V-am prezentat, în luna noiembrie a anului trecut, cazul şoferului de maxi taxi care l-a înjurat pe unul dintre călători ca la uşa cortului pentru simplu fapt că nu i-a plăcut cum a închis uşa maşinii. Cu toate că firma de transport Savas Prodconstruct a promis că şoferul va fi concediat, pentru că societatea nu tolerează astfel de comportament, situaţia nu a stat aşa. şoferul a fost mutat pentru trei luni pe altă rută, iar, când s-a întors pe ruta Complex-Valea Mare Pravăţ, a continuat să se comporte cu pasagerii ca un huligan. Un călător a ajuns la redacţia ziarului nostru şi ne-a povestit cum a fost înjurat fără motiv de acelaşi Petre Pâslaru.
A recidivat la numai cinci luni distanţă de ultimul incident
Petre Pâslaru este din nou acuzat de către călători că are un comportament reprobabil şi se află la a doua abatere. Dacă, data trecută, i-a spus unui călător că îl bate de îi clănţăne dinţii în gură şi l-a înjurat ca la uşa cortului, acum continuă să aibă acelaşi caracter de huligan şi nu de angajat al unei firme care ar trebui să îşi respecte clienţii. După întâmplarea din noiembrie, societatea Savas Prodconstruct a trimis o adresă scrisă din partea conducerii, prin care ne-a înştiinţat că şoferul şi-a încetat activitatea la cerere şi nu mai lucrează în cadrul acestei societăţi. „Asigurăm clienţii noştri că nu vom tolera niciodată astfel de manifestări, analizându-le şi luând măsurile care se vor impune împotriva personalului de bord.”, ne-a scris directorul Brătulescu. Se pare că totul a fost un teatru jucat atât de conducere, cât şi de şoferul care şi-a cerut scuze public, spunând că regretă cele întâmplate. Petre Pâslaru conduce aceeaşi maşină şi, numai la cinci luni distanţă de incident, a răbufnit din nou. De această dată l-a înjurat pe un bărbat, pentru că şi-a aşezat sacoşa pe scaunul de lângă. În contextul în care în maşină erau doar 7-8 călători şi nu avea nimeni nevoie de locul respectiv, bărbatul nu avea nicio vină. În nicio situaţie, şoferul nu era îndreptăţit să îi arunce cuvinte jignitoare călătorului.
Bogdan Mihăilescu se întorcea acasă, în cartierul Grădişte, de la Piaţă. Făcuse cumpărăturile şi luase şi două bidoane de apă de la “Olga Bancic”. S-a urcat cu sacoşele în maşină şi asta pare că l-a deranjat enorm pe şoferul Petre Pâslaru. Iată filmul celor întâmplate povestit de călător. „Miercuri seara, în jurul orei 18.00, am plecat din Piaţă, cu maxi taxi de la această firmă. Erau puţini călători, vreo 7-8. Eu m-am dus în spate şi aveam o sacoşă cu două sticle de apă de la “Olga Bancic”, pe care am pus-o între picioare, pe podea, şi mai aveam o sacoşă pe care am pus-o pe scaunul de lângă mine. Când am ajuns aproape de Pescăreasa, a strigat la mine ceva. Nu am înţeles şi l-am întrebat dacă s-a întâmplat ceva. Atunci, a dat radioul mai încet şi mi-a zis: “Ce, nu auzi, dă sacoşa aia jos de pe scaun!” La Grădişte, când să cobor, m-a întrebat: “Aşa faci şi la ceilalţi, pui sacoşa pe scaun?!” Atunci, i-am răspuns că nu mi-a mai spus nimeni niciodată să dau sacoşa jos. Mi-a spus pe un ton poruncitor să închid uşa, înjurându-mă. I-am răspuns că i-am vorbit foarte frumos întotdeauna, dar el a continuat să mă înjure. Am rămas fără cuvinte câteva secunde şi i-am închis uşa uşor.”, ne-a relatat Bogdan Mihăilescu.
Se comportă cu pasagerii de parcă le face un favor că îi ia în maşină
Bogdan Mihăilescu ne-a relatat că face naveta cu maşinile acestei firme încă de la început, dar niciodată nu a avut vreun incident cu vreunul dintre şoferi. Nici nu a văzut vreodată ca un şofer să se comporte în această manieră cu călătorii. Despre Petre Pâslaru spune că are un caracter de huligan, în niciun caz de angajat al unei firme care trebuie să îşi respecte clienţii. „Dacă îi răspundeam şi apelam şi eu la înjurături, poate că degenera, dar mai bine am lăsat de la mine. Oricum, de când s-a reîntors pe această rută, are o privire de om bolnav psihic. Este cătrănit, caută tot timpul ceartă şi nici nu răspunde la salut. Mai mult, se comportă cu călătorii de parcă le face o favoare că îi ia în maşină.”, a conchis călătorul înjurat ca la mahala.
Am luat din nou legătura cu reprezentanţi ai conducerii firmei, care s-au arătat surprinşi de cele întâmplate, ştiind că aceeaşi poveste a mai avut loc o dată. Au crezut că şoferul şi-a învăţat lecţia, dar cele întâmplate arată că nu este aşa. „Nu am habar despre vreun nou incident. Nu îmi vine să cred că este vorba despre acelaşi şofer, mai ales după episodul de atunci. Aşa cum i-am desfăcut contractul de muncă o dată, mai pot să îl desfac încă o dată. Îmi pare rău pentru ce s-a întâmplat şi îmi cer eu scuze pentru călătorul respectiv.”, ne-a declarat Dan Stuparu, reprezentant al firmei de transport. Conducerea societăţii a luat legătura cu şoferul acuzat de indisciplină, iar acesta a ajuns la redacţia ziarului. Nu a vrut să recunoască incidentul şi a dat vina pe cineva care doreşte să îi facă rău lui sau firmei, lăsând impresia că ar fi vorba de o conspiraţie. „Nu îmi aduc aminte despre acest incident. Mai ales că am avut acea problemă. Atunci am fost vinovat, mi-am recunoscut vina şi am plătit pentru gestul meu. Am rămas trei luni fără serviciu. Acum nu am avut nicio discuţie. De data trecută am zis că nu este maşina mea şi am lăsat pe toată lumea să trântească uşa, nu m-am mai enervat pe ei. Au văzut articolul trecut, cu domnul Brătucu, la toată lumea i se pare că nu mai răspund la salut şi vin la ziar să facă sesizare. Poate că am vorbit mai răstit, dar nu l-am înjurat. Adevărul este că sunt mai rece, mai sobru la volan, nu stau să râd cu toată lumea. Nu se poate să vină toată lumea să mă ia la bocanci, să îmi pună cuvinte în gură. La ora la care spune dânsul nici nu sunt călători.”, ne-a declarat şoferul Petre Pâslaru.
La puţin timp după ce a stat de vorbă cu noi, am primit un apel de la Bogdan Mihăilescu, prin care am fost informaţi că agresorul şi-a cerut scuze pentru cele întâmplate. Faptul că a ajuns atât de repede la el şi şi-a cerut scuze demonstrează atât vinovăţia acestuia şi faptul că îl cunoştea pe cel căruia i-a adus injurii. Nu poţi să îţi ceri scuze pentru ceva ce nu ai făcut. Rămâne de văzut dacă firma de transport va lua măsuri sau nu împotriva angajatului.