Întârzierea lucrărilor dorite de cetăţeni are la bază respectarea tuturor etapelor premergătoare execuţiei, care presupun durate lungi de timp. Mai ales când licitaţia stârneşte interesul mai multor constructori, aşa cum este cazul unui contract de reparaţii de drumuri, la Mihăeşti, care a declanşat o concurenţă, pur şi simplu, spectaculoasă. Opt asocieri, care au reunit 19 societăţi de construcţie şi proiectare, majoritatea cu notorietate în domeniul asfaltărilor comandate de stat, şi-au depus ofertele, pentru a prinde lucrarea în valoare de peste 7 milioane de lei. Încă din momentul în care v-am prezentat intenţia de lucru a Primăriei Mihăeşti, nu ne-am putut reţine uluirea legată de înghesuirea constructorilor la licitaţia lui Gheorghe Matei, în timp ce Liviu Ţâroiu, permanent, s-a plâns că n-a avut cui să dea lucrări mult mai costisitoare. Şi mult mai importante pentru portofoliul unui constructor. Asta pentru a scuza victoria repetată a firmelor familiei Răuţoiu la toate proiectele de dezvoltare a municipiului, obţinute cu o lejeritate pusă pe seama dezinteresului colegilor de breaslă de a onora invitaţia autorităţilor de la Câmpulung. Şi Matei, de la Mihăeşti, s-ar fi putut număra printre clienţii unuia dintre SRL-urile Răuţoilor, căci afaceriştii din Stoeneşti – Cetăţeni n-au ratat înscrierea la această licitaţie cu participare năucitoare. Dar n-a fost să fie, căci, după o jumătate de an de deliberări, luna trecută, a fost anunţat alt câştigător.
Deşi nu-şi onora contractele câştigate, firma lui Răuţoiu se înscria, ca „înecata”, la alte licitaţii
Capul de afiş în materia contractelor sfârşitului de an l-a ţinut, în 2019, o ofertă de muncă în comuna Mihăeşti, unde se asfaltează frenetic, şi pe iarbă, şi pe drum! Lucrarea la care ne referim priveşte tot o asfaltare, alta în afara celei prestate de „nişte idioţi”, cum şi-a catalogat subordonaţii şeful de la Drum Construct Logistik. Obiectivul de reparaţii de drumuri, despre care relatăm, a ajuns în etapa angajării verificatorului de proiect, după desemnarea executantului, la finalul unei proceduri începute în noiembrie 2019 şi încheiate în iunie 2020.
Între cei 19 constructori şi proiectanţi aspiranţi la contactul de 7,2 milioane lei s-a aflat şi partenerul lui Liviu Ţâroiu, firma Conteh Barengott, care, în februarie 2019, a câştigat lucrarea de amenajare a Bulevardului „Pardon”. Şi deşi nu demarase acest angajament pretenţios, plus că avea de onorat un contract la Stoeneşti, de peste 8 milioane de lei, în reţele de apă şi canalizare, altul la Rucăr, de aproape 3 milioane de lei, de reparaţii de drumuri, această Conteh Barengott umbla, vorba românului, ca o oaie capie, pe la alte licitaţii. La Mihăeşti a pierdut şi vă vom arăta în continuare în faţa cui.
Drumurile pe care sătenii vor umbla pe asfalt
Pe 20 noiembrie 2019, primarul Matei îi băga în priză pe asfaltatorii din judeţ, anunţând debutul unei proceduri cu o miză extrem de atractivă: 7.232.847,37 lei. Suma este destinată punerii în practică a planurilor de modernizare a reţelei de drumuri compuse din: =DC 46 – Uliţa Oprea km 0+000 – km 0+450; =Uliţa Albut km 0+000 – km 0+678; =Uliţa Stoica km 0+000 – km 0+819; =DC 46 – Uliţa Lacuri km 0+000 – km 0+786; =Drum Valea Bradului km 0+000 – km 0+254; km 0+468,5 – km 1+523,5; =DC 44 km 5+375 – km 6+500; =Uliţa Maria km 0+038 – km 0+160; =DC 11 Valea Bradului – 1,8 km.
Un proiect, cu siguranţă, aşteptat de săteni, preponderent alegătorii lui Gheorghe Matei, care va da ordinul de începere a execuţiei taman în cea mai bună perioadă: campania electorală pentru alegerile locale din 27 septembrie. „Investiţia este necesară din cauză că transporturile, în prezent, se realizează cu costuri ridicate, pe drumuri ce au capacitate de circulaţie redusă, drumuri ce nu mai corespund cerinţelor de trafic rutier actual şi de perspectivă, cu implicaţii direct negative asupra siguranţei în circulaţie. Activităţile comerciale din zonă sunt obstrucţionate de starea actuală a drumurilor şi, din cauza acestor disfuncţionalităţi, este necesară îmbunătăţirea sistemului rutier, aplicându-se soluţii tehnice cu costuri rezonabile. Amplasamentul lucrărilor propuse este situat în intravilanul comunei Mihăeşti.”, astfel a justificat primarul de la Mihăeşti proiectul care are potenţialul de a-i aduce al cincilea mandat.
