19.1 C
Campulung Muscel
18/06/2024

Deputatul Simona Bucura Oprescu, întreabă periodic Ministerul Transporturilor: Care este stadiul autostrăzii Piteşti-Sibiu?

Un subiect dureros şi adus permanent în discuţie de către mediul de afaceri este cel al autostrăzii Piteşti-Sibiu. Promisiuni, peste promisiuni, însă fără rezultate vizibile, de care industria argeşeană are mare nevoie. Parlamentarul argeşean, Simona Bucura Oprescu, aleasă iniţial chiar pe Colegiul Mioveni, unde este polul de putere al industriei auto româneşti, întreabă periodic Ministerul Transporturilor, despre stadiul lucrărilor de pe Piteşti-Braşov şi stadiul autostrăzii Piteşti-Sibiu. Deşi răspunsurile nu sunt unele foarte fericite, măcar se observă că se parcurg, greoi, ce-i drept, nişte etape de către Compania Naţională de Infrastructură Rutieră şi, în plus, se simt şi responsabilii din minister pistonaţi. Referitor la autostrada Piteşti – Sibiu, în întrebarea sa, adresată ministrului, parlamentarul argeşean solicită patru răspunsuri concrete: care este situaţia actuală a documentaţiilor; care este stadiul procedurilor de achiziţie publică; când se preconizează începerea efectivă a lucrărilor; şi care sunt termenele de executare pe tronsoanele de autostradă prevăzute. Răspunsul nu este nici pe departe unul lămuritor. Ofertele depuse la licitaţia pentru proiectarea şi executarea tronsoanelor 1 şi 5 sunt în evaluare, însă nu se va putea începe nimic până când nu se emite acordul de mediu, după care încă se aşteaptă. Referitor la termen, se precizează doar că, pentru fiecare tronson, durata contractului este de 120 luni, din care 12 luni proiectarea, 48 luni execuţia şi 60 de luni perioada de garanţie a lucrărilor. Cât despre Piteşti-Câmpulung, aceiaşi reprezentanţi ai Ministerului i-au transmis deputatului argeşean un răspuns în care i se comunică faptul că lucrările sunt la stadiul de doar 36,2%. Segmentul Câmpulung-Braşov este împărţit în 11 sectoare, iar pentru cinci dintre acestea nu există încă autorizaţie de construire şi ordin de începere. Întârzierile sunt puse pe seama lipsei alocării bugetare în perioada 2011 – 2014, perioadele lungi de obţinere a avizelor pentru relocarea reţelelor electrice şi vremea nefavorabilă.

 

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!