După contractările de documentaţii, pe care primarii le întreprind în această perioadă, cetăţenii pot afla ce lucrări se pregătesc în localităţile lor. Agenda investiţională conţine asfaltări de drumuri, înfiinţare ori extinderi ale reţelelor de gaz, construcţia de poduri, modernizarea iluminatului public, dotarea serviciilor de pompieri cu utilaje, locuri de joacă. Iată câteva dintre achiziţiile directe ale acestei primăveri, din care reies intenţiile de lucru ale unora dintre edilii musceleni aflaţi momentan în etapa de consultanţă pentru depunerea cererilor de finanţare ori pentru organizarea licitaţiilor, iar cei mai avansaţi, la cea de proiectare.
RUCĂR
Rucăr se numără printre comunele muscelene care au programate investiții în parcuri publice. În acest sens, pe 15 și 16 aprilie 2025, primarul Ion Pârnuță a bifat două achiziții directe prin intermediul platformei SEAP, destinată contractărilor de lucrări, servicii și dotări întreprinse de instituțiile bugetare. Prima, în valoare de 18.088 lei, a avut ca obiect un pachet de echipamente proprii unui loc de joacă: un tobogan, un balansoar, un leagăn cu două locuri şi trei mese de șah. Furnizorul este o firmă din Slatina, Preda Gold Construct SRL, care va livra Primăriei Rucăr și 15 băncuțe stradale și tot atâtea coșuri de gunoi. La un cost de 714 lei bucata, prețul total al băncilor se ridică la 10.710 lei, iar al coșurilor de gunoi – 357 lei bucata -, la 5.355 lei.
VALEA MARE PRAVĂŢ
Localitatea parteneră a Câmpulungului în proiectul transportului ecologic cu autobuze și microbuze electrice continuă investițiile în infrastructura necesară acestei activități la care s-au angajat a o desfășura în comun, prin intermediul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Trans Muscel”. Valea Mare Pravăț este cu un pas înaintea municipiului în materia pregătirii logisticii necesare transportului public în comun, care prevede stații de așteptare și stații de încărcare a vehiculelor electrice pe teritoriul ambelor localități. Autobuzele și microbuzele vor fi cumpărate de municipalitate, cu fonduri PNRR.
Pe 17 aprilie 2025, autoritățile locale de la Valea Mare Pravăț au contractat serviciile de dirigenție de șantier pentru execuția platformelor împrejmuite ale stațiilor de încărcare rapidă și stațiilor de așteptare. Lucrările vor fi supravegheate de firma Roșu Consult Building SRL, din Pitești, ale cărei prestații vor fi remunerate cu 4.760 lei.
Amenajarea acestor platforme va fi realizată de constructorul Elvamar Struktur SRL, din Câmpulung, la prețul de 681.545,28 lei. Contractul a fost încredințat direct societății din municipiu pe 16 aprilie 2025.
MIHĂEŞTI
Primărița Andreea Iuliana Crîmpiță Matei a achiziționat pentru Serviciul de Pompieri Voluntari al comunei o autoutilitară Iveco Daily 35C18H F35C. Potrivit informațiilor publicate pe portalul Sistemului Electronic de Achiziții Publice, caracteristicile tehnice sunt următoarele: masa maximă admisă – 3,5 tone; ampatament – 3.450 mm; motorizare – 3 litri / 176 CP; norma de poluare – Euro VI_E; transmisie manuală, cutie de viteze 6+1 trepte; punte spate cu roți duble (jumelate); suspensie ranforsată; anvelope 195/75R16; roată de rezervă cu suport sub șasiu; scut metalic sub radiator; rezervor de motorină – 63 litri; cabină – 2+1 locuri; aer condiționat; airbag șofer; geamuri / oglinzi electrice; coloana volanului reglabilă bidirecțional; sistem ESP; culoare alb; bena basculabilă trilaterală, dimensiuni 3650 x 2200 x 400 mm; un set (6 bucăți) de anvelope de iarnă. Serviciile de mentenanță sunt incluse pentru trei ani sau 120.000 km.
Autovehiculul este achiziționat prin proiectul „Dotarea Compartimentului Situații de Urgență, Protecția Mediului cu autoutilitară”, cu fonduri acordate de Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale. Prețul autoutilitarei cumpărate pe 10 aprilie 2025, de la Iveco Truck Services SRL, din Ilfov, este 273.105 lei.