Autorul documentaţiei, care a stat la baza procedurii de achiziţie a „pachetului” format din proiectare şi execuţie, a estimat lucrarea la 7.232.847,37 lei, sumă care acoperă următoarele linii bugetare: proiectul pentru obţinerea autorizaţiei de construire, proiectul tehnic şi detalii de execuţie – 247.520 lei; asistenţa tehnică din partea proiectantului – 33.915 lei; cheltuieli pentru investiţia de bază – 6.781.865,93 lei; organizarea de şantier – lucrări de construcţii – 169.546,44 lei.
Câştigătoare: Valah Construct Grup
Până la termenul limită de depunere a ofertelor, 16 decembrie 2019, opt asocieri de executanţi şi proiectanţi a atras invitaţia lui Gheorghe Matei şi a colegilor implicaţi în procedura de achiziţie, care au avut serios de muncă pentru a le analiza ofertele din punct de vedere tehnic şi financiar. Iată cum a arătat confruntarea pentru repararea uliţelor din Mihăeşti prezentate:
1.Asocierea formată din Construcţii Drumuri şi Lucrări de Artă SRL (reprezentant Mihai Răzvan Pîrvu), din Geamăna, în calitate de lider, şi Forum Proiect Invest SRL (reprezentant Cosmina Petrescu), din Piteşti, subcontractant 4,63%;
2.Ofertantul unic Conteh Barengott SRL (reprezentant Mihnea Valentin Ungureanu), din Târgovişte, participant la licitaţie alături de terţii Tehno-Edil AMF SRL-D (reprezentant Valerica Mirela Crudu), din Bucureşti, şi Chirulli Andrea SRL (reprezentant Andrea Chirulli), o firmă italiană cu sucursală la Ulmi;
3.Asocierea formată din Valah Construct Grup SRL (reprezentant George Mihail Poşircă), din Piteşti în calitate de lider, Drum Construct Logistik SRL (reprezentant Marius Florin Păcioianu), din Miceşti, Best Proiect Prest SRL (reprezentant Mihai Dan Mircea Maiorean), din Bucureşti, şi Proiect Infra 2005 SRL (reprezentant Ecaterina Pletoiu), din Piteşti, în calitate de ofertanţi;
4.Asocierea formată din G&M Road Building Engineering SRL (reprezentant Magdalena Emilia Alexandru), din Piteşti, în calitate de lider, şi Building Design 2000 Top SRL (reprezentant Magdalena Emilia Alexandru), din Bucureşti, ofertant;
5.Asocierea formată din Comesad Drumuri SA (reprezentant Marian Meculescu), din Bascov, lider, şi Centrul de Proiectare şi Consultanţă Rutieră (reprezentant Savinel Ilie), din Piteşti;
6.Asocierea formată din General Trust Argeş SRL (reprezentant Aurel Stanciu), din Piteşti, în calitate de lider, şi H.V.I.D. Consulting Group SRL (reprezentant Vlad Daniel Urdăreanu), din Piteşti, ofertant;
7.Asocierea formată din Selca SA (reprezentant Andrei Cristian Hideg), din Piteşti, în calitate de lider, şi DRX CAD Proiect SRL (reprezentant Ovidiu Andrei Buşcă), din Cuca, ofertant;
8.Asocierea formată din Florimar Construct Total SRL (reprezentant Florea Ene), din Piteşti, în calitate de lider, şi Like Project SRL (reprezentant Adrian Haiducu), din Bucureşti, ofertant.
După o jumătate de an, pe 15 iunie, contractul a fost încheiat cu firma piteşteană Valah Construct Grup, a cărei ofertă s-a ridicat la 6.986.018,74 lei. Cu 246.828,63 lei mai puţin faţă de estimarea proiectantului celui dintâi studiu realizat pentru scoaterea la licitaţie a contractului. Anunţul desemnării câştigătorului a fost prezentat în SICAP pe 16 iunie.
Verificatorul de proiect, angajat la începutul acestei săptămâni
O lună mai târziu, a fost angajat, prin atribuire directă a contractului, verificatorul de proiect. Ceea ce înseamnă că proiectarea solicitată executantului a fost îndeplinită. Serviciile de verificare a proiectului „Modernizarea reţelei de drumuri comunale” costă autorităţile 5.950 lei, preţul practicat de firma din Corbeanca aleasă, Grigo Design SRL. Atribuţiile partenerului de contract, angajat prin încredinţare directă a lucrării, pe 13 iulie, constau în „verificarea tehnică atestată a proiectului tehnic, caietelor de sarcini, detaliilor de execuţie, proiect pentru autorizaţia de construire, documentaţii – avize în domeniul „construcţii rutiere şi drumuri”, pentru investiţia pe care v-o prezentăm. Odată depăşită şi această formalitate, constructorul îşi poate instala şantierul la Mihăeşti. Magda BĂNCESCU