14.2 C
Campulung Muscel
14/05/2025

ŞEDINŢA CU ASOCIAŢIILE, UN MARE CIRC GRATUIT

Joi, 18 februarie 2016, la ora 16.00, în sala mare a Primăriei Câmpulung a avut loc şedinţa preşedinţilor şi administratorilor asociaţiilor de proprietari, întâlnirea fiind o oportunitate de a-şi exprima atât nemulţumirile, cât şi ideile salvatoare privind rezolvarea problemelor din acest domeniu. Cu toate că au fost invitate la masa discuţiei toate cele 64 de asociaţii de proprietari/ locatari din Câmpulung, la şedinţă nu s-au prezentat decât cei care au avut probleme sau cei care au fost interesaţi de soarta deţinătorilor de apartamente. Întrunirea a fost programată pentru a pune la punct mici aspecte legate de curăţenia de primavară înaintea începerii sezonului, cât şi chestiuni administrative referitoare la tot ceea ce înseamnă canalizare, parcări auto, spaţiu verde, parcuri, etc. Încercăm mai jos să vă aducem la cunoştintă cu ce neajunsuri se confruntă unele administraţii de bloc din municipiu.
    Asociaţia de proprietari din zona Stomatologiei are un of care, în fiecare an, susţin reprezentanţii ei, le-a ridicat aceeaşi problemă, pentru care nu s-a făcut nimic. “Avem în curte o groapă, care, pe măsură ce trece timpul, se surpă şi mai mult (unde au fost odată nişte rezervoare de motorină) şi care a ridicat mari probleme, deoarece, acum câţiva ani, s-a surpat atât de mult, încât a căzut o maşină în ea. Are nevoie de asfaltare, reparare şi, bineînţeles, avem nevoie de sprijinul Primăriei, care să trimită echipă să repare, pentru că aşa nu se mai poate! Plus că ne-aţi promis că faceţi o modernizare în curte şi departajarea spaţiilor de parcare, deoarece, în centru, de fiecare dată când sunt organizate evenimente, maşinile parchează în spate, încât blochează intrarea în bloc. O altă problemă este faptul că trimiteţi ADP-ul să facă toaletarea spaţiilor verzi de la Policlinica Stomatologică până spre Blocul A4, dar, între Blocul A12 şi Blocul A4, nimeni nu vrea să facă niciodată curăţenie decât dacă li se dă ceva tărie sau ceva bani.”, a declarat indignată administratora de asociaţie. Viceprimarul Bogdan David a anunţat că în programul de asfaltare este prinsă această doleanţă a locatarilor asociaţiei, spunând că este votată în acest sens o hotărâre de Consiliu Local.
    O altă problemă, pe care, de data aceasta, a ridicat-o preşedintele asociaţiei, a fost că s-a deschis un nou fast-food la bloc, fără să-i înştiinţeze Primăria atât pe ei, cât şi pe proprietarii din bloc. “Rugămintea mea a fost la Primărie… să nu mai daţi aprobări fără înştiinţarea proprietarilor sau asociaţiei, dar Primăria dă în continuare pe bandă rulantă fără să întrebe pe nimeni… vreau să văd contractele unde deversează uleiul, pentru că subsolul blocului A12 este jalnic mereu. Când vin cei de la Edilul găsesc tot timpul ulei acolo, înfundându-se canalizarea, iar, pe lângă asta, nu vorbesc de mizeria pe care o fac tot cei de la fast-food, deoarece aruncă sticle goale şi hârtii.”, a declarat preşedintele asociaţiei.
    La această sesizare, viceprimarul Bogdan David a venit cu o scuză, susţinând că: “Regulamentul pentru acordarea autorizaţiilor a fost aprobat în luna decembrie şi, de acum înainte, nu se vor mai da autorizaţii decât cu acordul asociaţiei”. Preşedintele Asociaţiei “Balada” doreşte instalarea a trei bănci de odihnă, îngrijirea spaţiilor verzi, mai precis îngrijirea gardului viu din zona blocurilor C3, C4, C5, asfaltarea ariei pietonale între Poşta Vişoi şi Loto Vişoi, pe unde s-a săpat acum doi ani şi a rămas neasfaltat, refacerea spaţiului verde şi amenajarea unui mic parc în faţă la Loto Vişoi.
    Preşedintele asociaţiei de proprietari de la blocul 1 din spatele Patiseriei “Iepuraşul”, unde există un parc pentru copii, spune că a făcut un memoriu către Poliţie ca să interzică circulaţia maşinilor în zona parcului, deoarece este pericol pentru copii în momentul în care ies din parc. Însă, deocamdată, nu s-a rezolvat nimic.
    Preşedintele asociaţiei de proprietari din zona Vişoi 3 – mai exact blocurile B1 – B10 – spune că sunt probleme la canalul de colectare de la B3, deoarece conductele sunt vechi şi se înfundă frecvent de la strada Alexandru cel Bun, până la blocul B10. Acesta a declarat că a solicitat la Edilul repararea canalizării, dar a primit doar promisiuni. O altă solicitare pe care preşedintele de bloc a expus-o în faţa autorităţilor a fost că între blocurile B3 şi B10 este un parc care este dărâmat complet şi care aşteaptă să fie modernizat.
    În ceea ce priveşte contorizarea individuală pe asociaţie de proprietari, Primăria a venit cu o idee salvatoare pentru proprietarii blocurilor, şi anume ca toate imobilele să-şi facă contorizare separată pentru fiecare proprietar de apartament. Aceştia au argumentat: “Trebuiesc făcute instalaţii individuale pe fiecare apartament în parte din subsolul blocului, încât să se termine o dată cu problema opririi apei, atât a celor care plătesc, cât şi a celor care sunt rău plătitori. Costul acestei lucrări se estimează că ar fi între 8 şi 10 milioane lei vechi, bani pe care oamenii ar putea să-i plătească în mai multe rate, încât să terminăm o dată cu această problemă delicată.”
    O altă problemă adusă în prim plan de către administratorii de blocuri este cea legată de parcările auto. În 2011 au venit cei de la ADP şi au şters numerele celor care ocupau locul de parcare, creând o adevarata isterie. Viceprimarul Ţâroiu a venit repede cu soluţia salvatoare de a da în chirie acele locuri de parcare.
    La unul dintre blocurile turn, o problemă care îi macină pe locatari este instalarea de hidranţi, care lipsesc cu desăvârşire, din 1975, de când s-au construit aceste imobile. În caz de incendiu, la etajele superioare 9 – 10, nu ar avea de unde să ia apă. La această solicitare, Primăria le-a comunicat să facă o adresă în scris către Edilul CGA SA.
    Cei de la blocul B23 cer amenajarea spaţiului verde (de la B23 până la B25), parcări noi, cât şi reamenajrea canalizării de la B25.
    Viceprimarii Liviu Ţâroiu şi Bogdan David au ascultat plângerile administratorilor şi preşedinţilor de asociaţii şi au dat aviz favorabil (doar pe hârtie) tuturor cererilor şi ideilor care au fost expuse în timpul şedinţei. Vom vedea dacă vor fi puse şi în practică, ţinându-vă la curent cu toate realizările sau nerealizările lor.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!