Primarul Elena Lasconi, alături de managerul Spitalului Municipal, Mădălin Iordache, şi consilierul pe probleme medicale, Andrei Aron, a organizat a doua conferinţă de presă, de la instalarea în funcţie, pe subiectul Sănătăţii câmpulungene. Tema discuţiei de astăzi a constat în rezultatul muncii derulate timp de o lună şi jumătate, „cu costuri aproape de zero, cu foarte mult suflet şi foarte mult voluntariat”, după cum a descris gazda acţiunea întreprinsă la Policlinica din Câmpulung. Şi anume un soft, care stă la baza pregătirii accesului în instituţiile publice numai pe bază de programare, proces care se doreşte a fi implementat în următorii doi ani. Astfel, vor fi eliminate în totalitate cozile şi vor fi protejaţi câmpulungenii şi muscelenii de riscurile pandemiei, care se va întinde în timp. Creatorul softului este Cristi Cloţ, care dezvoltă pentru Primărie o platformă în acelaşi scop.
♦Programările la Policlinică sunt centralizate la numărul de telefon 0248.510.200, acelaşi şi pentru ambulatoriile din Spital
Subiectul a fost dezvoltat de dr.Andrei Aron, consilierul primarului în domeniul Sănătăţii, care a explicat pentru câmpulungeni, prin intermediul presei, cum funcţionează softul. „Motivul pentru care facem această conferinţă este că vrem să propagaţi cât mai mult informaţia necesară, ca toată lumea să ştie că, de acum încolo, programările vor fi făcute strict la un singur număr de telefon, indiferent de specialitatea la care vrei să te programezi: 0248.510.200. Acest număr se centralizează la Policlinică, unde două persoane au fost alocate pentru a face programări.”, a afirmat acesta.
Jurnaliştilor le-a fost prezentat pe un ecran afişajul care va apărea, deocamdată, pe displayul de la Policlinică, urmând ca, după ce va fi pus în funcţiune oficial, începând de luni, să fie făcut acelaşi lucru şi la Spitalul Municipal. Acolo, sunt câteva ambulatorii, la ale căror servicii beneficiarii vor accede pe bază de programare prin acelaşi număr de telefon. „Ecranul – pe care solicitanţii îl vor vedea şi la Policlinică, şi la Spital – este împărţit în două cadrane. Cel din stânga are o parte interactivă, unde vor rula inclusiv informaţii din presă, informaţii despre medicii care lucrează în Policlinică şi în Spital, multe informaţii luate din mediul on-line, din baza de date a Spitalului şi orice fel de notificare care este importantă pentru populaţia aflată acolo. În partea din dreapta sunt două variante de afişaj. La medicul de Diabet Zaharat, de exemplu, apar o oră şi un cod unic, care se creează în momentul în care îţi faci o programare, pe care îl primeşti pe SMS.”, a continuat expunerea doctorului Aron.
Potrivit prezentării, cele trei săgeţi roşii anunţă că urmează să intre cel care are codul cu numărul de ordine pentru o anumită oră. Pe ecran apare şi că persoana programată la ora respectivă, cu alt cod, este în consultaţie. Când pacientul iese din cabinet, medicul face o modificare în program, potrivit căreia a încheiat consultaţia. După câteva minute, apare o săgeată care arată că urmează alt pacient, pentru care este afişat codul programării.
Pentru programările care sunt făcute mai repede de 24 de ore de vizita la cabinetul dorit, SMS-ul se trimite automat, în momentul în care s-au stabilit ziua şi ora consultaţiei. Dacă programarea se face cu o săptămână înainte, SMS-ul va fi expediat cu 24 de ore înainte ca pacientul să se prezinte la doctor. „Din momentul în care programul va fi funcţional şi toată lumea îşi va face programările în el, nimeni nu va mai putea să intre fără o programare şi fără acest cod. Cei care vor veni mai devreme sau mai târziu nu vor putea intra. Ne gândim şi la varianta pentru urgenţe, pentru care vom găsi nişte portiţe în program, în aşa fel încât fiecare medic să aibă în program un timp alocat automat, ca să primească pe cineva care are nevoie urgentă de ajutorul medicului.”, a completat dr.Aron.
♦Se încearcă crearea unui centru de permanenţă, împreună cu cinci medici de familie, dispuşi să colaboreze cu Primăria
Potrivit medicului Andrei Aron, se încearcă crearea unui centru de permanenţă, fiind extrem de important ca oamenii să aibă posibilitatea să-şi trateze anumite urgenţe. „Acest centru de permanenţă se leagă foarte mult de farmacii, întrucât, în momentul de faţă, ele sunt centrele de urgenţă în Câmpulung. Dar acest lucru se poate face numai în momentul în care reuşesc să fac o echipă de minim cinci medici de familie, care să-şi asume, împreună cu noi, că vor lucra în acest centru de permanenţă. Acesta este detaliul cel mai important şi cel mai greu de obţinut în prezent. Lucrăm la acest lucru şi sper să realizăm un centru de urgenţă, nu pentru urgenţe de accidente, dar, pentru o problemă care apare, omul să aibă unde să meargă, la un program non-stop de tratament. „E.M.”