8.8 C
Campulung Muscel
12/05/2025

Primăria Godeni pierde unul dintre procesele cu firma care trebuia să-i consolideze clădirea

Instanţa Tribunalului Argeş s-a pronunţat asupra uneia dintre cererile înaintate de autorităţile de la Godeni, obligate de Curtea de Conturi să recupereze un avans achitat nejustificat patronului firmei care trebuia să consolideze sediul Primăriei. Pe 21 iunie 2019, litigiul declanşat de Unitatea Administrativ Teritorială Godeni împotriva firmei Euro Consult Project, pentru instituirea sechestrului asigurător, s-a stins, la al doilea termen, cererea fiind respinsă de magistraţi ca neîntemeiată. Administraţia publică a rămas şi cu banii daţi, şi cu lucrarea abandonată, şi cu şanse reduse de a recupera prejudiciul constatat, în vara lui 2018, de auditorii Camerei de Conturi Argeş. Vă amintim că verificarea evidenţelor contabile ale instituţiei conduse de Ion Pădureanu a scos la iveală efectuarea unor plăţi nelegale către firma lui Dorel Geamănu, în sumă de 150.000 de lei, în anul 2016, pentru investiţia de „Consolidare a sediului Primăriei Godeni – Corp C1”. Banii transferaţi câştigătorului contractului de renovare a unui imobil cu probleme de siguranţă vizibile, înainte de începerea lucrării, reprezentau contravaloarea unor avansuri despre care auditorii menţionează în raportul lor că s-au acordat nejustificat. Cu majorările de întârziere calculate la momentul controlului, de 31.276 lei, care vor fi actualizate la data recuperării integrale a debitului, valoarea ajungea la 181.276 lei. 

Primăria a eşuat în demersul de instituire a sechestrului asigurător 

La deschiderea proceselor, unul pentru rezilierea contractului cu Euro Consult Project şi recuperarea avansului, celălalt pentru instituirea sechestrului asigurător, actualizarea mizei diferendului a condus la o valoare de 194.113 lei, pe care Pădureanu trebuie s-o scoată de la firma rămasă fără omul de bază. Acţiunea principală, care urmăreşte desfiinţarea relaţiei contractuale cu executantul „capitulat” la scurt timp de la instalarea şantierului, a început, la Piteşti, pe 19 iunie 2019, cu formalităţi specifice procedurii în instanţă. Pârâtei Euro Consult Project i s-au transmis cererea de chemare în judecată şi înscrisurile care o susţin. În timp ce reclamantei, administraţia publică de la Godeni, i s-au cerut o serie de informaţii legate de valoarea obiectului cererii de chemare în judecată, fără accesorii, adică avansul plătit, fără penalităţi. La fel, valoarea totală a lucrărilor, aşa cum reiese din contractul iniţial şi actele adiţionale. Instanţa a fost interesată să afle şi dacă, în afara facturilor ce fac obiectul procesului, au mai fost şi altele emise şi achitate. Şi care este valoarea din contract asupra căreia s-ar restrânge efectul rezilierii. Răgazul acordat Primăriei ca să pregătească documentaţia solicitată expiră pe 7 august 2019, când părţile sunt citate să se prezinte la următoarea înfăţişare. 

În paralel cu acţiunea iniţiată pentru recuperarea celor aproape 200.000 lei, instituţia a solicitat Tribunalului Argeş instituirea sechestrului asigurător, în sensul blocării unor bunuri ale firmei, ca să aibă siguranţa că obţine ceva de la pârâtă. Solicitarea i-a fost respinsă de instanţă, ca neîntemeiată, după cum precizam în deschiderea acestui articol, rămânând de derulat mai departe litigiul principal, fără garanţia ţintită de autorităţile locale.

„Lucrarea s-a oprit, deoarece constructorul trebuia să refacă o grindă din spaţiul Cooperaţiei”

La şedinţa Consiliului Local Godeni, ţinută pe 24 iunie 2019, a participat, conform celor convenite de primar cu aleşi, cu o lună înainte, şi Gheorghe Simene, preşedintele Consum Coop Stâlpeni. Cooperativa este proprietara unui spaţiu în clădirea Primăriei, în care funcţionează, în regim de închiriere, magazinul-bar al lui Florin Olteanu, consilier local la Godeni. Unul dintre pretextele opririi şantierului, pe durata anilor 2017 şi 2018, l-a constituit refuzul comun al Cooperaţiei şi chiriaşului său, de a preda spaţiul constructorului. Bineînţeles, reparaţiile pe proprietatea Cooperaţiei trebuiau suportate de către aceasta. La dezbaterea de la începutul săptămânii trecute, nu s-a mai dezgropat trecutul, încercându-se să se tranşeze viitorul. Adică o colaborare a părţilor, care să contribuie fiecare cu bani, pentru reluarea şi finalizarea proiectului. 

„Am venit din respect pentru dumneavoastră – li s-a adresat Gheorghe Simene consilierilor locali, în momentul în care i-a venit rândul să le vorbească -, dar să îmi spuneţi dumneavoastră pentru ce.” La care alesul opoziţiei, intrat primul în dialog cu invitatul, a vrut să se asigure că coproprietarul deţine toate informaţiile legate de proiectul clădirii Primăriei, în care Cooperaţia are un spaţiu. „Vă pun la dispoziţie documentele în baza cărora a fost construită clădirea. Dacă un expert găseşte că, din cauza construcţiei, la timpul respectiv, s-a deteriorat clădirea, atunci să se stabilească cât trebuie să suporte Cooperativa. Care sunt doleanţele dumneavoastră?”, i-a întrebat Simene pe consilierii de la Godeni. 

„Sunteţi proprietarul spaţiului din această clădire. Dumneavoastră ştiţi ce parte din cheltuielile cu reparaţia vă revine?”, şi-a văzut de dialog cu musafirul liberalul Ion Aldea. „Eu nu pot să iau hotărâri de unul singur., a replicat preşedintele Cooperaţiei. Am fost de acord cu constructorul, dar cu condiţia să îşi ia o marjă de realizare, ceea ce nu s-a întâmplat. Partea mea o fac eu. Dumneavoastră discutaţi şi mie îmi trimiteţi în scris ce doriţi.”

„Domnule Simene – a intervenit primarul Ion Pădureanu -, există un proiect de consolidare şi reabilitare a clădirii. Lucrarea s-a oprit, deoarece constructorul trebuia să refacă o grindă care se afla în spaţiul Cooperaţiei şi dumneavoastră aţi cerut în scris termenul de execuţie, dar domnul Geamănu nu a făcut acest lucru. Pentru continuarea lucrărilor, se impune o evaluare a stadiului actual şi a lucrărilor care rămân de executat, precum şi a valorii acestora.”, a încheiat subiectul primarul Pădureanu, sprijinit cu 150.000 lei de Consiliul Judeţean ca să „despotmolească” o investiţie ce trebuia să fie încheiată de mult. 

Vă amintim că, pe 31 octombrie 2016, contractul i-a fost încredinţat firmei câmpulungene Euro Consult Project SRL, la un preţ de 259.493,53 lei. Mai bine de jumătate din bani i-a primit înainte să se apuce de lucru, ca să aibă cu ce să-şi procure materialele.

Magda BĂNCESCU

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!