Aceiaşi constructori, care şi-au disputat până acum lucrările de la Câmpulung, se întrec la două licitaţii aflate în derulare, în comuna Valea Mare Pravăţ. Primarul Petre Ionel Boncoi plănuieşte să construiască două poduri în satul Gura Pravăţ, totalul celor două contracte cifrându-se la 2,7 milioane de lei. Căile de acces peste pârâul care străbate aşezarea vor fi edificate în punctele Bălăşoiu şi Fieraru, după cum aflăm din invitaţiile de participare adresate executanţilor interesaţi de oferta de lucru din localitatea musceleană. Au accesat procedura până la data limită de înscriere, 29 mai 2023, firmele Group Concif şi Florimar Construct Total, rămânând de văzut dacă una dintre ele le va câştiga pe amândouă sau îşi vor împărţi podurile. Diferenţa valorică între lucrări este de 342.140 lei, fiind un pic mai scumpă amenajarea din punctul Bălăşoiu. Criteriul de atribuire a contractelor îl constituie preţul cel mai mic, condiţie care avantajează firmele familiei Răuţoiu care, până acum, cel puţin în cazul Câmpulungului, au manifestat o disponibilitate păguboasă pentru autoritatea contractantă de a lăsa la preţ. De ce spunem păguboasă? Pentru că lucrările lor s-au scumpit destul pe parcursul execuţiei, care a durat mult şi foarte mult în cazul tuturor investiţiilor ajunse pe mâna lor.
Aceleaşi firme s-au înscris la licitaţiile pentru cele două poduri: Group Concif şi Florimar
Ambele contracte au fost scoase la licitaţie în aceeaşi zi, 4 mai 2023, cu termen limită de depunere a ofertelor stabilit pentru data de 29 mai 2023. Obiectul contractelor este acelaşi: prestarea serviciilor de proiectare şi execuţia lucrărilor la obiectivul de investiţii Pod Gura Pravăţ, punctul Bălăşoiu, respectiv Pod Gura Pravăţ, punctul Fieraru Constantin. „Executantul se obligă să elaboreze proiectul tehnic, să-l predea şi să asigure asistenţa tehnică din partea proiectantului, să execute, să finalizeze lucrările şi să remedieze orice defecte rezultate în urma executării contractului.”, este cerinţa autorităţii contractante.
În faza I, vor fi întocmite şi predate proiectul tehnic + detaliile de execuţie + caietele de sarcini, iar în faza a II-a va avea loc execuţia lucrărilor, etapă care include asistenţa tehnică din partea proiectantului pe toată durata derulării şantierului, inclusiv participarea la fazele incluse în programul de control al lucrărilor şi ori de câte ori se impune.
Podul din punctul Bălăşoiu este estimat la valoarea de 1.513.994,26 lei, iar cel din punctul Fieraru Constantin, la 1.171.854,10 lei. În total, 2.685.848,37 lei, în situaţia adjudecării ambelor contracte de către acelaşi câştigător.
Până la data limită, Primăria Valea Mare Pravăţ a primit oferte, la ambele licitaţii, din partea aceloraşi concurenţi:
- Asocierea formată din Group Concif SRL (reprezentată de Sorinel Răuţoiu), din satul Bădeni, comuna Stoeneşti, în calitate de lider, şi Conteh Barengott SRL (reprezentantă de George Răuţoiu), din Târgovişte, ofertant;
- Asocierea formată din Florimar Construct Total SRL (reprezentată de Florea Ene), din Piteşti, în calitate de lider, şi RS Project Team SRL (reprezentată de Răzvan Ionuţ Surdu), din Piteşti, ofertant.
Proiectantul recomandă poduri din beton armat în locul celor cu tablier metalic
Pentru punctul Bălăşoiu, proiectantul, firma Civil Counseling, recomandă execuţia unui pod din beton armat, argumentele fiind „durata mică de realizare, rezistenţa mărită în timp, întreţinere periodică mai redusă faţă de varianta cu tablier metalic.” Câteva caracteristici ale lucrării: grad de seismicitate: 7; categoria de importanţă privind calitatea: B; deschiderea podului: 12 m; benzi de circulaţie: 1; lăţimea podului: 5,90 m, din care partea carosabilă: 5 m; parapet de protecţie: combinat; fundaţii directe din beton; elevaţii din beton armat; racordare la terasamente: aripi din beton armat; pereu de fund din beton; risberme din bolovani în aval şi amonte de pod; rampe de acces pe 32,4 mp asfaltate, inclusiv placa de racordare din beton; apărare de mal în aval de pod cu prefabricate din beton pe ambele maluri. Autorul studiului de fezabilitate estimează o durată de realizare de 11 luni, din care două luni, proiectarea, inclusiv înnoirea avizelor, dacă este cazul, şi nouă luni, execuţia.
Acelaşi proiectant a realizat DALI – documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru podul din punctul Fieraru Constantin. Şi în acest caz, tot un pod din beton armat propune firma de proiectare, caracteristicile fiind asemănătoare celor enumerate. Timpul de realizare, în acest caz, este mai scurt cu o lună: două luni, proiectarea şi opt luni, execuţia. „E.M.”