22.4 C
Campulung Muscel
12/04/2024

A apărut prima variantă ocolitoare a Câmpulungului!

Varianta de circulaţie ocoleşte podul de pe Şoseaua Naţională, care trebuie să fie gata în două luni! Iar cel vechi încă n-a fost demolat, nefiind gata nici drumul care va prelua traficul de pe Şoseaua Naţională cât ţine şantierul     

Teoretic, se lucrează la construcţia premergătoare refacerii podului de pe Şoseaua Naţională, aflat în vecinătatea fostului Liceu Minier. Podul trebuie să fie finalizat în trei luni, conform anunţului lui Liviu Ţâroiu făcut înaintea consilierilor locali la şedinţa din aprilie. Aşadar, s-a mai dus o lună, au mai rămas două. Oricât de credul ar fi votantul primarului Câmpulungului, n-are cum să înghită gogoaşa cu trei luni, când nici ocolirea nu e gata. Asta pentru că traseul şoferilor care se deplasează pe şoseaua principală a municipiului va fi deviat după demolarea podului vechi şi aşa rămâne cât durează ridicarea celui nou. 

Aşadar, în prezent, se lucrează – dar nu pe rupte – la amenajarea acestei variante de circulaţie, despre care, anul trecut, primarul Ţâroiu ne spunea că va fi şi asfaltată. Deocamdată, este pietruită şi se munceşte, cu efective reduse, la consolidarea malului pe care este amplasată ruta provizorie. Echipa de lucru, depistată miercuri pe teren, număra un muncitor, care trăgea mai cu nesaţ din ţigară decât cu lopata, dar, judecând după numărul hainelor de salopetă agăţate de podul de cale ferată din zona de lucru – două bucăţi -, exista şi un coleg al muncitorului la vedere. Probabil, la umbra traversării metalice, fiind ora prânzului. 

Dacă acestea sunt ritmul şi mobilizarea firmei, al cărei personal are de acoperit lucrări în tot Muscelul şi nu numai, n-am înţeles ce păzeşte Liviu Ţâroiu, ca autoritate contractantă, căruia în acest an trebuie să i se predea nu numai podul, ci şi Piaţa Primăriei, plus un lot de trei străzi, Ion Ţicăloiu, Drăceşti şi Plăieşi, adjudecate tot de Group Concif. Plus că trebuie să înceapă amenajarea Bulevardului „Pardon”, o investiţie al cărei debut Ţâroiu îl greşea din nou: votarea bugetului local. Mâine, se împlineşte o lună de la aprobarea bugetului şi nici gând de vreo mişcare pe bulevard. Din păcate, nici în Piaţa Primăriei, mişcarea nu este una ameţitoare, deşi contractul de execuţie se încheie la 30 iunie 2019. Nu şi lucrarea, după stadiul la care a ajuns. 

Investiţia într-un pod nou la Apa Sărată a beneficiat de o actualizare a valorii, conform noilor prevederi în materia salarizării în construcţii, unde salariul minim care trebuie acordat se cifrează la 3.000 de lei. Legea aplicabilă în acest an a săltat costurile proiectului la 1.074.465,18 lei, din care construcţiile şi montajul, 905.616,04 lei. Prin urmare, chiar şi fără a se respecta data limită a lucrării, Ţâroiu este nevoit să-i achite mai mult constructorului care, copleşit de numărul contractelor câştigate, înaintează cu foarte mare greutate. 

În ceea ce priveşte asfaltările pe care le are de executat la Câmpulung, Ţicăloiu, Drăceşti şi Plăieşi fac obiectul unui contract cu o valoare de peste 10,7 milioane de lei, cu termen de finalizare de 12 luni. Adică vara acestui an. De povara reparaţiilor pe Drăceşti l-a scăpat pe executant chiar primarul, care spunea că, până nu introduce reţeaua de canalizare, nici n-o asfaltează. Dar, cu toate acestea, a scos-o la licitaţie. Cât despre Plăieşi, pe care s-a turnat asfaltul, tot primarul spunea că firma mai are de executat rigolele, care, după cum am constatat, la sfârşitul acestei primăveri, se lasă aşteptate. Oamenii locului se tem că şi aici se va întâmpla la fel ca pe Grigore Alexandrescu vechi, unde era vorba că muncitorii revin la lucru, pentru a continua  „accesoriile” aşternerii covorului bituminos – şanţurile de scurgere a apei -, pe care nu le-au mai făcut nici până astăzi. Iar de la turnarea asfaltului, care s-a şi stricat între timp, n-au trecut „decât” trei ani. M.B.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!