Perioada de iarnă calendaristică nu permite, nu neapărat din cauza vremii, căci traversăm un respiro primăvăratic, meteorologic vorbind, ci din cauza lipsei bugetului, demararea lucrărilor propuse pentru anul în curs. Dar asta nu-i împiedică pe edilii care au economii să pregătească terenul investiţiilor, mari sau mici, finanţate cu fonduri atrase sau din rezerva locală. După o lună aridă în materie de achiziţii, în ianuarie, contractele de cumpărări directe iniţiate prin SICAP lipsind cu desăvârşire, pare că se dezmorţeşte activitatea de procurare de servicii şi produse a Primăriilor muscelene. Cele mai recente comenzi lansate de edilii din zona noastră vă sunt prezentate în rândurile care urmează.
=Investiţia în reţea de gaze naturale de la Bughea de Jos, aflată, deocamdată, în procedura birocratică a parcurgerii numeroaselor etape de autorizare, a făcut încă un pas. Pe 25 ianuarie, primarul Dorel Tănăsescu a accesat oferta unei firme din Bucureşti, Megan 2002 SRL, care se va ocupa de documentaţiile necesare obţinerii avizelor şi autorizaţiilor de gospodărire a apelor. 5.950 lei este preţul serviciului de întocmire a actelor cerute pentru emiterea avizului de principiu de la Ocolul Silvic Câmpulung şi a avizului de la Garda Forestieră Ploieşti, formalităţi necesare pentru punerea în practică a investiţiei „Înfiinţarea reţelei de distribuţie a gazelor naturale în comuna Bughea de Jos”.
=Tot în apropierea Câmpulungului, într-o altă comună musceleană, continuă formalităţile impuse de implementarea investiţiei în reţea de gaze naturale. La Godeni, pe 26 ianuarie 2021, primarul Ion Pădureanu a contractat o firmă din Corbi, pentru două lucrări de cadastru. Prima necesară pentru proiectul de alimentare cu gaze naturale. A doua pentru proiectul de asfaltare de drumuri. Se vor executa cărţi funciare pentru toate străzile comunei, este cerinţa autorităţii contractante de la SC Miv Cad Solutions SRL, ale cărei servicii de întocmire a documentaţiei cadastrale pentru imobilele comunei vor fi remunerate cu 107.100 lei. Firma se ocupă cu măsurători şi documentaţii cadastrale pentru intabulare, avizate de O.C.P.I.
=Gabi Şerbănoiu, primarul de la Stâlpeni, are nevoie de îndrumare pentru a încheia corect contractele pentru cumpărături on-line, din categoria tranzacţiilor cu încredinţare directă. Pentru aceasta a apelat, poate, la cel mai căutat consultant cu care au lucrat primarii musceleni care au atras finanţări nerambursabile, SC Concret Expert Eval SRL, din Piteşti. Aceasta va oferi servicii auxiliare de consultanţă pentru achiziţii publice directe, în cadrul SEAP, şi întocmire de modele de documente, pentru autorităţile de la Stâlpeni, după cum aflăm din rezumatul achiziţiei din 2 februarie 2021. Preţul practicat de specialistul piteştean se cifrează la 4.165 lei pe lună. Pentru cele trei luni, cât este nevoie de consultanţă juridică şi administrativă în materia achiziţiilor publice, „nota de plată” se ridică la 12.495 lei.
=De servicii de consultanţă, de data aceasta, juridică, pentru litigiile în curs şi, probabil, şi viitoare ale Primăriei este nevoie şi la Hârtieşti. Primarul Cosmin Ştefan a încheiat, pe 25 ianuarie, un contract în valoare de 35.700 lei cu un cabinet de avocatură din Piteşti, I.F.N. Jugănaru Florenţa Violeta. Avocata, care a colaborat şi cu alţi edili musceleni – cazul lui Mihai Cătălin Manta, de la Albeştii de Muscel, liberal la fel ca primarul de la Hârtieşti -, va oferi autorităţilor muscelene consultanţă şi reprezentare în domeniile: contencios administrativ, fiscal, civil, muncii şi penal. Colaborarea părţilor se întinde pe durata a 12 luni.
=Trei achiziţii ne-au atras atenţia în cazul comunei Poienarii de Muscel. Prima este legată de finalizarea, până la ultimul detaliu, a lucrărilor la dispensarul cel nou al localităţii, prin transformarea unui vechi aprozar într-un spaţiu de veritabilă clinică medicală. Execuţia, derulată între 2018-2020, cu pauzele impuse de dificultăţile întâmpinate de firma din Geamăna, a costat peste 900.000 lei, bani asiguraţi de Ministerul fost al Dezvoltării, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală II. La început de an, este nevoie de înregistrarea imobilului în evidenţa Primăriei, drept pentru care primarul Ion Banzea a apelat, pe 4 februarie 2021, la o firmă din Câmpulung. SC Patrik Consult Expert SRL-D va fi plătită cu 1.000 lei pentru serviciul de estimare a valorii juste, în vederea înregistrării în situaţiile contabile a Dispensarului Comunal din Poienarii de Muscel.
=Tot în această localitate, autorităţile au avut nevoie de confecţionarea şi montajul unei structuri metalice uşoare acoperite cu poliplan, cu dimensiunile: lungime 3 metri, lăţime 2 metri, înălţime 0,7 metri. Executantul este firma câmpulungeană Compania de Investiţii Stikarom, care a taxat autorităţile de la Poienarii de Muscel cu 1.904 lei.
=Până la deschiderea unui nou şantier în localitate, primarul liberal Ion Banzea foloseşte din banii rămaşi pentru a plăti proiectarea obligatorie a unor viitoare lucrări. 23.800 lei este preţul unui astfel de serviciu, de realizare a unei documentaţii de avizare a lucrărilor de investiţii sau a unui studiu de fezabilitate, în funcţie de ce va considera proiectantul că se pretează la obiectivul intenţionat de Banzea, plus proiect tehnic, plus asistenţă tehnică. 14 ianuarie 2021 este data achiziţionării serviciilor firmei Crisbo Company SRL, din Iaşi, care s-a angajat să asigure: studiu de fezabilitate/ documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii şi deviz general; audit energetic; expertizare tehnică; documentaţiile tehnice necesare în vederea obţinerii avizelor/ acordurilor/ autorizaţiilor; verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie; proiect tehnic şi detalii de execuţie; asistenţa tehnică din partea proiectantului. M.B.