27.7 C
Campulung Muscel
17/06/2024

Simone Tempestini şi Sergiu Itu s-au impus în cea de-a XX-A ediţie a Raliului Argeşului

Simone Tempestini şi Sergiu Itu sunt câştigătorii din acest an ai Raliului Argeşului, după ce au câştigat atât „speciala” de la Godeni, cât şi probele de pe Transfăgărăşan. Cei doi s-au impus după un parcurs perfect, în care au dominat aproape toată cursa, reuşind să fie cei mai rapizi pe cinci din şase speciale.

Tempestini şi Itu s-au instalat în frunte după „specialele” de la Godeni

Startul în cea de-a XX-a ediţie a Raliului Argeşului s-a dat vineri după-amiază, la Godeni, cu start la Capu Piscului şi sosire la Malu, pe o distanţă care măsoară 12,4 km. Simone Tempestini şi Sergiu Itu pornesc excelent în cursă şi se instalează în poziţia de lider, acolo unde rămân la finalul zilei graţie a două victorii categorice de probă. Echipajul Napoca Rally Academy este urmat pe podium de Dan Gîrtofan şi Tudor Mârza, situaţi la 28,7 secunde în spatele liderului. Deşi nu punctează în clasamentul FIA, Alexandru Piţigoi şi Toni Avram sunt pe locul trei în clasamentul OPEN, reuşind timpi extraordinari cu superbul Porsche 911 GT3. Ultima treaptă a podiumului clasamentului general FIA a fost ocupată în prima zi de concurs de surpriza raliului: echipajul Norbert & Francesca Maior, care a dezvoltat o viteză incredibilă în faţa multor rivali şi maşini mai puternice. Valentin Porcişteanu şi Dan Dobre conduceau, după „specialele” de la Godeni, la categoria RC2N, fiind urmaţi de echipajele Cristi Timişică & Gabriel Lazăr şi Răzvan Trişnevschi & Traian Arsenescu. În clasamentul maşinilor cu două roţi motrice, fraţii Maior conduceau în faţa echipajului Mihai Manole şi Marc Banca, în timp ce Adrian Teslovan şi Vajk Imre Cseh au fost pe trei. În clasamentul RC3, lideri în prima zi au fost Manole şi Banca, urmaţi de Teslovan/Cseh şi Cotuț/Onofrei, aceştia din urmă abandonând după o ieşire în decor. În spatele fraţilor Maior, Csongor Szabo şi Marcus Andreoiu au fost pe doi în clasa RC4, iar bulgarii Mishev şi Yanakiev au completat podiumul. Cu două victorii de probă, Raul Badiu şi Gabriel Găină au fost lideri în clasamentul RC5 şi al Cupei Dacia, în timp ce Bogdan Talaşman şi Andrei Mitraşcă s-au situat pe locul secund al clasei şi primii în Swift Cup. Clasa 11 a avut parte de o luptă superbă, trei echipaje fiind într-un ecart de 1,6 seunde: Bogdan şi Delia Năstase, Adi Iliescu şi Rareş Badea, şi Dorin Banciu/Ioana Stan. În clasa 12, Piţigoi/Avram au fost lideri, urmaţi de echipajele Costea/Voicu şi Csato/Csikos. În clasamentul Campionatului de Raliuri dedicat Vehiculelor Istorice, Gunther Graef, Bogdan Iancu şi al lor BMW 1602 conduceau categoric, fiind urmaţi de Andrei Agapian/Mihai Matara şi Petru Constantinescu/Mihai Boboia.

Vali Porcişteanu, locul trei la general şi câştigător la clasa RC2N

A doua zi a Raliului Argeşului CATENA – Powered by Peugeot 2020 s-a desfăşurat exclusiv pe Transfăgărăşan, în program fiind incluse patru probe speciale. Concurenţii au avut parte de provocări interesante şi de dueluri cu secundele într-un cadru şi un peisaj unic, de la Barajul Vidraru până la Cabana Capra, potrivit raliul argeşului.ro. Simone Tempestini şi Sergiu Itu se impun după un parcurs perfect, în care au dominat aproape toată cursa. Echipajul Napoca Rally Academy a fost urmat pe podium de Dan Gîrtofan şi Tudor Mârza, Skoda Fabia R5 purtându-i pe cei doi către un început excelent de sezon. La bordul superbului Porsche 911 GT3 CUP, Alexandru Piţigoi şi Anton Avram au ocupat ultima treaptă a podiumului în clasamentul OPEN şi s-au impus în cadrul clasei NAT12. La bordul unui Mitsubishi Lancer EVO IX, Valentin Porcişteanu şi Dan Dobre au încheiat pe trei în clasamentul general FIA şi sunt câştigători în cadrul clasei RC2N, după un parcurs spectaculos. Cu un ritm fenomenal de-a lungul celor două zile de concurs, Norbert şi Francesca Maior au surprins şi pe Transfăgărăşan prin viteza pură. Echipajul s-a impus în clasamentul dedicat maşinilor cu tracţiune faţă şi s-au clasat pe locul 5 în clasamentul general OPEN. Podiumul 2FWD a fost completat de echipajele Mihai Manole/Marc Banca şi Dorin Costea/Horațiu Voicu. Clasa RC3 a fost adjudecată de Mihai Manole şi Marc Banca, urmaţi de Adrian Teslovan şi Vajk Imre Cseh, cei care au avut probleme pe coborârea de la Capra, în timp ce fraţii Maior au fost urmaţi în clasamentul RC4 de bulgarii Mishev/Yanakiev şi echipajul Ene/Barbu. După incidentul de vineri, Dănuţ şi Lucian Budai au revenit excelent în probele de sâmbătă şi s-au impus în clasamentul RC5, unde au fost urmaţi de un alt echipaj din Swift Cup, format din Bogdan Talaşman şi Andrei Mitraşcă, locul trei al competiţiei fiind adjudecat de Bogdan şi Andrei Gheorghiu. Raul Badiu şi Gabriel Găină au ocupat ultima treaptă a podiumului clasei, dar s-au impus în Cupa Dacia, cu echipajele Cristi Sugar/Vlad Colceriu şi Horea Balea/Mihai Luncan pe podiumul cupei monomarcă. Adi Iliescu şi Rareş Badea au avut un ritm excelent, sâmbătă, şi s-au impus în cadrul clasei 11, fiind urmaţi de Bogdan şi Delia Năstase, în timp ce Dorin Banciu şi Ioana Stan au încheiat podiumul. În Campionatul Naţional de Raliuri pentru Vehicule Istorice, Gunther Graef şi Bogdan Iancu s-au impus categoric, urmaţi de Dorin Alexandrescu şi Andrei Moţescu pe doi şi Andrei Agapian şi Mihai Matara pe trei. În Rally2, Emanuel şi Denisa Resiga s-au impus fără probleme la debutul cu noua maşină de concurs, fiind urmaţi pe podium de echipajele George Marinescu/Alex Şimon şi Cristi Pesoţchi/Bianca Radu. A.B.

 

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!