BĂLILEŞTI
Primarul Cătălin Victor Turturică are pe agenda de investiții construirea unui pod peste Râul Bratia, între satele Ulita-Poienița și recalibrarea drumului asfaltat cu două benzi Poienița-Ulita-Vlădești. Pe 1 aprilie 2025, șeful Executivului comunei Bălilești și-a asigurat serviciile de proiectare, la prețul de 154.700 lei. Firma care va întocmi D.A.L.I. – documentația de avizare a lucrărilor de intervenții este Tehnic Innovation Construct SRL, din Curtea de Argeș. Potrivit anunțului publicat în SEAP, prestațiile proiectantului constau în: elaborarea D.A.L.I., a documentației pentru avize și acorduri (inclusiv aviz de gospodărire a apelor emis de Apele Române); realizarea studiului topografic, a studiului geotehnic; expertizare / realizare expertiză tehnică.
BĂLILEŞTI
De la o societate din Pitești, Dutch Truck Services SRL, autoritățile de la Bălilești au cumpărat, pe 31 martie 2025, un autoșasiu dotat cu benă basculabilă pentru S.V.S.U. Bălilești, prin proiectul „Dotarea Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență cu utilaje în comuna Bălilești, județul Argeș”, conform contractului de finanțare pentru acordarea ajutorului financiar nerambursabil în condițiile Programului Național pentru Dezvoltare Rurală.
Condițiile impuse de autoritatea contractantă: autoșasiul dotat cu benă basculabilă trebuie să fie nou; garanție – minim 12 luni; termen de livrare – maxim 30 zile de la ordinul de livrare, acesta fiind condiționat de avizarea de către finanțator – AFIR, prin OJFIR a achiziției/contractului de furnizare. Furnizorul trebuie să asigure livrarea, mentenanța și service-ul pe perioada de garanție. Piesele de schimb trebuie asigurate din stocul furnizorului pe perioada de garanție. Prețul autovehiculului este de 275.844,83 lei.
BĂLILEŞTI
Pe 3 martie 2025, Primăria a încheiat direct două contracte legate de investiția „Înființarea sistemului de distribuție a gazelor naturale în comuna Bălilești”. 14.994 lei a fost prețul serviciilor de coordonare SSM a șantierului, control săptămânal și raport lunar, registru de coordonare pentru obiectivul precizat, iar 833 lei, cel al serviciilor de elaborare PG SSM. Prestațiile respective vor fi asigurate de o societate din Pitești, Dravoni Best Consult SRL.
DAVIDEŞTI
Și primarul Constantin Alin Văduva a accesat fonduri prin AFIR – Agenția de Finanțare a Investițiilor Rurale pentru dotarea Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență al comunei cu un utilaj. Este vorba despre un buldoexcavator, pentru cumpărarea căruia a fost contractat un consultant, care să ajute Primăria să organizeze procedura de achiziție publică. Firma Gravas Consultanță în Achiziții SRL, din Craiova, va presta pentru Primăria Davidești serviciile contractate direct pe 27 martie 2025, la prețul de 17.255 lei. Prestațiile includ: întocmirea documentațiilor de atribuire, evaluarea tehnică și financiară, puncte de vedere la eventualele contestații depuse la CNSC și instanțe.
DAVIDEŞTI
Primăria Davidești are nevoie de consultanță și proiectare și pentru investiția în modernizarea iluminatului public. Ambele servicii au fost contractate direct la sfârșitul lunii februarie, la prețul de 47.600 lei. Consultantul 26 Ducks NSD SRL, din Pitești, se va ocupa de: analiza eligibilității, consultanţa pentru întocmirea și depunerea cererii de finanțare, răspuns la solicitările de clarificări; depunerea oricăror alte documente solicitate de finanțator, în etapa de evaluare și de contractare, întocmirea și depunerea rapoartelor de progres, a actelor adiționale și a oricăror alte documente solicitate de finanțator; depunerea cererii de avans, a cererilor de plată / rambursare, în etapa de implementare a proiectului „Creșterea eficienței energetice a infrastructurii de iluminat public în comuna Davidești”, sesiunea 2025.
53.550 lei este costul întocmirii documentației tehnice în vederea obținerii finanțării prin programul Administrației Fondului de Mediu pentru investiția punctată mai înainte. Proiectarea constă în studiu de fezabilitate sau D.A.L.I., inclusiv un audit al sistemului de iluminat public, audit energetic, proiect tehnic, documentație tehnică pentru obținerea autorizației de construire și asistența tehnică pe perioada implementării investiției propuse.
BEREVOEŞTI
16 aprilie 2025 este data unei achiziții directe prin intermediul căreia primarul Ionel Mazilu a contractat executantul unei lucrări de reabilitare a clădirii Primăriei. Firma Alvin Construct SRL, din Pitești, remunerată cu 52.003 lei, va pune în operă următoarele intervenții: demontarea parchetului laminat – 73 mp, reparații glet ale pereților – 11 mp, zugrăveli lavabile ale pereților și tavanelor – 670 mp, montarea parchetului laminat pentru trafic greu – 37 mp, montarea plintei PVC – 69 ml, reparații în jurul tocurilor – 127 ml, montarea glafului PVC – 13 ml, montarea colțarului de aluminiu la pragurile ușilor 20x20mm – 3 ml, demontarea gresiei – 4 mp, glet la pereți și tavane 3 straturi – 18 mp, montarea gresiei – 40 mp, demontarea și montarea unui calorifer, turnarea treptei din beton la intrarea în Primărie – 2 mp.
