După ce constructorul spaniol a reziliat contractul câştigat pentru reabilitarea DN 73 Piteşti – Câmpulung – Braşov, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a scos la licitaţie actualizarea proiectului tehnic şi detaliile de execuţie a lucrărilor care au mai rămas de executat.
Pe 9 februarie 2021, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Braşov, a lansat licitaţia pentru actualizarea proiectului tehnic, plus detaliile de execuţie pentru modernizarea DN 73 Piteşti – Câmpulung – Braşov, de la kilometrul 54+0,50, până la kilometru 128+250, adică porţiunea de 74,20 kilometri dintre Câmpulung şi Braşov.
Proiectul a fost estimat la 2.406.265,38 lei (2.022.071,75 lei fără TVA), bani care vor veni prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (P.O.I.M). Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 19 martie 2021.
Durata contractului va fi de 24 de luni, din care:
-Elaborare Expertiză tehnică: două luni de la data prevăzută în ordinul de începere;
-Elaborare Proiect Tehnic şi Execuţie (P.T.E.) şi Proiect pentru autorizarea executării lucrărilor (P.A.C.), inclusiv avizările: 5 luni;
-Obţinere Autorizaţie de Construire: o lună;
-Asistenţă Tehnică pe durata de execuţie a obiectivului: 16 luni.
Actualizarea acestui proiect pentru restul de executat este necesară în scopul finalizării lucrărilor de modernizare a DN 73. Tronsonul a fost împărţit în două loturi, de la kilometrul 54+450 Câmpulung, până la 78+300, în Podu Dâmboviţei, iar al doilea de la Podu Dâmboviţei, kilometrul 79+049, până la Braşov, kilometrul 128+250. Acestora li se adaugă şi ce mai e de făcut pe porţiunea Câmpulung-Piteşti, adică la kilometrul 40+049, podul peste Valea Pechii, de la Schitu Goleşti, iar la kilometrul 41+963, pod peste scurgere Câmpulung.
Conform anunţului de pe site-ul de licitaţii publice, criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate-preţ. Componenta financiară va avea o pondere de 40%; experienţa deţinută de către coordonatorul de proiect-10%; experienţa inginerului proiectant pentru drumuri şi a celui pentru structurii: 7%; planificarea şi gestionarea activităţilor şi corelarea acestora cu resursele mobilizate în cadrul contractului, planificarea adecvată a resurselor umane în corelare cu specificul şi complexitatea activităţilor desfăşurate în cadrul contractului şi abordarea propusă pentru implementarea contractului: 12%.
Ofertanţii trebuie să demonstreze că au prestat şi dus la bun sfârşit, în ultimii trei ani, servicii de elaborare şi/sau revizuire şi/sau actualizare şi/sau completare de Studii de Fezabilitate şi/sau Proiecte Tehnice, pentru lucrări de construcţie nouă şi/sau modernizare autostradă/drum expres/variantă ocolitoare/drum naţional, în valoare cumulată de minim 1.500.000 lei, la nivelul a minim un contract, maxim a trei contracte. Ultimii trei ani se raportează la termenul limită de depunere a ofertelor.
Modernizarea celor 103,25 kilometri din DN 73 Piteşti-Câmpulung-Braşov a fost câştigată de asocierea AZVI SA, Straco Grup SRL, Piomar Development SRL şi Tractebel Engineering SA, valoarea contractului fiind de 328.278.226,16 lei (275.864.055,60 lei fără TVA), din care 75% fonduri POIM şi 20% de la Guvernul României. Conform contractului, perioada de realizare a proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie a fost stabilită la 5,5 luni, iar execuţia lucrărilor la 28 de luni, fiind preconizată a se finaliza pe 19 septembrie 2016.
Lucrările au început în 19 mai 2014, iar la mijlocul lui 2020, firmele constructoare au cerut rezilierea contractului. Conform Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, la 30 noiembrie 2020, stadiul lucrărilor ajunsese la 49,82%.
Isabela FILIP