Programul „Anghel Saligny”, prin care localităţile şi-au pus la punct străzile, podurile, reţelele de apă, canalizare şi gaz, a fost fructificat şi de către administraţia publică de la Godeni, pentru infrastructura rutieră. Astăzi, 26 iunie 2025, am mers la Godeni, în satul Coteşti mai exact, unde este dislocată echipa constructorului din Curtea de Argeş, care onorează un contract de anvergură din punct de vedere al costurilor şi intervenţiilor din teren. Investiţia cuprinde 35 de căi de acces de pe cuprinsul celor patru sate ale localităţii, distribuite astfel: şase drumuri în satul Malu, şase drumuri în satul Godeni, douăsprezece drumuri în satul Coteşti şi unsprezece drumuri în satul Capu Piscului.
- Valoarea iniţială, de 11,4 milioane de lei, a fost suplimentată cu încă 4 milioane de lei
„Suntem într-un program investiţional, consider eu, nu foarte bun, dar e bun, lucrăm pentru cetăţeni. În primul rând, avem un program de reabilitare şi modernizare a drumurilor din comună prin programul „Anghel Saligny”. L-am avut, am întrerupt, am reuşit să luăm bani în continuare, prin toate actualizările de preţuri, şi actualmente lucrăm în satul Coteşti. Am terminat ieri (n.r. miercuri, 25 iunie 2025) ultimul metru de asfaltare, stratul doi, şi lucrăm acum pentru a finaliza şanţurile betonate. A fost un program mare, de 114 miliarde lei vechi, la care, prin actualizări, am mai luat acum 40 de miliarde lei vechi.”, a precizat primarul Ion Pădureanu despre cea mai consistentă realizare a Primăriei Godeni.
Nu va fi singulară, căci în cadrul şedinţei Consiliului Local desfăşurată miercuri seară a fost aprobată lista arterelor rămase nemodernizate, plus un pod la Capu Piscului. Etapa următoare după votul forului deliberativ va fi activitatea de proiectare. „Va fi un proiect bun.”, este convins şeful Executivului, care intenţionează să acceseze o finanţare similară celei care l-a ajutat să rezolve o bună parte din drumurile locale din comună. După ce vor fi asfaltate şi acestea, în varianta optimistă a obţinerii finanţării -, se poate spune că administraţia publică locală a onorat sarcina reabilitării străzilor, a căror responsabilitate intră în sarcina Primăriei. Ce ţine de judeţ… e altă poveste amară pentru cetăţeni.
- Constructorul este o firmă din Curtea de Argeş, desemnată câştigătoare a lucrării în decembrie 2018
Vom realiza în continuare un istoric al investiţiei de lungă durată, la nivel de formalităţi birocratice, care are constructorul desemnat încă de la sfârşitul anului 2018, an în care autorităţile locale se bizuiau pe un sprijin financiar de la Ministerul Dezvoltării Regionale, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală. Vestitul P.N.D.L., care a scos din noroi localităţile ai căror edili au exploatat în favoarea lor această oportunitate de finanţare. La Godeni, şansa de reabilitare a infrastructurii stradale a fost Programul „Anghel Saligny”, pentru accesarea căruia administraţia musceleană s-a pregătit în cursul anului 2021.
A fost nevoie, în primul rând, de actualizarea costurilor, faţă de cifrele rezultate din licitaţia ţinută în intervalul octombrie – decembrie 2018, la finele căreia a fost desemnat executantului lucrării de „Îmbunătăţire a infrastructurii de drumuri locale în comuna Godeni”. Pe 17 decembrie 2018, contractul a fost câştigat de CG Construcţii Drumuri Curtea de Argeş SRL, cu o ofertă de 8.671.463,30 lei. Şi-au dorit contractul şi omul de afaceri George Răuţoiu, participant la licitaţia de acum şapte ani cu firma Conteh Barengott, din Târgovişte, şi o societate din Piteşti, RPM Construcţii Drumuri SRL. Din totalul investiţiei, de 10.348.519,20 lei, construcţiile şi montajul presupuneau costuri de 8.911.727,47 lei.
Trei ani mai târziu, cheltuielile au fost aşezate pe preţurile majorate, prin efectul scumpirilor intervenite în acest răgaz. În luna septembrie a anului 2021, valorile în care se încadra proiectul de drumuri al Godeniului arăta astfel: 11.468.997,396 lei, din care bugetul central se angaja să suporte 10.911.263,188 lei, iar bugetul local cofinanţa 557.734,209 lei. După cum puncta în declaraţia sa primarul Ion Pădureanu, valoarea totală a fost completată cu alte 4 milioane de lei, necesare a suplimenta suma valabilă în urmă cu patru ani.
