necesari.”, menţionează Laurenţiu Ioan Iosifescu, pe care îl lămureşte Cătălin Iosifescu: „Am văzut proiectul, era vorba de un pod de dimensiunile celui din amonte, de aici şi costurile astea exagerate. Banii pentru proiect probabil că sunt pierduţi.” „De ce nu se respectă proiectul? Aici este ceva ciudat! Un pod de dimensiuni mici costă 4 miliarde lei vechi şi o punte pietonală, încă o dată şi jumătate! Hai să fim serioşi!”, se arată contrariată cea care a surprins urmările gestului piromanului, Florina Chirilă. “E.M.”

 

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!