22.4 C
Campulung Muscel
12/04/2024

Şoferii, buluc pe Valea Unchiaşului, ca să scape de semaforul de pe Şoseaua Naţională, unde, în sfârşit, se lucrează la pod

Odată încheiată încă o mini-vacanţă bugetărească, molipsitoare şi pentru privaţii colaboratori ai Primăriei Câmpulung, traficul pe Şoseaua Naţională, în vecinătatea haltei de cale ferată, a fost restricţionat cu semafor. În caz că le duceaţi dorul semafoarelor pe de DN 73 Câmpulung – Piteşti, din această săptămână, aveţi ocazia să vi-l alinaţi pe teritoriul municipiului. Nu se ştie cât timp, la ritmul de lucru al constructorului Group Concif dovedit în Piaţa Primăriei, unde nu prestează singur, ci alături de Ratelen Construct, aparţinând aceleiaşi familii de oameni de afaceri. Şantierul de la Apa Sărată, unde se consolidează podeţul încorporat în Şoseaua Naţională, peste un canal de scurgere care preia apele din zona înaltă a Drumului Godeni, a presupus crearea unei ocoliri, care, luna trecută, a fost asfaltată, şi instalarea unui semafor, cu cozile aferente. Ce era dinspre Piteşti, dar şi dinspre Câmpulung în zona „strangulată” sever de lucrarea excesiv de întârziată… te luai cu pâinile de păr, vorba românului! Conform susţinerilor primarului Liviu Ţâroiu care, permanent, le-a luat apărarea acestor executanţi care i-au zdruncinat serios procentul electoral, cu prestaţia lentă la contractele câştigate, noul pod ar trebui să fie gata în două luni. Ţinând cont că despre cele „două luni” vorbeşte din 2017 încoace, de când a licitat investiţia, nu suntem convinşi că cele două se încadrează în restul din 2019. Când acelaşi constructor trebuie să predea municipalităţii Piaţa Primăriei finalizată, să asfalteze strada Ion Ţicăloiu – de care nu s-a apucat – şi să demareze lucrarea pe Bulevardul „Pardon”, în privinţa căreia suntem convinşi că debutul se va produce, dacă avem noroc, în 2020. Dar îi face bine politicianului Liviu Ţâroiu, interesat de un al doilea mandat, dând peste cap circulaţia într-un centru sufocat şi fără lucrări de reabilitare, într-un an „periculos” pentru cariera sa în administraţia publică locală. 

Dacă executanţii din Piaţa Primăriei au dislocat echipe de lucru şi la podul de la Apa Sărată, e clar că amenajarea bulevardului nu începe în acest an    

Mijlocul săptămânii, cu disconfort cauzat de temperaturile ridicate, a găsit principalul drum care „taie” Câmpulungul, în zona Pescăreasa – Apa Sărată, în şantier. Zona de lucru se desfăşoară între fostul Cămin Cultural Apa Sărată, devenit Muzeul Automobilului ARO, şi intrarea din Şoseaua Naţională către Drumul Godeni şi Valea Unchiaşului. Cu câteva sute de metri înaintea fostului Liceu Minier, cum te îndrepţi spre Piteşti, pentru a localiza mai uşor zona cu probleme de circulaţie. Anul trecut, pe vremea asta, Liviu Ţâroiu ameninţa ipocrit constructorul cu rezilierea contractului dacă nu se apucă de muncă, mai cu seamă că banii veneau de la Ministerul Dezvoltării Regionale, care a acceptat să finanţeze podul. Un podeţ, de fapt, multă lume neştiind că drumul trece pe deasupra unui canal de scurgere a apelor din zonele înalte din dreapta şi din stânga Şoselei Naţionale. 

Cu toate avertismentele lui Ţâroiu, care juca teatru pentru presă şi câmpulungeni, în încercarea de a se da autoritar în faţa constructorului, acesta nu l-a luat în seamă. Abia în primăvara lui 2019, a început pietruirea drumeagului ocolitor, care a ajuns să fie asfaltat după aproape o jumătate de an! Iar Ţâroiu ne-a înnebunit cu cele două luni care, teoretic, îi sunt suficiente acestui executant dat gata de un pic de pavaj, un zid inutil şi o fântână arteziană în centrul Câmpulungului. 

S-a făcut şi mini-varianta menită să preia traficul de pe Şoseaua Naţională, prin urmare a început execuţia proiectului propriu-zis. Potrivit celui mai recent grafic de lucrări convenit de Liviu Ţâroiu şi partenerul de contract, luna septembrie a acestui an reprezintă termenul limită, care, în mod cert, va fi depăşit. Căci, până la finalul lui septembrie mai sunt o lună şi o săptămână, timp în care trebuie reconstruit un pod nou în locul celui vechi. Fie el unul redus ca dimensiune, cum este cel despre care relatăm, răgazul rămas pentru îndeplinirea contractului este insuficient firmelor care n-au făcut deloc o impresie bună la Câmpulung.

Şoferii locului, care cunosc alternativele la principala aflată în şantier, preferă s-o ocolească folosind Valea Unchiaşului, o stradă strâmtă, denivelată, ondulată, stricată. Care s-a trezit dintr-odată şi circulată, deşi pe aici în afara maşinilor locuitorilor, altele slabe şanse să deranjeze o zonă liniştită inclusiv din punct de vedere rutier. S-a zis cu liniştea, la ce aglomeraţie am remarcat zilele trecute pe o străduţă pe care de-abia încap două autoturisme unul pe lângă celălalt. Ce „bucurie” când te petreci cu un microbuz, căci şi firmele de transport de călători în regim maxi-taxi au prins mişcarea! Unul dintre cei doi înghesuiţi pe un pic de stradă e musai să găsească o cale de retragere pe un podeţ de acces în vreo curte.             

Preţul podului de la Apa Sărată, modificat de trei ori   

Înainte de Paşti, aleşii au votat a doua documentaţie actualizată în cei doi ani scurşi de la licitarea podului de la Apa Sărată, suficient de „vechi” încât să producă un istoric generos. După adjudecarea contractului, în august 2017, de către firmele care prestează în Piaţa Primăriei, Group Concif şi Ratelen Construct, în toamna acelui an, consilierii locali au actualizat devizul general, care dădea o valoare totală a investiţiei de 907.737 lei, din care construcţii plus montaj, 738.888 lei. La această lucrare, Primăria contribuia cu 184.021,18 lei, contribuţie care, după votul din aprilie 2019, care a adaptat costul lucrării la noutăţile salarizării personalului de pe şantiere, nu era afectată de majorarea costului proiectului. Conform reglementărilor în vigoare privitoare la salariul minim plătit în construcţii, valoarea totală a investiţiei sălta la 1.074.465,18 lei, din care construcţii plus montaj, 905.616,04 lei. 

Aceste cifre, aprobate pe 25 aprilie 2019, nu mai sunt valabile, căci, după două luni, municipalitatea le-a modificat din nou, pe 27 iunie 2019: 1.079.258,05 lei, proiectul în ansamblul său, din care construcţiile şi montajul presupun o cheltuială de 909.525,21 lei. Cât despre partea municipiului, aceasta aproape că se dublează, de la 184.021,18 lei, la 355.542,35 lei. M.B.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!