Cătălin Iosifescu, principalul contracandidat al primarului de la Stoeneşti, face public planul de administrare şi dezvoltare a comunei Stoeneşti, pe care, alături de echipa sa, îl va pune în aplicare, dacă cetăţenii acordă încredere unor oameni tineri, cu dorinţă de a accelera evoluţia localităţii. Din programul prezentat de PNL Stoeneşti, prin liderul său, Cătălin Iosifescu, extragem, pentru această ediţie, câteva capitole de lucrări considerate urgenţe ale comunei.
Două captări noi, pentru a asigura necesarul de apă
Lipsa apei este considerată unanim cea mai stringentă problemă a comunei Stoeneşti. „Nu avem apă suficientă în conducte, iar mare parte din apa existentă este menajeră şi nu potabilă. De aceea dorim înfiinţarea a două captări noi. Prima, pe Valea Bădenilor, în zona Valea Purcăretii, care va asigura cantitatea de apă necesară pentru alimentarea cătunului de rudari, satul Valea Bădenilor, satul Bădeni şi satul Coteneşti. Cea de-a doua captare va fi realizată în satul Slobozia, zona Valea Runcului. Această captare va asigura necesarul de apă pentru alimentarea satelor Slobozia, Lunca Gârtii, Stoeneşti şi a satului Piatra, unde apa va fi ridicată prin pompare.”, este, poate, cea mai importantă propunere de investiţie, lansată de Cătălin Iosifescu şi colegii săi de la PNL Stoeneşti.
Compartiment pentru accesarea de fonduri nerambursabile
A doua prioritate, căreia un primar vizionar îi va acorda atenţia cuvenită, la ins-talarea în funcţie, vizează înfiinţarea în cadrul Primăriei Stoeneşti a unui compartiment denumit „Accesare Fonduri”. Prin intermediul noii structuri, Cătălin Iosifescu şi colegii săi doresc implementarea tuturor proiectelor eligibile pentru Stoeneşti, precum şi consilierea locuitorilor comunei interesaţi de accesarea de proiecte.
„Dorim ca, în patru ani, fiecare cetăţean:
să aibă apă potabilă, fără întrerupere, în locuinţă, indiferent de zona în care este amplasată;
să deverseze apa menajeră în canalizare;
să ajungă pe un drum asfaltat la locuinţă;
să ajungă pe drumuri agricole pietruite şi amenajate la proprietăţile din zonele Runcu, Brata, Bâca, Vâlnei, Pleaşa, Oarze; dorim ca fiecare cetăţean care doreşte să fie consiliat, ajutat şi îndrumat să înfiinţeze afaceri prin accesare de proiecte europene, cu bani nerambursabili, pentru dezvoltarea cât mai rapidă a localităţii;
dorim ca majoritatea locuinţelor să fie racordate la reţeaua de gaz.”, sunt câteva dintre obiectivele echipei PNL Stoeneşti.
Înfiinţarea unui depozit de lemne
O recomandare care, în mod sigur, îi interesează pe locuitori priveşte înfiinţarea unui depozit de lemne. Sursa de aprovizionare a beneficiarilor ar urma să fie administrată de Primărie şi ar asigura până la 10 metri cubi de lemn, anual, per gospodărie, la preţuri reale şi decente, care să acopere doar valoarea materialului lemnos, plus costul exploatării, fără alte adaosuri comerciale. „La ora actuală, preţul unui metru cub de lemn, care să includă doar preţul de exploatare, ajunge în jurul sumei de 230 lei! Pentru cei care doresc va exista posibilitatea ca lemnele contra cost să fie tăiate la dimensiunile necesare pentru ardere. Beneficiile înfiinţării unui astfel de depozit de lemne pot fi multiple, de la ajutorarea locuitorilor, la descurajarea speculei şi furtului de lemne. Se poate şi în Stoeneşti!”, este convins Cătălin Iosifescu.
Va fi remediată incorectitudinea imputării taxei de la cei cărora nu li s-a ridicat gunoiul
Gunoiul a făcut obiectul mai multor sesizări publice, adresate de cetăţeni administraţiei locale, care lasă impresia de scăpare de sub control a chestiunii salubrităţii locale. Cătălin Iosifescu abordează problema deşeurilor menajere şi le transmite locuitorilor comunei cum intenţionează echipa PNL Stoeneşti să gestioneze fenomenul.
„Subiectul aşa numitelor „gunoaie” cuprinde două componente. Prima este dată de relaţia contractuală cu societatea care colectează deşeurile menajere. Iar a doua este modul în care Primăria, prin aparatul propriu, gestionează curăţenia de la nivelul comunei Stoeneşti.
Prima componentă şi anume colectarea gunoiului la poarta cetăţeanului a generat nemulţumiri, care, nici în prezent, nu au putut fi rezolvate, din cauza imposibilităţii ca foarte mulţi locuitori să beneficieze de acest serviciu public, deşi se încasează o taxă destul de importantă fiecărei gospodării. Mai mult, aceşti oameni sunt puşi în situaţia de a „căra” gunoiul, personal, pe distanţe mari, până acolo unde poate ajunge maşina societăţii. Acest lucru va înceta, iar celor care au plătit taxa, fără a beneficia de ridicarea deşeurilor la poarta proprietăţii, li se vor restitui banii încasaţi nelegal!
De ce spunem acest lucru? Deoarece Primăria este cea răspunzătoare de ridicarea deşeurilor menajere de la poarta cetăţeanului, cu propriile mijloace de transport, în cazul imposibilităţii maşinilor societăţii de a circula prin acele zone. Această obligaţie nu este respectată, iar echipa PNL, prin reprezentanţii aleşi de dumneavoastră, nu va mai tolera un astfel de comportament şi va aduce situaţia la normalitate. Utilajele Primăriei o să asigure ridicarea de la poartă a gunoiului fiecărui cetăţean, indiferent dacă locuieşte pe o stradă principală sau pe o uliţă din Piatra, Slobozia, Lunca Gârtii, Stoeneşti, Bădeni, Valea Bădenilor sau Coteneşti.
Cealaltă componentă va avea două direcţii: 8o direcţie de colectare a deşeurilor la nivelul întregului domeniu public (coşuri de gunoi, tomberoane, etc.); 8o direcţie de colectare selectivă a materialelor reciclabile, prin care să demonstrăm că suntem o localitate din Europa anului 2020.
Încercăm, în prezent, localizarea unui teren, pe care să construim o platformă de gunoi la nivelul comunei, care va rezolva problema curăţeniei malurilor râurilor şi pârâurilor de pe teritoriul comunei şi, în acelaşi timp, poate fi o sursă de venit prin vânzarea deşeurilor reciclabile şi chiar a gunoiului de grajd, care este cea mai căutată soluţie ca şi îngrăşământ natural.”, sunt idei realizabile ale liderului echipei liberale care le propune concetăţenilor schimbarea manierei învechite în care s-a făcut administrarea localităţii.
Cătălin Iosifescu:
„Tot ceea ce dorim să realizăm ţine doar de voinţa şi capacitatea noastră, deoarece banii care ne sunt necesari vin prin foarte multe programe în acest sector, în următorul exerciţiu financiar 2021 – 2027. Actuala conducere a Primăriei a demonstrat că nu ştie, nu poate şi nici nu vrea să realizeze astfel de proiecte, nefiind în stare să gestioneze nici actuala situaţie pe care o cunoaşte fiecare locuitor!” “E.M.”