-3.4 C
Campulung Muscel
16/01/2025

Ţâroiu: În 2016, va fi reluată parcarea cu plată, printr-un serviciu al Primăriei

„Talmeş-balmeşul” rutier din dreptul unităţilor de învăţământ, căruia echipajele de Poliţie nu-i fac faţă, pe motiv de forţe insuficiente, dar şi pentru că ne-am obişnuit cu deviza „las’ că merge şi aşa”, a determinat autorităţile locale să ia în calcul punerea la punct a parcărilor interioare la toate şcolile din Câmpulung. În cazul unora, nu sunt suficiente zonele actuale cu această destinaţie, fiind nevoie de crearea unor spaţii noi, care să preia autoturismele lăsate în afara incintelor, cu consecinţa strangulării traficului infernal, cel puţin, la ora prânzului, când părinţii îşi iau copiii acasă. 

La Şcoala 3, se va lua o porţiune din spaţiul verde, care va fi transformată în parcare 

Faptul că s-a împământenit obiceiul deplasării şcolarilor numai cu autoturismul, eliminându-se complet practica mersului pe jos, a generat blocaje de proporţii în jurul instituţiilor de învăţământ. La fosta Şcoală 3, actualmente Gimnazială „Nanu Muscel”, unde cozile de automobile se întind până aproape de Kaufland, şi pe o parte, şi pe cealaltă, situaţia este îngreunată de faptul că un trotuar a fost „înghiţit” în cadrul răposatului proiect de reabilitare urbană. Şi atunci, pietonii, văduviţi de aproape trei ani de posibilitatea deplasării pe acest sens delimitat cu gard de plasă, merg pe stradă, cu copiii după ei, forţându-i pe şoferi să-i ferească. Aşadar, e şi lumea într-un fel, dacă circulă ca pe uliţă, unde umblau laolaltă şi săteanul cu cobiliţa, şi cu cel cu vaca, şi cel cu carul, în condiţiile în care rămâne disponibil trotuarul de lângă unitatea şcolară. În cazul Şcolii 3, proiectul de tristă amintire prevedea o posibilitate de realizare a unei parcări, prin decuparea unei porţiuni din spaţiul verde al instituţiei şi amenajarea ei ca parcare în interiorul curţii. Soluţia era şi în folosul şcolii, şi în ideea de a elibera străzile Nae Leonard şi Fraţii Goleşti de maşini staţionate mai mult sau mai puţin timp. Liviu Ţâroiu susţine că varianta gândită de proiectant rămâne în vigoare, însă când va fi pusă în practică… Iar la Şcoala 1, alt focar de mămici, tătici, bunici îngroziţi că le ologesc odraslele dacă sunt duse acasă pe jos, cea mai la îndemână manieră de eliminare din tablou a maşinilor parcate pe apucate era fostul Teatru de Vară, în locul căruia fostul primar Călin Andrei gândise o parcare. Ideea, susţinută frenetic de Liviu Ţâroiu, a fost zădărnicită de proiectul liberalilor, care pregătesc o nouă sală de spectacole în aer liber în locul celei demolate. Iar altă parcare lângă Şcoala 1 chiar n-ai unde să faci. 

Picând proiectul centrului istoric, parcarea pe bulevard rămâne valabilă  

La dezbaterea publică a bugetului local, deputatul Gheorghe Marin a insistat asupra unui sistem de parcări organizate în municipiul Câmpulung. „Mi-aş fi dorit să facem şi noi cum au făcut alţii, parcări cu automate, care nu costă foarte mult şi ne-ar situa şi pe noi în rândul celorlalte municipii.”, preciza acesta. Ca răspuns, colegul de partid Liviu Ţâroiu spunea că s-a încercat şi anul trecut să se revină la taxarea şoferilor. Poate, la nivel de teorie, căci, în practică, n-am sesizat vreun demers în acest sens. Însă, ne asigură Ţâroiu, în 2016, gândul va deveni realitate, căci: „Anul acesta, sigur vom relua parcarea cu plată, posibil în sistem propriu, prin intermediul unui serviciu care să gestioneze activitatea. Ne-am demonstrat că am eşuat în privinţa concesionării lui. S-ar putea să fi fost un eşec doar cu societatea care a preluat acest serviciu (n.r. Agromec), dar o soluţie trebuie să-i găsim şi vom relua. Cinstiţi să fim, noi, de fapt, credeam că, datorită proiectului (n.r. de reabilitare a centrului istoric) nu mai prezintă interes această parcare, întrucât pe bulevard nu mai existau locuri de parcare. Atunci, am renunţat la acest obiectiv, dar acum reluăm.”

Tot din 2016, asfaltul va înlocui calcarul în parcări. Operaţiunea începe din Vişoi, de pe strada Alexandru cel Bun

Cereri legate de parcări vin şi din cartierul Vişoi. De asfaltare a lor, mai precis, cetăţenii săturându-se de mizeria produsă de praful de calcar, mai ales când plouă şi se transformă într-o mâzgă albă depusă pe exteriorul autoturismelor. Un locuitor al străzii General Simonescu, membru PSD, s-a înfiinţat la şedinţa la care au fost invitaţi cetăţenii să-şi dea cu părerea despre cum sunt cheltuiţi banii lor şi să facă propuneri de lucrări în cartierele din care provin. „Vrem şi noi un covor asfaltic, căci nu se mai poate! Când plouă, ne sunt stropite maşinile până la geamuri. Calcarul ne-a distrus maşinile. Parcările sunt executate, dar cu calcar.”, a sesizat contribuabilul, care a avut şi alte doleanţe pe agendă, dacă tot a bătut drumul până la Primărie. El şi vecinii cer încuviinţarea autorităţilor locale să împrejmuiască zona de colectare a gunoiului, din cauza maidanezilor, care înşiră mizeria într-un spaţiu verde îngrijit de localnici. „Lângă parcare este un teren, spaţiu verde, de vreo 200 de metri pătraţi, unde sunt Grupul Renel şi staţia de gunoi. Este spaţiu verde între blocurile 20 şi 21. Noi facem curat, face şi Primăria, dar nu se poate menţine. Vrem să îngrădim acel loc, deoarece vin câinii, împrăştie gunoaiele şi niciodată n-o să ajungem să avem curăţenie. Am pus pomi acolo, vrem să punem câteva băncuţe şi o masă, e potrivit pentru bătrâni acel părculeţ.”, a încheiat petentul, nu înainte de a actualiza apelul către edili de a executa mai multe parcări. 

Potrivit lui Ţâroiu, în 2016, debutează programul de asfaltare a parcărilor. Amenajarea va începe cu strada Alexandru cel Bun, pe o parte şi pe cealaltă. „Sperăm să reuşim să ajungem şi la dumneavoastră. În ceea ce priveşte spaţiul verde din jurul ghenei, avem un proiect mai amplu în zona respectivă de amenajare a spaţiului verde, sperăm să fie prinsă şi acea zonă.”, spunea viceprimarul, care, nefiind sigur ce prevede proiectul, şi-a limitat discursul la speranţe împărţite electoratului din Vişoi, în loc de certitudini. 

Claudiu VIŞAN

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!