BEREVOEŞTI
O lucrare care se pregătește la Berevoești este consolidarea drumului la Biserica Valea Satului, pe o porțiune de 46 de metri. Înainte de a se trece la treabă, pe 9 aprilie 2025, a fost contractat autorul proiectului tehnic: firma Infranova SRL, din Costești, care va lucra documentația necesară la prețul de 21.622,30 lei.
BEREVOEŞTI
Și această localitate musceleană are în programul investițional un proiect de creștere a eficienței energetice a sistemului de iluminat prin reabilitare/extindere, pentru realizarea căruia, pe 17 martie 2025, a apelat la servicii de consultanţă în vederea depunerii unei cereri de finanţare. 53.550 lei este cheltuiala angajată de Primărie pentru prestaţiile firmei Connect Consult SRL, din Piteşti, constând în: verificarea conformității documentației din punct de vedere al legislaţiei în vigoare şi al prevederilor Ghidului Solicitantului; elaborarea și depunerea cererii de finanțare, inclusiv asistență pe parcursul evaluării ei, în cazul primirii de solicitări de clarificări și în perioada de pre-contractare; verificarea documentelor-anexă la cererea de finanțare întocmite de beneficiar și exprimarea punctului de vedere privind conformitatea acestora; asistarea beneficiarului la încărcarea în aplicație a documentației de finanțare.
Cu Green Building Structure SRL, din Teiu, autorităţile de la Berevoeşti vor colabora pentru proiectare şi asistenţă tehnică în vederea finanţării prin Programul privind creşterea eficienţei energetice a infrastructurii de iluminat public de către Administraţia Fondului de Mediu. Contractarea proiectantului s-a realizat pe 17 martie 2025, la preţul de 53.550 lei, care va acoperi elaborarea auditului energetic, a D.A.L.I. – documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii, a proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie.
VLĂDEŞTI
Reţeaua de distribuţie a gazului natural este unul dintre obiectivele administraţiei publice locale de la Vlădeşti. Primarul Leonard Şerban a contractat, pe 16 aprilie 2025, serviciile de consultanţă în management până la semnarea contractului de finanţare prin Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny”. Consultantul din Brăila, PFA Căluian Gheorghe Cristian Valentin Persoană Fizică Autorizată, remunerat cu 202.300 lei, va oferi autorităţilor locale sprijin pentru operarea în platforma electronică „Anghel Saligny”; asistenţă la depunerea tuturor documentelor solicitate; asistenţă la elaborarea hotărârilor de Consiliu Local şi a devizelor şi indicatorilor tehnico-economici; organizarea şi derularea procedurii de concesiune pentru desemnarea concesionarului care va opera sistemul de distribuţie a gazelor naturale; organizarea şi derularea procedurii de achiziţie pentru proiectarea şi execuţia sistemului de distribuţie a gazelor naturale; asistenţă la semnarea contractului de proiectare şi execuţie; asistenţă la emiterea şi depunerea în platforma „Anghel Saligny” a tuturor avizelor şi autorizaţiilor necesare la semnarea contractului de finanţare; consultanţă la elaborarea răspunsurilor de clarificări solicitate pe toată perioada de contractare.
VLĂDEŞTI
4 aprilie 2025 este data achiziţiei directe realizate în favoarea Asociaţiei Judeţene a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi Argeş, pentru servicii de prevenire şi combatere a atacurilor exemplarelor de urs brun. Pentru suma de 1.190 lei, lunar, AJVPS Argeş va presta servicii de permanenţă/intervenţie imediată în cazul unor incidente cauzate de sălbăticiuni.
COŞEŞTI
Din cele două achiziţii efectuate de Primăria Coşeşti la începutul lunii aprilie, locuitorii comunei pot afla ce planuri de reparaţii stradale au autorităţile locale. Pe 7 aprilie 2025, primarul Nicolae Pană a comandat, prin intermediul SEAP, serviciul de verificare a proiectului tehnic pentru lucrările de asfaltare a străzii Dădăii, în satul Leiceşti, şi a străzii Valea Popilor, în satul Păcioiu. Opţiunea autorităţii contractante a fost în favoarea ofertei în sumă de 4.760 lei a firmei Rami Mondovia Construct SRL, din Giurgiu.
Pentru aceleaşi căi de acces, pe 8 aprilie 2025, au fost contractate serviciile de proiectare la faza de proiect tehnic, pe care le va furniza compania Romarg Proiect Center SRL, la preţul de 57.120 lei.