0.7 C
Campulung Muscel
04/11/2024

Regiotrans a lăsat Gara Câmpulung pustie

După ce că suntem “în găleată” cam la orice domeniu, la Câmpulung nu mai vine nici trenul. Regiotrans şi-a strâns calabalâcul şi a lăsat navetiştii fără mijloc de transport. Pe traseul Goleşti-Câmpulung au rămas impiegaţii şi cei care întreţin staţiile. Zilele trecute, angajaţii CFR au luat decizia să protesteze faţă de RC.CF Trans Braşov, care nu le plătise salariile pe luna trecută. Protestul spontan a ţinut patru ore şi, într-un final, banii au fost achitaţi. 
 

La Câmpulung, circulă doar marfarul de la Holcim

De când secţia Câmpulung-Goleşti a fost preluată de Regiotrans Braşov, tot mai mulţi musceleni au renunţat să mai călătorească cu trenul. Asta, din cauza condiţiilor oferite de firma braşoveană. Acum trei ani, când s-a semnat contractul de închiriere, a dispărut şi „Săgeata Albastră” şi, odată cu ea, şi călătorii. Mulţi studenţi veneau acasă de la Bucureşti cu acest mijloc de transport, care era curat, confortabil şi destul de rapid. De când au fost introduse pe traseu “tărtăreţele” de călători, s-a pierdut şi interesul pentru voiajul cu trenul. Acum nu mai circulă nici acestea. Gara este în prezent pustie, reprezentanţii firmei din Braşov au luat tot ce au putut, de la camerele de supraveghere, la mese, scaune şi bazinele care aveau destinaţia de a alimenta locomotivele. Tot ce au adus timp de trei ani au încărcat. Avizierele sunt goale, iar afişele de pe geamuri au dispărut şi ele. Ce a mai rămas în Gara Câmpulung: şinele şi clădirea. Imaginea este una tristă, a unei instituţii părăsite. S-a ajuns aici din cauza celor de la Regiotrans Braşov. Contractul de închiriere semnat acum trei ani între CFR şi RC-CF Trans Braşov a expirat în această lună, iar CFR încearcă să dea secţia Goleşti-Câmpulung înapoi Regionalei Craiova. Conform liderului de sindicat Valentin Stănică, lucrurile vor intra pe făgaşul normal abia atunci când Regiotrans va plăti datoriile către CFR. „Contractul de închiriere este expirat şi urmează să se efectueze preluarea staţiilor de pe secţia Goleşti-Câmpulung-Argeşelul de către regionala CFR Craiova. O să revină staţiile la regionala CFR,  de unde au fost închiriate în urmă cu trei ani de către RC-CF Trans. În prezent, există o comisie desemnată la nivel regional care preia fiecare staţie, vizavi de situaţia liniilor, inventariere, starea clădirilor. Este o comisie mixtă din partea regionalei, cât şi din partea celor de la RC-CF Trans.”, ne-a declarat liderul de sindicat Valentin Stănică. Potrivit acestuia, Regionala Craiova nu va prelua staţiile decât în momentul în care cei de la RC-CF Trans vor plăti şi nişte bani către regională vizavi de starea liniilor şi a instalaţiilor. Odată cu preluarea secţiei de către cei de la Craiova, este de aşteptat ca la Câmpulung să ajungă din nou „Săgeata Albastră” sau, dacă nu, măcar nişte trenuri de Doamne ajută, mai confortabile, rapide şi curate decât “traşcaretele” Regiotrans-ului. „Odată cu preluarea de către cei de la CFR, sperăm ca societatea naţională de transport SNTFC să introducă trenurile pe care le-au avut înainte de a fi secţia preluată de către un particular. Atunci, nu va mai trece trenul de două ori pe zi, o să fie o circulaţie frecventă şi regulată.”, ne-a relatat liderul de sindicat. Cât despre protestul de săptămâna trecută, acesta a precizat că salariile au fost plătite, dar RC-CF Trans Braşov mai are de achitat ultima tranşă, pe 30 a lunii în curs. 

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!