-5.9 C
Campulung Muscel
10/02/2025

Guvernul, prin Consiliul Judeţean, dă Milioane de euro pentru drumul Stoeneşti-Dragoslavele şi un pod la VultureŞti

De mai mulţi ani, Consiliul Judeţean Argeş promite bani pentru reabilitarea drumului Stoeneşti-Dragoslavele, drum care face legătura între DN 72A şi DN 73, pe o lungime de 3,313 kilometri. O diferenţă, până la 4,5 kilometri, care străbate satul Valea Hotarului, comunitatea de rudari din Dragoslavele, arată impecabil, fiind asfaltată de mai mulţi ani. Pe lângă suprafaţa carosabilă, cu probleme sunt şi podeţele, îndiguirile şi consolidările de maluri, care fac investiţia mai costisitoare. La şedinţa extraordinară a Consiliului Judeţean Argeş, din 12 aprilie 2016, pe baza raportului întocmit de Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri Argeş, coordonată de Alina Nicolau, a fost aprobat devizul general cu indicatorii tehnico-economici actualizaţi, reprezentând noua valoare a investiţiei, compusă din valoarea serviciilor/lucrărilor executate, decontate sau nedecontate până la 1 ianuarie 2016, şi valoarea restului de executat la aceeaşi dată, cu cota de 20% TVA, pentru obiectivul „Modernizare pe Drumul Judeţean 725 Stoeneşti – Dragoslavele km 3+313 – 6+626, Lungime – 3,313 km, în comunele Stoeneşti şi Dragoslavele”. În concluzie, Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 165/28.08.2014 se modifică conform hotărârii din aprilie 2016, iar Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 151/29.07.2015 îşi încetează aplicabilitatea.

Pentru realizarea acestui obiectiv, firma Arsan Design SRL, din Piteşti, a întocmit un deviz general, împărţit în două anexe, una cu ce s-a făcut până la 1 ianuarie 2016, indiferent dacă s-a achitat sau nu, în valoare de 6.773.200 lei, fără TVA, iar în a doua axenă este detaliată suma de 6.369.450 lei, fără TVA, pentru ce urmează a se realiza anul acesta.

Aproape 1,8 milioane de euro pentru lucrările efectuate până la 1 ianuarie 2016

Pentru lucrările care s-au realizat până la 1 ianuarie 2016 s-au cheltuit 8.114.809 lei (1.796.544 euro). La capitolul Cheltuieli pentru amenajarea terenului, au fost prevăzuţi 115.372 lei (25.542 euro, la cursul de 4,5169 lei/euro), adică 70.334 lei (15.571 euro) – pentru amenajarea terenului şi 45.038 lei (9.971 euro) – amenajări pentru protecţia mediului şi aducerea la starea iniţială. 

La Proiectare şi asistenţă tehnică au fost prevăzuţi 115.080 lei (25.478 euro), defalcaţi astfel: 360 lei (80 euro) – studii de teren; 12.600 lei (2.790 euro) – taxe pentru obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii; 74.880 lei (16.578 euro) – proiectare şi inginerie; 8.400 lei (1.860 euro) – organizarea procedurilor de achiziţie; 3.600 lei (797 euro) – consultanţă; 15.240 lei (3.374 euro) – asistenţă tehnică.  

Cheltuielile pentru investiţia de bază „înghit” cea mai mare sumă: 7.002.420 lei (1.550.271 euro). Această valoare este etapizată, după: obiectivul 2, terasamente: 326.351 lei (72.251 euro); obiectivul 3, suprastructură drum: 2.925.188 lei (647.610 euro); obiectivul 4, suprastructură drumuri laterale: 76.308 lei (16.984 euro); obiectivul 5, lucrări de artă: 968.864 lei (214.498 euro); obiectivul 6, lucrări de apărare-consolidare: 987.542 lei (218.633 euro); obiectivul 7, siguranţa circulaţiei: 1.718.166 lei (380.386 euro). 

Ultimul capitol din devizul general, pentru care s-au alocat bani, se referă la organizarea de şantier, pentru care s-au prevăzut 105.036 lei (23.254 euro). Pentru comisioane, cote, taxe vor fi cheltuiţi 65.151 lei (14.423 euro), iar ca şi cheltuieli diverse şi neprevăzute au fost prevăzuţi 711.750 lei (157.575 euro). Per total, la alte cheltuieli s-au adunat 881.937 lei (195.25 euro). 

Pentru terminarea reabilitării drumului, anul acesta, s-au alocat 1,68 milioane euro

Aceeaşi firmă de proiectare, Arsan Design SRL Piteşti, a făcut un deviz pentru lucrările care se vor desfăşura în 2016 pe drumul care leagă Stoeneşti de Dragoslavele, suma totală fiind de 7.632.050 lei (1.689.665 euro), cu 482.759 lei mai mică decât ce s-a realizat până anul acesta.

Cheltuielile pentru amenajarea terenului au aceeaşi valoare ca în precedentul deviz, 115.372 lei (25.542 euro, la cursul de 4,5169 lei/euro), adică 70.334 lei (15.571 euro) – pentru amenajarea terenului şi 45.038 lei (9.971 euro) – amenajări pentru protecţia mediului şi aducerea la starea iniţială. 

În cazul acesta, pentru cheltuieli cu proiectarea şi asistenţa tehnică, suma s-a micşorat considerabil, la 20.376 lei (4.511 euro). Investiţia de bază, anul acesta, se ridică la suma de 6.761.650 lei (1.496.967 euro), defalcată în: obiectivul 2, terasamente: 300.350 lei (66.495 euro); obiectivul 3, suprastructură drum: 2.805.700 lei (621.156 euro); obiectivul 4, suprastructură drumuri laterale: 76.308 lei (16.984 euro); obiectivul 5, lucrări de artă: 873.583 lei (193.403 euro); obiectivul 6, lucrări de apărare-consolidare: 987.542 lei (218.633 euro); obiectivul 7, siguranţa circulaţiei: 1.718.166 lei (380.386 euro).

