Cap. IV
CĂMINUL CREDINŢEI ŞI ÎMPĂRĂŢIA CERURILOR
5.Căminul credinţei în perspectiva timpului şi a veşniciei
În lumina câtorva texte ale Scripturii, putem rezuma aspectele importante ale familiei – în perspectiva timpului şi a veşniciei.
a)Familia este creată de Dumnezeu.
„În ziua când a făcut Dumnezeu pe om, l-a făcut după asemănarea lui Dumnezeu. I-a făcut parte bărbătească şi parte femeiască, i-a binecuvântat şi le-a dat numele de „om”, în ziua când au fost făcuţi” Geneza 5:1-2.
În general, există înţelegerea omenească – deseori transferată şi pe terenul creştin – că familia este o instituţie cu obârşie foarte veche, provenind din Eden, pentru că acolo a apărut prima familie. Vorbind despre o instituţie, se lasă impresia şi poate chiar convingerea că aceasta poate fi realizată potrivit competenţelor primite din partea lui Dumnezeu, prin care omul, la o vârstă potrivită, poate să-şi aleagă soţia, iar soţia poate să-şi accepte soţul, astfel încât din această convenţie a lor, să se instituie sau să se alcătuiască familia.
În lumina Scripturii, familia nu este doar o instituţie şi nu este în primul rând o instituţie. Familia este o creaţie! Textul citit ne spune lămurit: „în ziua când Dumnezeu a creat pe om”, l-a făcut de sex masculin şi feminin (sau soţ şi soţie) „i-a binecuvântat şi le-a dat numele de om”. „Om” înseamnă bărbat şi femeie (sau soţ şi soţie). Nu sunt două persoane, ci ei alcătuiesc o singură persoană, făcută „după chipul şi asemănarea lui Dumnezeu”. După modelul divin, în care putem recunoaşte cele două persoane divine, pe Dumnezeu Tatăl şi pe Domnul Hristos, legate prin Duhul Sfânt, tot astfel şi familia, deşi formată din două persoane, alcătuieşte un singur om.
Am putea desprinde din aceasta că o persoană, până la vârsta când intră în cadrul familiei rânduite de Dumnezeu, nu poate fi considerată încă „omul gândurilor lui Dumnezeu”, pentru că îi lipseşte ceva. Poate că înţelegerea aceasta va scoate din inerţie pe cei care nu acordă suficientă atenţie căsătoriei, lăsând-o pe un plan secundar şi amânând-o nejustificat. În adunarea în care ne-a aşezat Dumnezeu sunt fraţi şi surori care au ajuns la vârsta când ar trebui să fie „oameni”, şi ei nu sunt încă, pentru că „om” înseamnă soţ şi soţie. O femeie este „om” prin soţul ei şi un bărbat este cu adevărat „om” doar când are o soţie. Răspunderea de a fi „oameni”, în înţelesul Scripturii, se împlineşte prin acceptarea sau realizarea căsătoriei rânduite de Dumnezeu pentru fiecare dintre noi.
Tot din această înţelegere, că familia nu este o instituţie omenească, ci o creaţie a lui Dumnezeu, putem reţine competenţa divină de Creator, care face „ceva” din „nimic”. Creator este Unul singur, Dumnezeu; aceasta ştim cu toţii şi, dacă pentru realizarea „omului” prin căsătorie, în gândul lui Dumnezeu nici bărbatul, nici femeia nu pot face nimic, după cum ei nu pot face o floare, sau o frunză sau o petală, aceasta ne inspiră tot mai mult gândul dependenţei de Dumnezeu, nicidecum amânarea împlinirii răspunderii de a fi „om” în felul lui Dumnezeu, prin căsătorie. Iar preocuparea pentru căsătorie trebuie transferată în seama puterii creatoare a lui Dumnezeu.
Când Dumnezeu creează o familie, El o face perfect, aşa cum a făcut odinioară cerurile şi pământul pe care, privindu-le sau apreciindu-le prin controlul Său divin, le-a calificat ca fiind „foarte bune”. Tot ce face Dumnezeu este „foarte bun” şi aşa se poate încadra şi familia pe care o face Dumnezeu. Numai familia creată de El este foarte bună, întrunind calităţi de superlativ; şi invers, o familie instituită de om are totdeauna limitele unei fapte omeneşti, după cum vedem şi în grădina Edenului: ceea ce face Dumnezeu este o grădină minunată, iar ceea ce face omul este păcat, urmat de consecinţele lui de durere şi de moarte. Tot astfel este şi pe planul familiei: când lucrează Dumnezeu apare o grădină, iar când intervine omul, totul este iad; şi nu-ţi trebuie o analiză îndelungată ca să recunoşti familii-iad, făcute sau instituite de oameni şi familii-rai, create de Dumnezeu.
(Continuare în numărul viitor)
Adunarea Creştină Betel Câmpulung,
strada Matei Drăghiceanu, nr. 3
Telefon contact: 0745.021.424