- Cele 35 de tronsoane reabilitate cu fonduri din programul „Anghel Saligny”
Potrivit documentaţiei de proiectare întocmită de G&M Road Building Engineering SRL, cu sediul în Piteşti şi punct de lucru la Curtea de Argeş, lungimea totală de 9.625 metri acoperă toate cele patru sate ale localităţii.
Din satul Malu au fost incluse în investiţia despre care relatăm străzile: Toaca – 345 metri, Principală – 419 metri, Monumentului – 280 metri, Puţuri – 228 metri, Poieniţa – 105 metri, Cruciuliţa – 180 metri. În total, 1.557 metri.
Din satul Godeni, străzile: Valea Sucetului – 446 metri, Mănuleşti – 272 metri, Colnici – 253 metri, Cârsteşti – 109 metri, Popeşti – 336 metri, Locotenent Aurel State – 196 metri. În total, 1.612 metri.
Din satul Coteşti, străzile: Bisericii – 70 metri, Ciocoieşti – 275 metri, Valea Pătrăşcanilor – 410 metri, Herţea – 275 metri, Dispensar – 200 metri, Bogdan – 381 metri, Valea Varniţii – 112 metri, Dorcioman – 192 metri, Grozăveşti – 137 metri, Minei – 90 metri, Tomeşti – 185 metri, Poduri – 165 metri. În total, 2.492 metri.
Din satul Capu Piscului, străzile: Miriţeşti – 649 metri, Poştei – 463 metri, Negoieşti – 570 metri, Bârzan – 230 metri, Mârţani – 510 metri, Enache – 354 metri, Pielmuşi Ax 1 – 154 metri, Pielmuşi Ax 1 – 46 metri, Ciolpăneşti – 316 metri, Niculeşti – 310 metri, Valea lui Ilie – 362 metri. În total, 3.964 metri.
- Se pregăteşte un proiect cu 36 de străzi şi uliţe
Al doilea proiect important de drumuri, aflat în pregătire, cuprinde 36 de căi de acces: strada Sub Podeac – 322 metri, strada Fintoiu – 226,50 metri, strada Lazi – 122 metri, ramificaţia străzii Principale (uliţa Aldea) – 73 metri, strada Manuleşti, prelungire până la Gospodăria de Apă – 257 metri, ramificaţia străzii Valea Sucetului (uliţa Drăghici) – 64,50 metri, ramificaţia străzii Valea Sucetului (uliţa Şandru) – 118 metri, ramificaţia străzii Valea Sucetului (uliţa Chilău) – 35 metri, ramificaţia străzii Valea Sucetului (uliţa Costea) – 74 metri, ramificaţia străzii Tuţuleşti (uliţa Becheanu) – 116 metri, ramificaţia străzii Tuţuleşti (uliţa Pârlici) – 98,50 metri, ramificaţia străzii Tuţuleşti (uliţa Pătru) – 88,50 metri, ramificaţia străzii Tuţuleşti (intrare blocuri) – 53 metri, porţiunea neasfaltată până la Cânepişte – 212,50 metri, strada Proculeşti, porţiunea neasfaltată până la David – 707 metri, strada Valea Muestri – 60 metri, uliţa Palaghiu – 119 metri, uliţa Negoieşti – 84 metri, uliţa State – 46,50 metri, uliţa Voican – 34 metri, uliţa Brâncoveanu – 38 metri, ramificaţia străzii Bogdani (uliţa Tudora) – 66 metri, uliţa Vintileşti – 105 metri, ramificaţia străzii Valea Pătrăşcanilor (uliţa Ungureanu) – 60 metri, uliţa Flanja – 139 metri, uliţa Olteanu – 55 metri, ramificaţia străzii Romaneşti (uliţa Pielmuşeşti) – 111 metri, DC 10, de la DJ 732C la strada Negoieşti – 235 metri, ramificaţia străzii Bisericii (uliţa Bara) – 54 metri, ramificaţia străzii Principale (uliţa Valea Morii) – 114 metri, ramificaţia străzii Bogdani (uliţa Voican) – 58 metri, ramificaţia străzii Bogdani (uliţa Gosav) – 41 metri, ramificaţia străzii Mitriţeşti (uliţa Dorcioman) – 42 metri, ramificaţia străzii Popeşti (uliţa Puchici) – 110 metri, ramificaţia străzii Popeşti (uliţa Berevoescu) – 100 metri, uliţa Dorcea – 106 metri.
„Modernizare de drumuri locale în comuna Godeni, judeţul Argeş”, titulatura investiţiei, intră în etapa de proiectare.