- Şoferul neglijent a vorbit la telefon, a fumat, a lovit un cap de pod, fiind aproape să răstoarne maşina
De la 1 iunie 2025, în judeţul Argeş se aplică noul program de transport de persoane prin curse regulate, cu valabilitate până în 2032. În teorie, este vorba despre un sistem actualizat, construit „în baza unui studiu de trafic realizat de Institutul de Cercetări în Transporturi – INCERTRANS”, după cum transmite Consiliul Judeţean Argeş. Noul program ar reflecta, în mod ideal, realităţile din teren, cu fluxuri de pasageri studiate şi trasee alese cu discernământ. În practică, însă, pentru unii dintre călători, transportul public judeţean rămâne o loterie cu miză ridicată. Nu e vorba doar despre întârzieri, staţii nerespectate sau lipsa aerului condiţionat. Uneori, pasagerii ajung să se întrebe dacă vor coborî întregi din microbuzele care ar trebui să-i ducă în siguranţă de la punctul A la punctul B.
O călătoare, care se afla într-un mijloc de transport ce efectua o cursă pe ruta Piteşti-Câmpulung, a relatat un incident care, într-un context normal, ar fi trebuit să ducă la suspendarea imediată a şoferului. Potrivit mărturiei sale, conducătorul auto a manifestat o neglijenţă greu de trecut cu vederea, încălcând mai multe reguli de circulaţie, iar consecinţele nu s-au lăsat aşteptate. În două rânduri, vehiculul a fost avariat, iar pasagerii au fost zdravăn zguduiţi de impact. Desigur, nu se pune problema ca şoferul să fi considerat neapărat că transportă persoane, mai ales când indiferenţa lui a fost la volan.
- Firmele din Târgovişte, Bucureşti şi Ploieşti împart peste 50 de milioane de lei pentru transportul din Muscel
În zona Muscel, odată cu noul program, au fost scoase la licitaţie două loturi de trasee, toate cu plecare şi revenire din/la Câmpulung, astfel:
- Lotul 1 – 10 trasee: Câmpulung – Rucăr – Dâmbovicioara; Câmpulung – Rucăr – Săticu de Sus; Câmpulung – Lereşti – Pojorâta; Câmpulung – Albeştii de Muscel – Cândeşti; Câmpulung – Hulubeşti – Bughea de Jos; Câmpulung – Bughea de Sus – Bughea Băi; Câmpulung – Valea Mare Pravăţ – Vultureşti; Câmpulung – Cetăţeni – Lăicăi; Câmpulung – Stoeneşti – Slobozia; Câmpulung – Mioarele – Coceneşti.
- Lotul 2 – 8 trasee: Câmpulung -Stâlpeni – Piteşti Autogara Astra; Câmpulung – Capu Piscului; Câmpulung – Godeni – Malu; Câmpulung – Poienarii de Muscel – Jugur; Câmpulung – Drăghici; Câmpulung – Bălileşti – Băjeşti; Câmpulung – Aninoasa – Stâlpeni; Câmpulung – Berevoeşti – Vlădeştii de Jos.
Cele două loturi scoase la licitaţie au fost câştigate de aceeaşi asociere formată din Grup Atyc SRL, din Târgovişte, Girueta Tur SRL, tot din Târgovişte, C&I Grup Internaţional, din Bucureşti, şi Dan Sepsi, din Ploieşti. Lotul 1 a fost adjudecat la valoarea de 21.853.220,80 lei, iar Lotul 2 a fost atribuit la suma de 28.926.933,43 lei. În total, peste 50 de milioane de lei pentru un serviciu care, cel puţin în unele cazuri, continuă să pună mai degrabă la încercare răbdarea şi siguranţa călătorilor decât să le ofere o alternativă civilizată de transport.
- „Zdruncinătura a fost foarte puternică şi era să se răstoarne”
Printre pasagerii care au trăit pe propria piele haosul din transportul public interurban se numără o tânără care, în data de 12 iunie 2025, a parcurs traseul Piteşti-Câmpulung cu un maxi-taxi condus de un şofer al cărui nivel de profesionalism s-a dovedit, din păcate, în ton cu preţul biletului. A pornit din autogara „Târgul din Vale”, la ora 19.30, sperând să ajungă în siguranţă la destinaţie. A ajuns, dar întreagă mai degrabă din noroc decât din priceperea şoferului.
Călătoria a început cu un avertisment vizual: „Şoferul de maxi-taxi, un om în vârstă, cu figură de alcoolic cronic, a vorbit la telefon aproape tot drumul (la cască) şi a fumat încontinuu.”, a relatat pasagera în plângerea transmisă Poliţiei Câmpulung. Totuşi, este un gest familiar pentru cei obişnuiţi cu transportul de navetişti, unde regulamentul şi bunul simţ sunt deseori lăsate la discreţia toanelor celui de la volan.
Comportamentul haotic nu s-a limitat la gesturi iritante. Încă din Piteşti, pe strada Gheorghe Şincai, şoferul s-a încadrat greşit pentru a face dreapta spre Bazinul Olimpic şi a lovit bordura trotuarului. Putea fi o simplă neatenţie, însă a urmat un episod şi mai periculos la Valea Popii – Mihăeşti, unde, din cauza barierei coborâte şi a coloanei de maşini, conducătorul auto a ales să ocolească pe străduţe lăturalnice. La revenirea în DN 73, din nou a greşit încadrarea şi a lovit un cap de pod cu roata din dreapta spate. De această dată, impactul a fost unul serios. „Zdruncinătura a fost foarte puternică şi era să se răstoarne. Menţionez că toţi călătorii s-au lovit, eu şi încă doi băieţi mai eram în maşină la acel moment, restul coborâseră mai devreme. După acest moment, şoferul a continuat cursa. Menţionez că impactul a avut loc în momentul în care a accelerat să facă dreapta către DN 73, revenind din drumul secundar.”, a scris călătoarea, afectată de cele întâmplate.
Ajunsă la Câmpulung, în staţia de la Colegiul „Dinicu Golescu”, la ora 20.40, a fotografiat avaria de la roată, dovadă care însoţeşte sesizarea. Din plângerea transmisă Poliţiei, reiese că nu a fost vorba despre o simplă nemulţumire, ci despre o solicitare serioasă: să se efectueze cercetări şi să se dispună măsuri în consecinţă.
Robert Adrian ȘTEFAN