18/03/2025

Se caută şef la Poliţia Locală

Printre primele puncte de rezolvat pe agenda viceprimarului Bogdan David, după ce a preluat atribuţiile de primar, s-a aflat găsirea unui şef al Poliţiei Locale. Practic, de mai bine de cinci ani, Auraş Ghiţă îndeplineşte prerogativele funcţiei, însă, teoretic, el este coordonatorul Poliţiei Locale, în lipsa unui superior cu pregătire specifică acestei poziţii. Prin urmare, ceea ce intenţionează Bogdan David nu este o schimbare a conducerii serviciului Primăriei, cu rol esenţial pentru ordinea publică, ci găsirea unei conduceri care să întrunească cerinţele funcţiei. În speţă, pregătire poliţienească. Poliţia Locală, fostă Comunitară, a avut, la înfiinţare, un poliţist la conducere, însă, în scurt timp, s-a renunţat la serviciile sale, pe fondul unei interdicţii a legii de a cumula pensia cu salariul de bugetar. Astfel, proaspăt pensionatul din Poliţie, la acel moment, Ion Şerb, a fost nevoit să se retragă dintr-o funcţie în care începuse bine, Poliţia Comunitară rămânând „descoperită”. Lăsat de lege fără şef la Poliţia Primăriei, fostul primar Călin Andrei a recurs la următoarea soluţie: pe 10 decembrie 2009, a dat o dispoziţie, prin care hotăra că un funcţionar public, agent comunitar, va coordona Poliţia Comunitară din cadrul Primăriei până la numirea unui nou titular pe funcţia de şef, în condiţiile legii. Deci, până la organizarea concursului. Acest agent comunitar a fost Auraş Ghiţă, căruia i s-a permis să coordoneze activitatea Localei în cei mai bine de cinci ani care au trecut de atunci. David, însă, doreşte un şef adevărat, drept pentru care a pregătit un material pentru şedinţa ordinară a Consiliului Local, ţinută ieri, care urmăreşte organizarea concursului evitat de foştii primari Andrei şi Ţâroiu. 

Condiţiile de concurs

În mapa de şedinţă a aleşilor, pregătită pentru dezbaterea de ieri, 19 mai 2016, a fost introdus un proiect de hotărâre, prin care “legiuitorilor” li se propunea să voteze condiţiile de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei publice de conducere de şef serviciu în cadrul Poliţiei Locale Câmpulung. Cum legea îi dă posibilitatea primarului să supună spre aprobare autorităţii deliberative procedurile şi criteriile pentru organizarea concursului în vederea ocupării funcţiei de şef al Poliţiei Locale, Bogdan David n-a stat pe gânduri. A solicitat şefei Personalului, Daniela Bănuţă, să întocmească un referat cu informaţiile necesare susţinerii proiectului de hotărâre, pe care viceprimarul cu atribuţii de primar l-a semnat. Documentaţia a fost inserată pe ordinea de zi a întrunirii aferente lunii mai, care s-a ţinut mai devreme ca de obicei, cel mai probabil, din cauze electorale. 

În continuare, spicuim din materialul supus studiului şi aprobării Consiliului Local: 

„(…) Pentru ocuparea funcţiei publice de conducere de şef serviciu al Poliţiei Locale, se propun următoarele condiţii (criterii) de organizare şi desfăşurare a concursului: 

A. Condiţiile de participare la concurs sunt:

a) studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă ori studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, în unul din domeniile: Ştiinţe sociale – specializări: Ordine şi Siguranţă publică, Poliţie Locală, Ştiinţe Politice, Drept, Administraţie publică, Conducere militară, stabilite în conformitate cu nomenclatoarele domeniilor şi specializărilor din învăţământul universitar de lungă durată şi scurtă durată, respectiv nomenclatoarele domeniilor de studii universitare de licenţă şi specializărilor şi programelor de studii din cadrul acestora, conform Hotărârii 580/2014 privind aprobarea Nomenclatorului domeniilor şi al specializărilor/programelor de studii universitare şi a structurii instituţiilor de învăţământ superior pentru anul universitar 2014 – 2015, precum şi aprobarea titlurilor conferite absolvenţilor învăţământului universitar de licenţă înmatriculaţi în anul I în anii universitari 2011 – 2012, 2012 – 2013 şi 2013 – 2014;

b) candidaţii trebuie să fi absolvit studii de masterat sau postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice.

c) vechime de minimum 2 ani în specialitatea studiilor absolvite; 

Notă: criteriul privind cuantumul vechimii în specialitatea studiilor absolvite pentru funcţia de conducere de şef serviciu este stabilit în baza  art.57 alin (6) lit.”a” din Legea nr.188/1999 privind statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, unde se precizează faptul că: „condiţia minimă de vechime în specialitatea studiilor necesară pentru a participa la concursul de recrutare pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere de şef birou, şef serviciu (…)  este de 2 ani”;

d) să îndeplinească condiţiile prevăzute de art.54 din Legea nr.188/1999 pentru ocuparea unei funcţii publice, respectiv:

1.cetăţenie română şi domiciliul în România;

2.cunoaşterea Limbii române, scris şi vorbit;

3.capacitate deplină de exerciţiu;

4.stare de sănătate corespunzătoare funcţiei publice pentru care candidează, atestată pe bază de examen medical de specialitate; aviz psihologic care atestă că este apt psihologic pentru funcţia solicitată;

5.să îndeplinească condiţiile de studii prevăzute de lege pentru funcţia publică, nu a fost condamnat pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea; nu a fost destituit dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;

8.nu a desfăşurat activitate de poliţie politică, astfel cum este definită prin lege.

B. Organizarea concursului sau examenului se va efectua potrivit procedurii stabilite prin H.G. nr. 611/2008, unde sunt reglementate următoarele aspecte:

a) constituirea comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor;

b) publicitatea concursului (publicarea anunţului de concurs în Monitorul Oficial, Partea a III-a, într-un cotidian de largă circulaţie, pe site-ul instituţiei, la sediul acesteia);

c) modul de desfăşurare a concursului (selecţia dosarelor, proba eliminatorie – calculator, proba scrisă şi interviul);

d) modul de întocmire a subiectelor, etc.

Ce au discutat consilierii municipali la şedinţa de ieri după-amiază şi dacă au fost de acord cu propunerea colegului Bogdan David, aflat în căutarea unui şef al Poliţiei Locale, vom relata într-o ediţie viitoare.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!