În afara adresei prefectului Emilia Mateescu, reflectate într-o hotărâre de Consiliu Local, care taie personalul Compartimentului Fonduri Europene, de la 13 la 8, prin eliminarea a cinci posturi vacante, a mai existat un motiv de a se reveni asupra organigramei şi statului de funcţii aprobate în luna ianuarie. Succesul consilierilor locali PSD Liviu Ţâroiu, Mirabela Manea şi Ciprian Neculăescu, la Tribunalul Argeş, împotriva hotărârii de reorganizare a Poliţiei Locale, a forţat Executivul să revină asupra uneia dintre schimbările propuse. Şi anume mutarea a doi inspectori din Primărie la „Direcţia” Poliţia Locală. Reorganizarea serviciului public al Consiliului Local presupunea mult mai multe schimbări, pe care reclamanţii le-au oprit prin instanţă. O dată, prin anularea parţială a hotărârii din 28 ianuarie 2021, privitoare la organigrama şi statul de funcţii ale Primăriei. A doua oară, prin suspendarea acestei hotărâri – partea referitoare la Poliţia Locală – până la soluţionarea definitivă a cauzei, presupunând că municipalitatea va ataca la Curtea de Apel cele stabilite de Tribunalul Argeş, care le-a dat câştig de cauză politicienilor de la PSD.
Suspendarea hotărârii de reorganizare a Poliţiei Locale era executorie
Între măsurile de reorganizare a Poliţiei Locale se afla înfiinţarea unui compartiment nou: Autorizări şi Control Comercial, cu următoarea componenţă: 3 funcţii publice de poliţist local, clasa I, grad superior, care se preluau de la Compartimentele Protecţia Mediului, Activităţi Comerciale, Disciplina în Construcţii şi Afişaj Stradal – Viorela Bâlă, Auraş Ghiţă şi Emanuela Georgeta Bratu; 2 funcţii publice de inspector, clasa I, grad superior, care se preluau de la Compartimentul Autorizări şi Autorizaţii de Funcţionare – Carmen Bădulici şi Liviu Popescu.
Doar asupra acestei decizii s-a revenit la şedinţa ordinară a Consiliului Local din 29 aprilie 2021, când aleşilor municipali li s-a cerut de către Executiv să fie de acord cu adaptarea grilei de personal la cele stabilite de instanţă. Dar numai cu privire la cele două funcţii de inspector, care revin la situaţia anterioară adoptării Hotărârii nr.16 din 28 ianuarie 2021 şi anume în cadrul Direcţiei Tehnice şi Urbanism – Compartimentul Autorizări şi Autorizaţii de Funcţionare. Dispoziţia instanţei, de suspendare parţială a executării hotărârii din ianuarie, era executorie, prin urmare, autorităţile s-au conformat cerinţei de a întrerupe procesul de reorganizare a Poliţiei Locale, început cu concedierea celor 13 agenţi de pază. M.B.