10.7 C
Campulung Muscel
14/10/2024

Peste 33.000 de lei, prejudiciul stabilit. Şi la Primăria Berevoeşti s-a consumat carburant peste limita legală

Continuăm relatarea disfuncţionalităţilor găsite de auditorii Camerei de Conturi Argeş la Primăria Berevoeşti, dar şi la Şcoala Gimnazială „Mihai Tican Rumano”. O parte dintre nereguli au fost consemnate la capitolul „exactitatea şi realitatea datelor reflectate în situaţiile financiare”.

În acest caz, în raportul final s-a menţionat că:

8Nu au fost înregistrate în evidenţa contabilă extrabilanţieră garanţiile de bună execuţie, constituite la nivelul Primăriei Berevoeşti, în baza contractelor de lucrări derulate, în sumă de 6.679 lei. La îndemnul celor de la Curtea de Conturi, a fost întocmită situaţia garanţiilor de bună execuţie constituite, cu înregistrarea lor în contabilitate, abaterea fiind astfel integral remediată.

8La verificarea activităţii de la Şcoala Gimnazială „Mihai Tican Rumano”, s-a găsit că au fost înregistrate eronat, drept cheltuieli efective, materiale reprezentând lemne de foc, plătite şi lăsate în custodia furnizorului, în baza unui contract de depozit, în sumă de 14.248,17 lei. 

 

În mai 2016, inspectorii Camerei de Conturi au studiat şi modul în care este organizat, implementat şi menţinut sistemul de management şi control intern (inclusiv auditul intern).

Responsabilii de controlul financiar propriu la nivelul Primăriei Berevoeşti nu au controlat mai multe categorii de operaţiuni, prevăzute în legislaţie:

8angajamentele legale (orice act juridic din care rezultă sau ar putea rezulta o obligaţie pe seama fondurilor publice);

8constituirea veniturilor publice, în privinţa autorizării şi stabilirii titlurilor de încasare;

8concesionarea sau închirierea de bunuri aparţinând domeniului public sau privat al statului sau al unităţii administrativ-teritoriale.

Tot la acest nivel, s-a evidenţiat că controlul financiar preventiv nu a fost organizat şi dispus, în sensul că:

8nu au fost stabilite persoanele care certifică plăţile, cele care ordonanţează la plată şi efectuează plăţile, având în vedere structura organizatorică şi specificul activităţii desfăşurate de instituţie;

8documentele care atestă bunurile livrate, lucrările executate şi serviciile prestate sau din care reies obligaţii de plată certe nu sunt vizate pentru „Bun de plată”;

8nu a fost stabilit un circuit al documentelor cu sarcini precise pentru fiecare angajat;

8nu a fost stabilit Cadrul specific al operaţiunilor ce se supun controlului financiar preventiv şi nu au fost detaliate, prin liste de verificare (check-list), obiectivele supuse acordării vizei.

Prin semnarea a două dispoziţii de către primar, s-au remediat abaterile.

Chiar dacă Primăria Berevoeşti a iniţiat procedurile privind actualizarea sistemului de management şi control intern, fiind întocmite şi proceduri de lucru în acest sens, nu au fost luate măsuri pentru comunicarea acestora personalului cu atribuţii în aplicarea lor. De asemenea, nu a fost actualizată comisia care să implementeze şi să menţină controlul intern în cadrul Primăriei Berevoeşti.

 

La plecare, cei de la Camera de Conturi Argeş au lăsat o listă lungă de măsuri şi recomandări.

Referitor la neregulile şi managementul defectuos găsite la controlul de anul trecut, angajaţii de la Camera de Conturi au încercat să aducă pe un drum bun instituţia musceleană, prin întocmirea unei liste cu măsuri şi recomandări pe care să le urmeze administraţia locală de la Borevoeşti.

1.Să iniţieze controlul financiar preventiv propriu asupra tuturor categoriilor de operaţiuni;

2.Să încaseze integral veniturile stabilite suplimentar, în valoare de 71.709 lei, reprezentând contravaloarea taxelor datorate de cei 782 de contribuabili, persoane fizice, pentru care nu au fost stabilite şi colectate obligaţiile faţă de bugetul local, cu titlu de taxe locale de salubritate;

3.Să se verifice legalitatea şi conformitatea declaraţiilor fiscale, corectitudinea şi exactitatea îndeplinirii obligaţiilor fiscale;

4.Să colecteze creanţele restante înregistrate, prin parcurgerea tuturor etapelor executării silite;

5.Conformitatea operaţiunilor privitoare la vânzarea masei lemnoase din domeniul public sau privat să fie asigurată cu prevederile clauzelor contractuale convenite, astfel:

8încasarea sumei de 127.115 lei, penalităţi de întârziere datorate conform clauzelor contractuale, care se vor actualiza până la data încasării integrale a debitului;

8elaborarea şi implementarea unei proceduri operaţionale pentru activităţile legate de vânzarea masei lemnoase pe picior din domeniul public sau privat al comunei;

8stabilirea şi includerea de atribuţii punctuale în fişa postului, întocmită pentru personalul cu atribuţii în domeniul urmăririi modului de respectare a clauzelor contractuale cuvenite în cadrul activităţilor legate de vânzarea masei lemnoase.

6.Garanţia de bună execuţie, de 35.838 lei, potrivit contractelor de vânzare masă lemnoasă, să fie încasată integral.

7.Să se facă inventarul patrimoniului localităţii (activele, datoriile, capitalurile proprii) cu valorificarea şi înregistrarea acestei operaţiuni.

8.Să se elaboreze statutul propriu al comunei, în care să fie prevăzute elementele şi datele specifice, actualizarea la zi a inventarului bunurilor aparţinând domeniului public sau privat, precum şi aprobarea acestuia în Consiliul Local, ca anexă la Statutul propriu.

9.Prejudiciul stabilit la suma de 33.328 lei, contravaloarea combustibilului consumat peste limita normală, să fie recuperat.

10.Contravaloarea diferenţelor de preţ necuvenite, aferente staţiilor de clorinare incluse în operă la obiectivul de investiţii: „Extindere reţea alimentare cu apă în comuna Berevoeşti”, în valoare de 23.160 lei, să fie recuperate.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!