Ultimele cheltuieli prinse în evaluare se ridică la 734.652 lei (162.645 euro) şi sunt împărţite pentru comisioane, cote şi taxe, care ajung la 56.449 lei (12.496 euro), iar cele pentru cheltuieli diverse şi neprevăzute, la 678.203 lei (150.148 euro).  Suma necesară asfaltării Drumului Judeţean 725 Stoeneşti-Dragoslavele provine de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, prin Direcţia Generală de Dezvoltare Regională şi Infrastructură.

Podul de la Bârzeşti, promis în fiecare campanie electorală 

În aceeaşi şedinţă a Consiliului Judeţean, din 12 aprilie 2016, a mai fost aprobat devizul general cu indicatorii tehnico-economici actualizaţi, reprezentând noua valoare a investiţiei compuse din valoarea serviciilor/lucrărilor executate, decontate sau nedecontate până la 1 ianuarie 2016, şi valoarea restului de executat la aceeaşi dată, cu cota de 20% TVA, pentru obiectivul „Refacere pod pe Drumul Judeţean 739 (DN 73D) Bârzeşti – Negreşti – Zgripceşti – Beleţi (DJ 702), peste Râul Argeşel, km 0+145, în comuna Vultureşti.”

Pentru reabilitarea podului de peste un milion de euro vorbea primarul Liviu Poşircă încă din campania pentru alegerile locale din 2012. Acesta spunea atunci că, în fiecare campanie electorală care s-a derulat de la revoluţie încoace, s-au „construit” prin vorbe mai multe poduri la Vultureşti. Podul este o cale de legătură, peste cursul Râului Argeşel, care permite mai uşor accesul vehiculelor spre şi dinspre Drumul Naţional 73D, care străbate comuna Vultureşti, şi satul Bârzeşti, şi are o lungime de 64 de metri şi o lăţime de 6 metri.

=Valoarea totală a investiţiei de la Vultureşti executată până la 1 ianuarie 2016 (cu lucrări/servicii decontate sau nu) este de 5.369.257 lei (1.188.704 euro). 

Conform firmei Arsan Design SRL Piteşti, care a făcut devizul general, pentru proiectare şi asistenţă tehnică s-a prevăzut suma de 157.740 lei (34.922 euro), împărţită pentru: taxe pentru obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii: 3.600 lei (797 euro); studii de teren: 6.000 lei (1.328 euro); proiectare şi inginerie: 101.700 lei (22.515 euro); organizarea procedurilor de achiziţie: 1.200 lei (266 euro); consultanţă: 3.240 lei (717 euro); şi asistenţă tehnică: 42.000 lei (9.298 euro). 

Pentru investiţia de bază, valoarea construţiilor şi instalaţiilor a ajuns la 4.621.297 lei (1.023.113 euro). Suma este defalcată astfel: obiectivul 1, pod: 2.836.835 lei (628.049 euro); obiectiv 2, rampe de acces: 272.581 lei (60.347 euro); obiectiv 3, lucrări hidrotehnice: 1.475.701 lei (326.707 euro); obiectiv 4, demolare pod existent: 36.180 lei (8.010 euro).

În devizul făcut de firma de specialitate, capitolul 5, alte cheltuieli, cu valoarea de 590.220 lei (130.669 euro), are trei subcapitole. Pentru organizarea de şantier s-a prevăzut 69.319 lei (15.347 euro); pentru comisioane, taxe, cote, suma de 42.997 lei (9.519 euro); iar pentru cheltuieli diverse şi neprevăzute, 477.904 lei (105.804 euro).

=Valoarea restului de executat în 2016 pentru reabilitarea podului de la Bârseşti ajunge la 5.257.037 lei (1.163.860 euro).

Suma necesară pentru proiectare şi asistenţă tehnică este de 55.722 lei (12.336 euro), defalcată în: taxe pentru obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii: 3.282 lei (727 euro); studii de teren: 6.000 lei (1.328 euro); organizarea procedurilor de achiziţie: 1.200 lei (266 euro); consultanţă: 3.240 lei (717 euro); şi asistenţă tehnică: 42.000 lei (9.298 euro). 

Realizarea podului, investiţia de bază, a ajuns la aceeaşi valoare din devizul pentru lucrările executate până la 1 ianuarie 2016, adică de 4.621.297 lei (1.023.113 euro). Suma este despărţită astfel: obiectivul 1, pod: 2.836.835 lei (628.049 euro); obiectiv 2, rampe de acces: 272.581 lei (60.347 euro); obiectiv 3, lucrări hidrotehnice: 1.475.701 lei (326.707 euro); obiectiv 4, demolare pod existent: 36.180 lei (8.010 euro).

Pentru capitolul “alte cheltuieli”, suma a scăzut un pic faţă de situaţia întocmită în prealabil, ajungând la valoarea de 580.018 lei (128.411 euro). Aşa că pentru organizarea de şantier s-au prevăzut 69.319 lei (15.347 euro); pentru taxe, comisioane şi cote, 42.997 lei (9.519 euro); iar pentru cheltuieli diverse şi neprevăzute, 467.702 lei (103.545 euro). 

Pentru punerea în aplicare a hotărârii de refacere a podului din comuna Vultureşti, banii vin de la Guvern, prin Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. “E.M.”

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!