9.6 C
Campulung Muscel
14/10/2024

Gabriel Avram, consilierul de la Rucăr, verificat pentru conflict de interese

Prin comunicatul emis pe 15 noiembrie 2016, Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, existenţa conflictului de interese de natură administrativă şi penală, precum şi indicii privind săvârşirea infracţiunilor de fals în declaraţii şi înşelăciune în cazul a 18 foşti şi actuali aleşi locali, printre care şi consilierul local de la Rucăr, Gabriel Avram. Potrivit ANI, în calitate de consilier local, Avram a luat parte la deliberarea şi adoptarea unor hotărâri ale Consiliului Local Rucăr, având (personal şi prin soţie) un interes patrimonial în problema supusă dezbaterilor în consiliu. În opinia ANI, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile legale în materie, context în care Agenţia a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Câmpulung pentru verificarea indiciilor privind comiterea infracţiunii de conflict de interese de către Gabriel Avram.

Conform comunicatului emis de ANI pe 19 august 2016, „s-a constatat starea de incompatibilitate, precum şi indicii privind posibila săvârşire a infracţiunii de fals în declaraţii în cazul lui Gabriel Avram, consilier local pentru mandatele 2012 – 2016 şi 2016 – 2020 al comunei Rucăr, judeţul Argeş.” ANI spune că „Gabriel Avram s-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada deţinerii mandatului 2012 – 2016 de consilier local, întrucât societatea comercială Nic-Com-Geo SRL (la care acesta, împreună cu soţia sa, deţine calitatea de asociat şi funcţia de administrator) a încheiat cu Primăria Rucăr contracte comerciale de furnizare produse, prin care societatea amintită a furnizat Primăriei Rucăr materiale de construcţii şi materiale de întreţinere în cuantum de 135.328,65 lei.

Gabriel Avram a încălcat, astfel, dispoziţiile articolului 90 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1) Consilierii locali şi consilierii judeţeni care au funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al Consiliului de Administraţie sau cenzor ori alte funcţii de conducere, precum şi calitatea de acţionar sau asociat la societăţile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unităţi administrativ-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autorităţile administraţiei publice locale din care fac parte, cu instituţiile sau regiile autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea Consiliului Local sau Judeţean respectiv ori cu societăţile comerciale înfiinţate de Consiliile Locale sau Consiliile Judeţene respective. (2) Prevederile alineatului (1) se aplică şi în cazul în care funcţiile sau calităţile respective sunt deţinute de soţul sau rudele de gradul I ale alesului local”.

De asemenea, întrucât persoana evaluată nu a menţionat în declaraţiile de interese depuse în calitate de consilier local pentru mandatul 2012-2016 nici deţinerea calităţii de asociat şi a funcţiei de administrator la SC Nic-Com-Geo SRL, nici contractele comerciale de furnizare produse încheiate de către această societate comercială cu Primăria Rucăr, Agenţia Naţională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Câmpulung, în vederea verificării indiciilor privind săvârşirea de către Gabriel Avram a infracţiunii de fals în declaraţii, prevăzută de articolul 326 din Codul Penal al României.

ANI l-a informat pe Gabriel Avram, consilierul local de la Rucăr, despre declanşarea procedurii de evaluare, precum şi despre drepturile de care beneficiază (de a fi asistat sau reprezentat de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris), iar bărbatul a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

Dacă va fi găsită vinovată, „persoana (…) faţă de care s-a constatat (…) starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică (…) pe o perioadă de trei ani de la data eliberării, destituirii din funcţia ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcţie eligibilă, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadă de trei ani de la încetarea mandatului”. 

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!