Serviciul de dispecerat al Poliţiei Locale va fi externalizat. Acestea sunt intenţiile primăriţei Elena Lasconi, conştientă că, după realizarea investiţiilor mari în spaţii verzi, Primăria nu-şi permite reparaţii peste reparaţii din cauza unei supravegheri defectuoase a înregistrărilor realizate cu ajutorul camerelor video. Sistemul de monitorizare video al oraşului va fi suplimentat cu 1.000 de camere în momentul în care se va deschide programul european de finanţare. Însă nu este suficient să umpli oraşul cu camere ca să dormi liniştit că bunurile publice şi private sunt în siguranţă. Filmările trebuie urmărite, situaţie în care se impune să ai un serviciu de dispecerat profesionist, lucru care lipseşte în prezent administraţiei publice. Dispeceratul există, fiind prezentat presei de către primăriţă în această primăvară, însă lipseşte profesionalismul angajaţilor cu atribuţii de urmărire a monitoarelor pentru prinderea rapidă a celor care distrug, fură, parchează neregulamentar şi alte fapte din sfera infracţională sau contravenţională.
- „Am văzut o imagine cu o maşină parcată ilegal chiar lângă poliţistul local, care n-a făcut nimic”
Anunţul externalizării serviciului de dispecerat a fost lansat de primăriţa Elena Lasconi la un post tv local, fiind o dorinţă mai veche a acesteia de a „împinge” către sectorul privat anumite acţiuni ale Primăriei în limitele permise de lege. Şefa Executivului a fost întrebată de un cetăţean, la emisiunea „Obiectiv Muscelean” de la Clar TV, „de ce nu vine seara în patrulă nici un poliţist local în parcarea stadionului?” „În fiecare noapte se bea, se droghează şi multe altele. Dimineaţa se adună în saci întregi de gunoi.”, a reclamat telespectatorul.
În opinia Elenei Lasconi, astfel de fapte sunt mai uşor de surprins cu ajutorul camerelor video decât cu o patrulă a Poliţiei Locale. „Este o idee bună să punem camere. O să-i mai trimit pe cei de la Poliţia Locală, dar cel mai sigur va fi cu camere de supraveghere. O să externalizez acest serviciu de dispecerat, pentru că nu-şi fac treaba. Am văzut o imagine cu o maşină parcată ilegal chiar lângă poliţistul local, care n-a făcut nimic.”, a relatat la emisiunea tv Elena Lasconi.
În prezent, sistemul de monitorizare video al Câmpulungului numără în jur de 160 de camere. Va fi suplimentat cu 1.000 de camere care fac obiectul unui proiect ce va fi depus pentru obţinerea unei finanţări europene. Axa de finanţare nu s-a deschis încă, însă proiectul municipalităţii este pregătit. Toate cele 160 de camere video sunt funcţionale. Când a preluat funcţia de primar, reţeaua de supraveghere video a Câmpulungului număra 127 de camere, dintre care nu funcţionau 100.
Îmbunătăţirea acestei activităţi se va produce în momentul în care o firmă privată va prelua partea de monitorizare a filmărilor. „O să externalizez serviciul de dispecerizare. Ei se uită pe camere şi îi anunţă pe poliţiştii locali. O să aibă dovada că a comunicat cu poliţistul local care trebuie să se ducă acolo.”, a mai precizat primăriţa. „E.M.”