Una dintre activităţile care intră în responsabilitatea Compartimentului Prestaţii Sociale, Protecţia şi Promovarea Drepturilor Copilului, compartiment al Direcţiei Sociale Câmpulung, o constituie asigurarea alocaţiei pentru susţinerea familiei, ca formă de sprijin a familiilor cu venituri reduse, care au în creştere şi îngrijire copii în vârstă de până la 18 ani.
Rezumatul muncii în acest domeniu se prezintă astfel: 8anul trecut, s-au preluat 17 cereri noi pentru acordarea alocaţiei pentru susţinerea familiei; 8în cazul a 31 de dosare s-au făcut modificări cu privire la acest drept; 8pentru 42 de familii, dreptul a încetat; 85 negaţii au fost eliberate; 860 de solicitări au fost transmise beneficiarilor pentru prezentarea documentelor în cazul unor modificări evidente; 8s-au întocmit 18 note de constatare a debitelor reprezentând cuantumul alocaţiei pentru susţinerea familiei încasate necuvenit de către beneficiari, însoţite de adrese de înaintare şi documente doveditoare (transmise către Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Argeş, pentru soluţionare); 86 adrese transmise către A.J.P.I.S. Argeş, cu diverse petiţii ale beneficiarilor; 8420 de adeverinţe eliberate de Serviciul Fiscal Câmpulung, la solicitarea Direcţiei de Asistenţă Socială.
Potrivit raportului anual, la sfârşitul anului trecut, erau în plată 105 dosare de alocaţie pentru susţinerea familiei. În acelaşi domeniu, s-au efectuat 330 de anchete sociale şi s-au preluat 31 de declaraţii pe propria răspundere, însoţite de documente justificative, privind componenţa familiei şi a veniturilor, pentru menţinerea dreptului la alocaţie.
În ceea ce priveşte stabilirea dreptului la alocaţia de stat, indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului şi stimulentul de inserţie, în 2019 s-au înregistrat: 269 de dosare de alocaţii de stat, 77 de dosare de modificări ale alocaţiilor de stat şi 242 de dosare de indemnizaţii de creştere a copilului şi stimulente de inserţie.
Pe partea de protecţie şi promovare a drepturilor copilului, activitatea Socialului este sintetizată astfel: 832 de dosare de monitorizare a minorilor, conform prevederilor legislative referitoare la copiii cu părinţii plecaţi în străinătate; 817 dosare de minori care au săvârşit fapte penale şi nu răspund penal; 85 dosare de întocmire a documentelor referitoare la aplicarea în regim de urgenţă a unei măsuri de protecţie specială; 85 dosare de întocmire a documentaţiei specifice solicitate de către instituţii implicate în clarificarea situaţiei minorilor; 84 anchete sociale – orientare şcolară profesională a copiilor care nu sunt încadraţi în grad de handicap; 810 anchete sociale solicitate în vederea clarificării situaţiei minorilor aflaţi în plasament; 830 de dosare de monitorizare a copiilor cu autoritate părintească delegată de instanţă; 830 de dosare cu minori pentru care s-au întocmit documentele referitoare la procedura delegării temporare de autoritate părintească; 87 dosare pentru stabilire/restabilire a măsurii de protecţie specială pentru minori; 7 dosare de monitorizare de copii, solicitare de către Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Argeş; 827 de beneficiari de stimulent educaţional sub formă de tichete, conform Legii nr.248/2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate; 83 dosare de monitorizare a copiilor pentru a fost instituită tutela.