Primăvara anului 2017 a găsit podul de cale ferată, care trece peste şoseaua General Vasile Milea, în aceleaşi condiţii nemulţumitoare sesizate încă din 2016 şi cauzate, în principal, de căutătorii de fier vechi, care se servesc din bunul public, punând în pericol scopul căruia îi foloseşte respectiva amenajare. În cazul de faţă, răufăcătorii nici nu trebuie să caute prea mult, la ce festin metalic li se întinde în faţa ochilor, la discreţie, din care au furat cât i-au ţinut puterile. Pe aceeaşi sursă de documentare, imaginile cu trecerea destinată circulaţiei trenurilor, atât de călători, cât şi de marfă, într-un trecut în care acest tip de transport era de bază, în prezent servind marfarelor, şi ele rărite considerabil de „cărăuşia” auto, le arată vizitatorilor online stadiul de degradare produs de inconştienţii care s-au pus pe distrugerea ei. Se dislocaseră atât de multe elemente din structura traversării pe deasupra străzii, încât vedeai prin golurile rămase şoseaua. Goluri suficient de largi cât să scape o persoană prin ele, cu riscul de a se schilodi ori a sfârşi în cădere sau sub roţile vreunei maşini, de aceea a fost nevoie de repetarea avertismentelor adresate celor care obişnuiau să folosească acest acces să renunţe la el. Nu ştim cât efect au avut atenţionările autorităţilor către lereşteni de a se ţine la distanţă de pericolul reprezentat de construcţia metalică, din care au „ciugulit” straşnic ciorditorii de fier, dar fenomenul furtului, în mod cert, n-a fost stopat, de vreme ce din rău s-a ajuns la mai rău, de la un an la altul.
Nu numai părţile metalice au avut de suferit, datorită valorii reprezentate pentru cei care se îndeletnicesc cu practica obţinerii unui câştig, cât de mic, pe seama fierului vechi, ci şi elementele din lemn, cu rol de susţinere. Fie desprins cu intenţie, fie afectat de trecerea vremii şi de starea vremii, lemnul s-a „evaporat” şi el pe porţiuni substanţiale, lipsa lui contribuind la aspectul dezolant al acestui reper în materie de transport de la şi către Combinatul de Ciment. Însă nici lemnul care există nu inspiră cine ştie ce siguranţă, prima impresie fiind că a putrezit din cauza vechimii.
Nu cu mult timp în urmă, după insistenţe ale conducerii localităţii la compania care administrează podul de cale ferată, a demarat operaţiunea de reabilitare a porţiunilor cu probleme. Un panou de avertizare interzice cu desăvârşire trecerea pietonală, mai cu seamă că s-au eliminat complet componentele avariate, pentru a fi înlocuite cu unele sigure. Lucrările efectuate de angajaţii Căilor Ferate Române, pe fondul demersurilor edililor din Lereşti, au început în această toamnă, la sfârşitul lui septembrie mai precis. Autorităţile locale şi-au actualizat şi ele apelul către locuitori să nu se aventureze pe podul în lucru. Claudiu VIŞAN