Anul trecut, în luna septembrie, primarul comunei Bughea de Sus, Nicolae Tarbă, a semnat, la Ministerul Dezvoltării, contractul cu finanţare prin Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny” pentru modernizarea unor străzi de interes local şi străzi comunale, cu o lungime totală de aproximativ 8,1 kilometri. În proiectul cu o valoare de aproximativ 18 milioane de lei este cuprins şi un pod, care va fi construit peste pârâul Bughea, între cele două segmente ale străzii Poligonului.
Strada Poligonului, din partea de nord a comunei, este despărţită de pârâul Bughea. În acel punct, localnicii au construit un pod improvizat, pentru a putea trece cu maşinile către locuinţe. Totuşi, podul nu poate susţine vehicule de mare tonaj, iar în cazul în care este nevoie de intervenţia autorităţilor, cu autospeciale, accesul este dificil. Astfel, podul care va fi construit peste pârâu va putea susţine vehicule de gabarit mare, precum şi utilaje de 15-20 de tone.
Până la acest moment, execuţia s-a concentrat pe asfaltarea străzilor cuprinse în proiect, fiind acoperite peste jumătate dintre acestea. Atât pe Valea Siliştii, cât şi pe strada Izvoarelor şi pe cele două segmente ale străzii Poligonului sunt de executat gabioane. Construirea podului dintre cele două segmente, pe Valea Bughii, va dura mult şi bine, deoarece, în afara gabioanelor, structura lui necesită trei-patru luni doar să se matureze cimentul. Suntem în luna septembrie şi echipele firmei constructorului Răuţoiu nu s-au apucat de treabă la amenajarea podului. Comportament care nu ne surprinde. Vă amintiţi cât timp au suportat şoferii traficul de coşmar pe Şoseaua Naţională, unde Răuţoiu a întârziat nepermis de mult construcţia podului.