2.1 C
Campulung Muscel
15/02/2025

Treimea lui Văsâi, cel mai mare obstacol de pe DN 73

Acum vreo două şedinţe, parcă la cea ordinară – pentru câte „extraordinare” l-a pus Ţâroiu pe gornistul Primăriei să sune adunarea, de zici că face cu aleşii antrenament de război, le-am cam pierdut numărul – primarul, aflat într-o eroare totală într-o chestiune rutieră şi geografică, s-a contrazis de pomană cu Ionel State. Cu această ocazie, am constatat şocaţi că liderul Câmpulungului habar nu are pe unde trece Drumul Naţional 73 pe teritoriul municipiului. „Din păcate, DN 73 nu este pe variantă, este pe centru!”, i-a dat peste nas Ţâroiu lui State, care a încasat-o fără ripostă, deşi el era cel care avea dreptate în dialogul despre traseul arterei. O ştiu şi picii de generală, mai puţin conducătorul localităţii, care, în halul ăsta de nepregătire şi neştiinţă, s-a dus la întâlnirea cu un secretar de stat din Ministerul Transporturilor. Iar oficialul conducea o delegaţie de directori de la Compania de Drumuri, veniţi să inspecteze şoselele argeşene cu probleme. Primarul nostru putea măcar să-şi consulte consilierul personal care, atâta amar de vreme, a făcut naveta la Piteşti, în calitate de consilier judeţean, coborând de pe „Ion Giurculescu”, din zona „Carol I”, şi optând, bănuim, pentru traseul pe la unităţile militare. Adică pe variantă, pe DN 73.

În fine, trecem peste buimăceala primarului, căruia, nu contestăm, la câte are pe cap, cititul indicatoarelor rutiere este ultimul lucru care îi lipsea, ca să consemnăm hotărârea de mare importanţă adoptată la început de mandat. Artera naţională şi europeană, care a deschis primul mandat al lui Andrei, graţie unei reabilitări plătite de Guvernul Tăriceanu, îl deschide şi pe al lui Ţâroiu. Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională de Drumuri au cerut autorităţilor câmpulungene cei 12 kilometri, care străbat Grigore Alexandrescu – Mărăşti – Ion Mihalache – I.C. Brătianu – Alexandru cel Bun, aleşii  scăpând astfel de o grijă. De grija reabilitării, care se va face în cadrul unui proiect european. Şi cum noi nu suntem în stare să lucrăm cu bani europeni, mai bine să se ocupe alţii, căci, cine ştie, ajungem să vindem şi Primăria ca să plătim pagubele.  

Fiindcă am pomenit de banii „otrăviţi”, care pe primarii cu cap i-au ajutat să-şi ridice din mizerie localităţile, Constantin Ivan suflă şi-n iaurt după experienţa „defunctului” Consiliu, părtaş la tragedia „Kretzulescu”, cerând programul şi graficul de lucrări, ca să ştie şi ei, aleşii, şi comunitatea, desfăşurarea lui. Iată o premieră de care la „Kretzulescu” n-am avut parte. Dacă au existat termene impuse câştigătorului contractului „omorât” la 23%, au ştiut de ele doar primarul şi echipa lui de sfătuitori, care, astăzi, nu se poate să nu simtă un tremur când pun capul pe pernă. DN 73 va fi altceva, parcă vor să transmită noii lideri ai Câmpulungului, ai căror înaintaşi au mai predat altui minister, cel al Culturii, un monument istoric, nerecuperat nici după aproape 14 ani. Biata Casă de Cultură, care, cu cele 81,6 miliarde, înapoiate ministerului, era cu panglică tricoloră pe ea, gata de tăiere.

Demersurile de predare a drumului au început, trebuie să înceapă şi lucrările de schimbare completă a reţelei de utilităţi. Şi aşa ajungem la vechiul şi nerezolvatul of în 25 de ani, din care aproape jumătate domniţi de un primar cu continuitate: sistemul de apă şi canalizare, care este musai să se facă în regim de urgenţă dacă vrem să „pupăm” asfaltare pe DN 73. Proşti ar fi cei de la minister să ne repare şoseaua fără să ne condiţioneze de imputarea cheltuielilor în caz că pe autorităţi le bate gândul cel rău să spargă strada nou-nouţă! 

Ţâroiu a anunţat, foarte secretos, că s-a gândit la ceva în acest sens, adică să înlocuiască toată infrastructura de apă-canal, măcar pe variantă (deci, s-a convins între timp că ruta nu trece prin centru). Dar n-a spus nimic concret – probabil, că n-are nimic pregătit momentan şi nici nu şi-a consultat sfatul de înţelepţi convocaţi săptămâna trecută la Primărie – decât că va propune Consiliului nişte idei şi nişte soluţii de accesare a fondurilor europene, prin Edilul. Dar ca să acceseze bani de la UE, prin Edilul, o „corcitură” între public şi privat, trebuie să scape de acţionarul Văsâi. Adică să răscumpere acţiunile de la patron, pentru ca Edilul să redevină publică pe de-a-ntregul. Aşadar, alt obstacol, care, cu mai puţin de jumătate din colosala valoare plătită ministerului, pentru sluţirea parcurilor, era înlăturat din drum. Să ne fie limpede: cu jumătate din cele 81,6 miliarde, treimea privată a Edilului redevenea a Consiliului Local, iar calea către fondurile europene era deschisă. Dar ne-au trebuit „promovări turistice”, ca să vină turiştii să se spele la lighean, în caz că se frânge aducţiunea cu localitatea doldora de vizitatori. Nici sursa de rezervă nu este gata, deşi era anunţată inaugurarea pentru sfârşitul lunii iulie. Şi suntem la jumătatea lui august.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!