5.5 C
Campulung Muscel
22/04/2024

Pretenţiile Primăriei de la Grup Corint au crescut la aproape 600 de miliarde

Municipalitatea va “pupa” aceşti bani de la firma lăsată să facă proiectul european praf şi pulbere când vom vedea stoluri de porci zburând pe cerul Câmpulungului 

Contractul de pomină, semnat de Călin Andrei, fost primar, şi Elena Udrea, fost ministru, pentru reabilitarea centrului istoric şi a Complexului „Kretzulescu”, parc şi băi, se află, din luna martie, în analiza magistraţilor de la Tribunalul Argeş, care trebuie să stabilească cine a greşit şi, pe cale de consecinţă, să plătească. Până în acest moment, a plătit doar municipalitatea. 81,6 miliarde, fără a lua în calcul miliardele consumate în cei nouă ani, în care s-a pregătit documentaţia fâsului istoric. Dar, susţin politicienii noştri, şi ai PSD-ului, şi ai PNL-ului, banii consumaţi se văd în teren, ceea ce este o neruşinare crasă faţă de plătitorul de taxe şi impozite să spui că ceea ce s-a lucrat până acum în parcuri face peste 80 de miliarde. În speranţa (deşartă) de a recupera aceşti bani, plus valoarea proiectului ratat şi, probabil, imposibil de vârât din nou sub nasul europenilor, pentru a-l finanţa defalcat – obiectivele neatinse de făptuitorii de la Grup Corint – Primăria Câmpulung a deschis un proces constructorului şi asociatului său, Harbău SRL, împreună cu care a câştigat licitaţia. Litigiul a fost deschis, aşa cum am informat de fiecare dată când am publicat relatări despre acest subiect, la un an de la încetarea contractului de execuţie cu Grup Corint. Contractul a ajuns la termen în aprilie 2015, iar procesul iniţiat pentru zădărnicirea unui proiect cu o valoare totală de 640 de miliarde a debutat în martie 2016. 

Grup Corint şi Harbău, lăsate să reflecteze la cererea Primăriei de a scoate de la ele toată valoarea proiectului ratat 

Acţiunea aflată pe rolul Tribunalului Argeş, demarată în această primăvară, a ajuns în etapa în care expertul constructor desemnat de instanţă are ca sarcină să răspundă la obiecţiunile formulate de ambele părţi, reclamant şi pârâte, la raportul de expertiză tehnică în specialitatea construcţii întocmit de el. Specialistul este obligat să depună raportul completat, „în exemplare suficiente pentru instanţă şi pentru părţi, cu cel puţin 10 zile înainte de următorul termen de judecată”. Următoarea înfăţişare va fi pe 7 noiembrie 2016. În schimb, raportul de expertiză contabilă, cealaltă lucrare dispusă de completul de judecată în speţa „Kretzulescu”, nu a fost gata până la termenul din 3 octombrie 2016, prin urmare, cererea de amânare formulată de către expertul contabil însărcinat cu efectuarea respectivei analize a fost admisă. Şi acesta este obligat să transmită raportul cu pricina tot cu cel puţin zece zile înainte de următoarea întâlnire a părţilor în instanţă. 

Mai precizăm că, la precedentul termen, judecătorul a luat act de cererea reclamantei – Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Câmpulung, reprezentată legal de primarul Liviu Ţâroiu şi convenţional de avocatul Eugen Chelaru – de majorare a câtimii pretenţiilor, respectiv de la suma de 57.408.180,17 lei, la suma de 59.417.192,44 lei. Rămâne de văzut ce reacţie vor avea pârâtele Grup Corint şi Harbău, acţionate în judecată şi ca firme distincte, şi asociate, faţă de cererea Primăriei, care pretinde de la ele aproximativ 600 de miliarde de lei vechi.       

Valoarea lui „Kretzulescu”, care n-a fost să fie 

Aţi auzit, probabil, vorbindu-se peste tot despre valoarea proiectului şi, mai mult ca sigur, foarte puţini dintre dumneavoastră ştiu la cât se ridică această sumă. Aşa că o mai prezentăm o dată, ca să fie tot contribuabilul edificat câţi bani s-au pierdut prin faptul că un măscărici de constructor s-a oprit la 23% din lucrare, după doi ani, în care investiţia, care nu conţinea nicio complicăţenie, trebuia inaugurată cu şampanie şi confeti.

În cifre, „Kretzulescu” a arătat astfel: 

=64.303.285,42 lei – Valoarea totală a proiectului (care conţine valoarea totală eligibilă a proiectului, adică ce ne dădea UE, ce ne dădea bugetul de stat, plus partea noastră, a Câmpulungului) + valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile + valoarea neeligibilă inclusiv TVA aferentă acesteia. 

Şi acum să le luăm pe rând.                   

=47.144.765,71 lei – Valoarea totală eligibilă a proiectului, despre care spuneam că este o sumă a ceea ce primeam de la Uniunea Europeană, mai precis de la Fondul European de Dezvoltare Regională, de la bugetul naţional, şi contribuţia beneficiarului, adică Primăria Câmpulung. 

Fiecare dintre cele trei contribuţii financiare în proiect se ridica la următoarea valoare: 

=40.073.050,85 lei (85%) – Valoarea eligibilă nerambursabilă din F.E.D.R.;       

=6.128.819,55 lei (13%) – Valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional;

=942.895,31 lei (2%) – Co-finanţarea eligibilă a beneficiarului. 

În afară de aceste sume, mai sunt cele două categorii amintite în contextul prezentării valorii totale a proiectului: 

=11.206.311,77 lei – Valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile;  

=5.952.207,94 lei – Valoarea neeligibilă inclusiv TVA aferentă acesteia.

Iată, deci, amploarea financiară a regenerării urbane care n-a fost să fie, în ciuda anilor de aşteptare şi de cheltuieli antrenate nebuneşte în refacerea repetată a documentaţiei, răsplătiţi cu o decepţie colosală. 

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!